728 x 90

نیویورک تایمز: سفیر رژیم ایران در لبنان بر اثر انفجار پیجر یک چشمش را از دست داد

انفجار پیجرها در لبنان
انفجار پیجرها در لبنان

نیویورک تایمز در گزارشی به تاریخ چهارشنبه ۲۸ شهریور خبر داد که مجتبی امانی سفیر رژیم ایران در لبنان بر اثر انفجار پیجر به‌شدت زخمی شده است.
نیویورک تایمز در ادامه گزارش خود به‌نقل از دو تن از پاسداران به شرط ناشناس ماندن نامشان نوشت: «به گفته دو تن از اعضای سپاه پاسداران در جریان این حمله، مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان، بر اثر انفجار پیجری که همراه او بود در موجی از انفجارهای همزمان وسایل الکترونیکی بی‌سیم منفجر شد، یک چشمش را از دست داد و چشم دیگرش به‌شدت مجروح شد. جراحات امانی جدی‌تر از آن چیزی است که ایران در ابتدا گزارش کرده بود و او برای مداوا به تهران منتقل خواهد شد».
به گفته یکی از اعضای سپاه پاسداران «پیجرها، از جمله پیجر مورد استفاده سفیر، قبل از انفجار حدود ۱۰ثانیه بوق می‌زدند که باعث شد برخی از قربانیان دستگاه را نزدیک چشم و صورت خود نگه دارند تا پیامی را بررسی کنند. این دو عضو سپاه گفتند که پیجرها فقط توسط اعضای حزب‌الله و عوامل عملیاتی استفاده می‌شد».
این در حالی است که حسین سلیمانی، سردبیر مشرق، پایگاه خبری سپاه پاسداران در پستی در شبکه اجتماعی ایکس با تأیید بر میزان جراحات امانی گفت: «جراحات وارده به سفیر ایران بسیار شدید و از دید ایشان بود».
به گفته نیویورک تایمز، ایران سفرای خود را در لبنان، سوریه، عراق و یمن، کشورهای متحدی که در منطقه به‌عنوان «محور مقاومت» شناخته می‌شوند از رده‌های ارشد سپاه پاسداران منصوب می‌کند، زیرا آنها هم‌چنین به‌عنوان رابط با گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران عمل می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0695ec00-5fa0-4222-8495-c52a54648cf8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات