728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,

نمایندگان پارلمان اتریش وزرای بازرگانی، خانواده و جوانان این کشور را در مورد نقض قطعنامه تحریمها در مورد ایران مورد سؤال قرار دادند

-

نمایندگان پارلمان اتریش وزیر بازرگانی این کشور را مورد سوال قرار دادند
نمایندگان پارلمان اتریش وزیر بازرگانی این کشور را مورد سوال قرار دادند
۳تن از اعضای پارلمان اتریش، طی یک سؤال پارلمانی از وزیر بازرگانی، خانواده و جوانان این کشور، وی را در مورد روابط اقتصادی با رژیم آخوندی مورد سؤال قرار دادند.
نمایندگان پارلمان، دون متز، کیرش باوم و کی کرت، در متن سؤال پارلمانی خود از دولت خواستار توضیح در مورد روابط تجاری این دولت با رژیم ایران به‌رغم قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد تحریمها شدند.
نمایندگان از دولت انتقاد کردند که با وجود تصویب تحریمات سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه رژیم ایران، اتریش یکی از محدود کشورهایی بوده است روابط تجاری خود را با رژیم ایران گسترش می‌داده است. در مارس ۲۰۰۹ رئیس اتاق بازرگانی اتریش کریستوف لایتل هیأت تجاری ایران را خوشآمد گفت و در مورد روابط تجاری با این کشور هم گفته است که روابط این دو کشور بسیار عالی است.

نمایندگان در متن سؤال خود خاطرنشان کرده‌اند:
گروه ”بمب را متوقف کنید“، به اتریش می‌گوید که چه در زمینه داخلی و چه در زمینه بین‌المللی در خواب به‌سر می‌برد. و باید در مقابل رژیم ایران موضع سرسختانه‌تری بگیرد.
اتریش بر خلاف خواسته خودش در تابستان ۲۰۱۰، تحریمها علیه ایران را امضا می‌کند. روزنامه انگلیسی تلگراف از قول یک دیپلومات مستقر در وین می‌گوید که ”این رفتار همیشگی وین“ است آنها به این عادت دارند که درست نگاه نکنند و چشمان خودشان را ببندند مهم این است که منافع اتریش به خطر نیافتد. هم‌چنین این فرد گفته است که وین، آن عضو ضعیف در زمینه تحریمهاست.
ما اعضای شورای فدرال این سؤالها را از وزیر بازرگانی داریم:
آیا صادرات و واردات اتریش با ایران در 3ماه اول سال ۲۰۱۰ افزایش داشته است و میزان آن چقدر بوده است؟ چه کالاهایی به این کشور داده شده و یا وارد شده است؟ و در کل سال ۲۰۱۰ چه بوده است؟
موضوع اجناس وارد شده چه بوده‌اند؟ چه شرکتهایی به ایران علیرغم تحریمهای سازمان ملل و اتحادیه اروپا جنس به ایران وارد کرده‌اند؟
به چه کسانی این اجناس تحویل داده شده‌اند؟
چه اقدامات مشخصی از طرف وزیر صورت گرفته شده است که تحریمها براساس قطعنامه‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا اجرا شوند؟
چه اقدامات موثری از طرف وزیر در مورد صادرات اجناسی که به وسیله آنها مردم ایران سرکوب می‌شوند صورت گرفته است؟ از کجا می‌دانید که ماشینهای آتش‌نشانی که توسط شرکت روزنباور به ایران فروخته می‌شوند به‌عنوان آبپاش به سوی مردم مورد استفاده قرار نگرفته است؟
چند تقاضای صادرات اجناس به ایران توسط این وزارتخانه جواب منفی گرفته‌اند؟ چند قرارداد به علت نقض قوانین تحریم جواب منفی گرفته‌اند؟
شرکتهایی مانند، آنتون پار، وادو، ویتمن، باتن فلد و یا الین با حمایت سفیر اتریش در ایران، توماس بوخسباوم، در پی یافتن شرکایی در ایران هستند. براساس گزارش رسانه‌های ایرانی، سفیر اتریش حتی در اواخر ماه نوامبر اذعان داشته است که این کشور علاقمند به گسترش روابط خود با ایران است. این چه سیاستی است و چطور می‌توان این موضوع را با قوانین تحریم که اتریش خودش امضا کرده است، تبیین کرد. اگر ما خودمان را بر قوانین حاکم بر تحریم ملزم می‌دانستیم بایستی از سرمایه‌گذاریها عقب‌نشینی می‌کردیم نه این‌که رسماًًًًًًًًًًًً بگوییم که خواهان گسترش آن هستیم.
درحالی‌که بریتیش پترولیوم، یا شل قراردادهای خود را با ایران ایر، یکجانبه لغو کردند، شرکت هواپیمایی اتریشی او.ام.وی، حاضر شده است که جایگزین این شرکتها بشود. آیا وزارت بازرگانی از این پشتیبانی می‌کند یا این‌که این قرارداد را محکوم می‌کند؟ به‌طور خاص این‌که هواپیماهای ایران ایر از طریق او.ام.وی و در فرودگاه وین سوخت‌رسانی شوند.

روز ۲دسامبر ۲۰۱۰ سمیناری تحت عنوان ایران در اتاق بازرگانی اتریش برگزار شد. براساس گزارشات شاهدین عینی در این جلسه گرتا ملینک از اتاق بازرگانی و هلموت کرلیک از وزارت بازرگانی علناً گفته‌اند که برای ادامه روابط با ایران، به وزارت بازرگانی مراجعه نشود. تنها کافی است کسانی که خواهان این رابطه هستند فرمهایی را که در اختیارشان قرار داده می‌شود را پر کنند. هلموت کرلیک علناً اذعان داشته است که تحریمها بی‌فایده و نابه‌جا هستند. او علناً گفته است که این نظر شخصی او می‌باشد و این تحریمها غلط هستند. آیا این با امضای قرارداد تحریم منافات ندارد؟ آیا به کرلیک در مورد این موضع‌گیری علنی انتقاد شده است یا نه؟
آیا وزارت بازرگانی به این قبیل برنامه‌ها آن هم در رابطه با ایران و گسترش رابطه با ایران ادامه می‌دهد؟ براساس گزارشات ما در فوریه ۲۰۱۱ قرار است که سمینار دوم در همین رابطه برگزار شود.
در هفته‌های گذشته، به‌طور تقریبی روزانه اجناسی که در راه ایران بوده‌اند توسط آلمان و هلند متوقف شده‌اند چون یا دریافت‌کننده اجناس نامشخص و مشکوک بوده‌اند و یا این‌که خود جنس مشکوک بوده است. به چه دلیل ارسال این اجناس متوقف شده‌اند؟ چه جنسی از طریق چه شرکتی ارسال شده است؟ چطور این اجناس از کشور خارج شده‌اند، چه چیزی از دست وزارت بازرگانی در رفته است و در آینده چطور می‌خواهیم جلوی آن را بگیریم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03e5376e-9e18-4e05-b846-1ecb40edeeb9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات