728 x 90

دخالتهای ایران,اخبار لبنان,

محکومیت دیپلومات لبنانی به ده سال زندان

-

نزار زکا
نزار زکا
رژیم آخوندی نزار زکا، دیپلومات لبنانی به بهانه جاسوسی به ده سال زندان و پرداخت ۴ میلیون و دویست هزار دلار جریمه محکوم کرد.

آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه 30شهریور با مخابره این خبر به‌نقل از دوستان و حامیان وی افزود: «این حکم را یکی از شعب دادگاه به ریاست قاضی صلواتی صادر کرده است» .

نزار زکا، دیپلومات لبنانی، آبان‌ماه سال ۱۳۹۴ در جریان سفری رسمی و برای حضور در یک کنفرانس مرتبط با فن‌آوری اطلاعات به تهران به اتهام جاسوسی توسط سپاه پاسداران دستگیر شد.

رژیم آخوندی حدود سه ماه از دستگیری نزار زکا دبیرکل سازمان عربی «فناوری اطلاعات و ارتباطات» خبری منتشر نکرد، تا زمانی که وی در پیامی صوتی که به بیرون از زندان فرستاد و از نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه و رئیس سازمان امنیت عمومی لبنان خواست برای آزادی او پس از حدود ۲۰۰ روز اسارت در ایران، مداخله کنند.

وی که یک شهروند لبنانی-آمریکایی است، در پیام صوتی خود که رسانه‌های لبنانی آن را پخش کردند گفته بود: «این پیام روز ۲ آوریل ۲۰۱۶ (14فروردین 95) در بیست‌ویکمین روز اعتصاب غذایم ضبط شده است، اکنون صد و نود روز از ربوده شدنم توسط سپاه پاسداران در جریان سفر رسمی‌ام به ایران می‌گذرد.

نزار زکا شهریور 94 به‌دعوت شهیندخت مولاوردی، معاون آخوند روحانی در امور زنان، برای شرکت در همایشی درباره ’نقش زنان در توسعه پایدار’ به تهران رفته بود. اما بر اساس اطلاعیه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، وی در 27شهریور94 پس از پایان همایش، هتل محل اقامت خود را ترک کرده و به وسیله تاکسی به فرودگاه می‌رود، اما اطلاعات موجود نشان می‌دهد او به فرودگاه نرسیده و سوار هواپیما نشده است و تا کنون خبری از او در دست نیست“.

لازم به یادآوری است خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس در روز یکشنبه 15آبان 94 بعد از حدود سه ماه خبر دستگیری وی را تأیید و با عنوان «نزار زکا» جاسوس دستگیرشده در ایران کیست؟ نوشت: ”«زکا» در کنفرانس‌هایی درباره اینترنت در ایران شرکت کرده بود و گفته می‌شد به همراه برخی چهره‌های مخالف نظام ایران در حال تدارک برنامه‌هایی برای ایجاد موج تظاهرات ضددولتی بود“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0231c2ad-2fef-4211-bcdb-08ebb5457877"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات