728 x 90

۸۰درصد مردم ایران در حال حاضر زیر خط فقر زندگی می‌کنند - روزنامه حکومتی مستقل

زندگی زیر خط فقر
زندگی زیر خط فقر

روزنامه حکومتی مستقل ضمن حمله به دم زدن آخوند روحانی در مورد این‌که سانتریفوژ می‌چرخد و چرخ اقتصاد هم می‌چرخد، بر اساس آمار مصلحتی و قطره‌چکانی دولت روحانی، آمار میانگین رشد اقتصادی را صفر درصدی اعلام کرد.

سهراب بختیار اقتصاددان حکومتی یکشنبه ۲۴اسفند با رد کردن آمار سال گذشته مرکز پژوهش‌های مجلس رژیم مبنی بر این‌که ۴۰درصد جمعیت مردم ایران زیر خط فقر قرار دارند جمعیت زیر خط فقر بالغ بر۷۰میلیون عنوان کرد و در همین رابطه خطاب به آخوند روحانی گفت: «بر اساس تعداد متقاضیان وام ناچیز یک میلیون تومانی اقشار محروم جامعه و بی‌تردید در حدود ۸۰درصد مردم ایران در حال حاضر و بر اساس پارامترها و متغیرهای اساسی اقتصادی زیر خط فقر زندگی می‌کنند. هم‌چنین و طبق آمار بخشی از این تعداد با درآمدی در حدود ۹۰۰هزار تومان ماهانه و بخش دیگری نیز فقط با واریز مبلغ ناچیز یارانه امرار معاش می‌نمایند که در واقع فقر مطلق محسوب می‌شود».

وی هم‌چنین با بیان این‌که بحران افسارگسیخته کرونا، بیکاری و اقتصاد فروپاشیده نظام هم از سوی دیگر مزید بر فقر خانماسوز جامعه تحت حاکمیت آخوندی شده است خطاب به آخوند روحانی گفت: «وضعیت معیشتی اقشار مختلف جامعه سقوطی فاحش داشته است و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران و اطلاعات به‌دست آمده از مقدار مصرف سرانه کالاهای اساسی در کشور، خود نمایانگر تضعیف و کوچکتر شدن سفره معیشتی مردم در دولت فعلی است که علّت اصلی آن تورّم شدید در این قبیل کالاها است. کالاهایی هم‌چون گوشت، مرغ، ماهی، روغن، برنج، لبنیات و غیره که کم کم از سفره معیشتی اقشار متوسط و ضعیف جامعه حذف می‌شود. جناب آقای رئیس‌جمهور! شاخصهای اقتصادی اکثر عرصه‌های مختلف جامعه از جمله شیوه زیستن، اشتغال، معیشت را در بر می‌گیرد که با فرمایش حضرتعالی در رابطه با چرخیدن چرخ اقتصاد، تناقض دارد. مؤلفه‌های اساسی هم‌چون خط فقر، توسعه انسانی، شاخص گرسنگی، قدرت و توان خرید، سهولت کسب و کار، سرانه مصرف غذا، نرخ بیکاری، نرخ تورّم، تولید خالص و ناخالص، ضریب نابرابری درآمد، شاخص کیفیت زندگی و غیره که موارد تاثیرگذار در رشد اقتصادی است مواردی که در حال حاضر و در دولت فعلی نه تدبیری در اصلاح آن دیده می‌شود و نه امیدی!».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c42bab26-36c9-4f35-8889-9c91fd8bcf02"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات