728 x 90

۶تن از نمایندگان کنگره آمریکا در محکومیت برنامه اتمی رژیم ایران یک قطعنامه دوحزبی را معرفی کردند

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

روز ۲۰اسفند۹۹ (۱۰مارس) الین لوریا، نماینده کنگره آمریکا یک قطعنامه دو حزبی را در محکومیت تلاشهای ایران برای دستیابی به سلاح اتمی معرفی کرد. بعد از این‌که رژیم ایران تصمیم گرفت که غنی‌سازی اورانیوم را به خلوص ۲۰درصد برساند، نمایندگان، کتی منینگ (دموکرات از کارولینای شمالی)، پیتر میجر (جمهوریخواه از میشیگان)، کتلین رایس (دموکرات از نیویورک)، جاش گاتیمر (دموکرات از نیوجرسی)، و براد آشنایدر (دموکرات از ایلینویز) به این قطعنامه دوحزبی ملحق شدند.

در این قطعنامه آمده است که اقدام رژیم ایران اوضاع را تشدید کرده و پیام روشنی می‌فرستد که این کشور علاقه‌یی به ملحق شدن به جامعه کشورها ندارد.

خانم الین لوریا نماینده کنگره آمریکا در این رابطه گفت: «ایران یک حامی دولتی تروریسم است... نمی‌توان به ایران اجازه داد که هم‌چنان به پیشرفت به سوی سلاح اتمی ادامه دهد و آمریکا باید صریحاً اقدامات تحریک‌آمیز آن را محکوم کند».

نماینده کنگره خانم منینگ گفت: «یک ایران اتمی تهدیدی برای تمام جهان است».

نماینده کنگره خانم رایس گفت: «من به همکارانم در مخالفت شدید با تلاشهای اخیر ایران در افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ملحق می‌شوم»...

نماینده کنگره جاش گاتیمر گفت: «یک ایران مسلح به سلاح اتمی تهدید غیرقابل قبولی برای ایمنی و امنیت آمریکا و اسراییل برای منطقه و فراتر از آن است. وزیر خارجه درست می‌گوید که ایران در جهت اشتباهی حرکت می‌کند و برنامه اتمیش را حتی از این‌که هست خطرناکتر می‌کند و نه کم خطرتر. آمریکا باید هر کاری می‌تواند بکند تا محدودیتهای اتمی را گسترش داده، به برنامه پیشرفته موشکهای بالستیکی ایران و حمایتش از تروریسم رسیدگی کند. حمایت گسترده و دو حزبی در کنگره برای ممانعت از دستیابی ایران به جاه‌طلبیهای اتمیش وجود دارد».

نماینده کنگره میجر گفت: «من که در عراق خدمت کرده‌ام از نزدیک و بلاواسطه شاهد نفوذ بدخواهانه تجاوزات ایران از جمله حمایتش از گروه‌های افراطی بودم»... .

نماینده کنگره براد آشنایدر گفت: «... سابقه طولانی حمایت ایران از سازمانهای تروریستی و نقض حقوق‌بشر تهدیدی حیاتی برای صلح در سراسر جهان است»... (سایت الین لوریا، نماینده کنگره آمریکا، ۱۰مارس ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ca8d823e-4ad2-4067-8dbc-b2e53996d6aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات