728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۱۴

۵۲ امین شب قیام سراسری، تظاهرات شبانه و درگیری با نیروهای دشمن در مناطق مختلف تهران و شهرهای کشور زاهدان کردستان چشم و چراغ ایران

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

 

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۱۴

 

 

۵۲ امین شب قیام سراسری، تظاهرات شبانه و درگیری با نیروهای دشمن در مناطق مختلف تهران و شهرهای کشور

زاهدان کردستان چشم و چراغ ایران

یکشنبه شب ۱۵آبان پنجاه و دومین شب قیام سراسری، تهران و شهرهای مختلف از جمله مشهد، مهر شهر کرج، قم، اصفهان، کرمانشاه، مریوان، سنندج، بابا حیدر در چهار محال و بختیاری، بهبهان، سرباز در سیستان و بلوچستان، بوشهر و... شاهد تظاهرات شبانه و بستن مسیرها و درگیری با مأموران سرکوبگر دشمن بود.

در تهران مردم در نازی‌آباد، منیریه، تهرانپارس، ستارخان، صادقیه، خیابان فردوسی، منطقه ۱۵، نارمک، میدان هفت حوض، شهرک آتی ساز، سعادت آباد و... با شعارهای «مرگ بر حکومت بچه کش»، «مرگ بر دیکتاتور»، «امسال سال خونه سید علی سرنگونه»، «توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه»، «زاهدان کردستان چشم و چراغ ایران»، «این آخرین پیامه هدف کل نظامه» و «ایرانی با غیرت حمایت حمایت» دست به تظاهرات زدند. در ستارخان جوانان به خودروی نیروی انتظامی یورش بردند. در تهرانپارس، صادقیه، ستارخان، نارمک، و نازی آباد جوانان با مأموران دشمن درگیر شدند و در نازی آباد آنها را فراری دادند. در ستارخان خودروها با بوق ممتد از تظاهر کنندگان حمایت می‌کردند. در تهرانپارس مأموران رژیم به سمت تظاهر کنندگان شلیک کردند و چند تن از تظاهر کنندگان مجروح شدند.

در مریوان تظاهرات و درگیری که از صبح شروع شده بود، تا پاسی از شب ادامه یافت و جوانان با روشن کردن آتش در خیابان‌ها و سر دادن شعار علیه خامنه‌ای تظاهرات کردند، نیروهای دشمن در برخی مناطق به مردم و به پنجره خانه‌ها شلیک کردند.

در مهر شهر کرج مردم با شعار «خامنه‌ای قاتله حکومتش باطله» تظاهرات شبانه به‌راه انداختند. در چهارباغ اصفهان مردم با شعار «مرگ بر خامنه‌ای» تظاهرات کردند و مأموران دشمن با تفنگهای ساچمه‌ای به آنها حمله کردند. در کرمانشاه مردم در میدان فردوسی با شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «امسال سال خونه سید علی سرنگونه» تظاهرات شبانه داشتند. در قم مردم در خیابان نیروگاه تظاهرات شبانه داشتند. مأموران دشمن در شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان به تظاهرات شبانه مردم شلیک کردند. جوانان بوشهری خیابان ساحلی را بستند و با شعار «آزادی آزادی آزادی» تظاهرات کردند. در مشهد جوانان دلیر بنرهای حکومتی را به آتش کشیدند.

دستگیری گسترده تظاهر کنندگان و پزشکان و کادر درمانی که به مجروحان کمک می‌کنند، هم‌چنین دستگیری وکلا و روزنامه‌نگارانی که اخبار اعتراضات را منعکس می‌کنند و فعالانی که در شبکه‌های اجتماعی اخبار قیام را به آگاهی مردم می‌رسانند، ادامه دارد. علاوه بر این، همه روزه شمار زیادی از جوانان توسط نیروهای سرکوبگر در شهرهای مختلف به‌ویژه در استان کردستان و سیستان و بلوچستان توسط نیروهای سرکوبگر ربوده می‌شوند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶ آبان ۱۴۰۱ (۷ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94372323-1547-417a-9f84-5b7edda80fd4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات