728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۰۷

پنجاهمین روز قیام سراسری: خیزش هموطنان بلوچ در زاهدان و دیگر شهرها و چهلمین روز شهیدان قیام

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۰۷

 

 

پنجاهمین روز قیام سراسری: خیزش هموطنان بلوچ در زاهدان و دیگر شهرها و چهلمین روز شهیدان قیام

در حمله وحشیانه پاسداران به مردم خاش دهها نفر شهید و مجروح شدند

 

جمعه ۱۳ آبان، پنجاهمین روز قیام، با خیزش هموطنان دلاور بلوچ در زاهدان، خاش، سراوان، سوران، راسک، ایرانشهر و... همراه شد. آنها پس از نماز جمعه با شعار «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر بسیجی» دست به تظاهرات زدند و با مأموران سرکوبگر درگیر شدند.

در زاهدان هزاران تظاهر کننده با شعار «توپ تانک فشفشه خامنه‌ای گم بشه»، «امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه» و «مرگ بر بسیجی» در خیابان‌ها دست به تظاهرات زدند و یک خودروی نیروی انتظامی را به آتش کشیدند.

 

در خاش پاسداران به روی مردم شهر که پس از نماز جمعه دست به تظاهرات زده بودند آتش گشودند، دهها تن شهید و مجروح شدند. نیروهای دشمن از پشت‌بام فرمانداری مردم را به رگبار بستند. مردم یک خودروی فرمانداری و یک خودروی نیروهای امنیتی و دو بانک حکومتی را به آتش کشیدند و یک کیوسک نیروی انتظامی را تخریب کردند. مردم مجروحان را به اورژانس منتقل کرده و در مقابل اورژانس تجمع کردند. حال تعدادی از مجروحان وخیم است. پاسداران مسجد نور را نیز به گلوله بستند.

 

در سراوان نیز جمعیت کثیری از مردم با شعار «الله اکبر مرگ بر دیکتاتور» به سمت مراکز حکومتی تظاهرات کردند و با مأموران سرکوبگر رژیم درگیر شدند. مزدوران به‌سمت آنها شلیک کردند. تظاهرات مشابهی در راسک و سوران برگزار شد. در ایرانشهر مردم با شعار «زاهدان کردستان جانم فدای ایران» تظاهرات کردند. علاوه بر خاش شماری از تظاهر کنندگان در سایر شهرهای استان نیز مجروح شدند.

امروز مراسم چهلم چهلمین روز شهادت شیرین علیزاده در «باغ رضوان» اصفهان با حضور انبوه مردم و با شعارهای «یک نفر کشته شه هزار نفر پشتشه» برگزار شد. نیروهای سرکوبگر از صبح ورودی باغ رضوان را بسته بودند اما نتوانستند مانع برگزاری مراسم شوند. آنها نارنجک صوتی پرتاب کردند و با تفنگ ساچمه‌ای به میان مردم شلیک کردند. چارباغ اصفهان نیز شاهد تظاهرات مردم بود.

در شاهین شهر اصفهان مأموران رژیم با بستن راه‌ها از ورود مردم به مراسم چهلم شهید محمد حسین ترکمان جلوگیری کردند. در کرج مراسم چهلم شهید کنعان آقایی، در بهشت سکینه برگزار شد. مأموران سرکوبگر خانواده شهید را وادار به ترک مزار او کردند.

خانم مریم رجوی با سلام به شهیدان بلوچ که خون پاکشان به‌دست شقی‌ترین دشمنان ایران در راه آزادی میهن به زمین ریخته شد و با درود به هموطنان دلاور بلوچ در زاهدان، سراوان، سوران، راسک و خاش عموم جوانان را به‌یاری مجروحان و آسیب‌دیدگان خاش فرامی‌خواند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳ آبان ۱۴۰۱ (۴ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5f005be6-cb1c-49d3-b636-dbf4235ab7d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات