728 x 90

۴هزار کودک زباله‌گرد در تهران

کودکان زباله گرد
کودکان زباله گرد

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا (۲۵خرداد۹۹) بر اساس برآوردهای شهرداری تهران، حدود ۴هزار کودک زباله‌گرد در این شهر وجود دارد.
محمدرضا جوادی معاون شهرداری تهران در این زمینه گفت:‌ «موضوع کار کودکان موضوعی پیچیده و چند بعدی است و به همین دلیل بسیاری از اقداماتی که در این سال‌ها انجام شده، موفق نبوده و روزبه‌روز به تعداد کودکان کار در حوزه دستفروشی و تکدی‌گری نیز اضافه شده است چرا که این فعالیت کودکان به‌دلیل فقر ایجاد می‌شود و خانواده‌ها برای کسب درآمد فرزندان خود را برای تصدی گری و ... به خیابان‌هامی‌فرستند.»

کودکان زباله گرد در خیابانهای تهران

کودکان زباله گرد در خیابانهای تهران

این کارگزار حکومتی برای ایز گم کردن افزود: «کودک زباله‌گرد خود محصول یک سوء‌استفاده و قصور است و نباید اجازه بدهیم که این سوءاستفاده از کودکان انجام گیرد». این در حالی است که تمام فعالیت این کودکان زیر نظر پیمانکاران خود شهرداری صورت می‌گیرد.

وی در اظهاراتش به دست داشتن شهرداری در استفاده از این کودکان اذعان کرد و گفت: «هر منطقه یک پیمانکار دارد و بررسیها نشان داده که معمولاً پیمانکار هر پنج الی شش خیابان را به یک گروهی واگذار می‌کند و معمولاً دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از این زباله‌گردها می‌گیرد و به آنها کارتی می‌دهد و ما در نظر داریم این سیستم بین کودک کار و پیمانکار را اصلاح کنیم».

جوادی یگانه در مورد برآورد شهرداری از تعداد کودکان زباله‌گرد گفت: «برآوردی از تعداد کودکان زباله‌گرد نداریم اما بر اساس برآوردهای آماری ناشی از زباله‌های شهر تهران، توان کودک در حمل پسماندهای خشک و ... عنوان می‌شود که حدود ۴۰۰۰ کودک زباله گرد داریم».

زباله‌گردی کودکان

زباله‌گردی کودکان

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88ea98a4-a32d-4f16-a644-2b6c9963ee7e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات