728 x 90

۳۰مین سالگرد انفجار تروریستی آمیا توسط رژیم آخوندی در آرژانتین

انفجار مرکز یهودیان در پایتخت آرژانتین در سال ۱۳۷۳
انفجار مرکز یهودیان در پایتخت آرژانتین در سال ۱۳۷۳

۳۰مین سالگرد انفجار تروریستی آمیا توسط رژیم آخوندی در آرژانتین

فراخوانها به محاکمهٔ سران رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت

 

خاویر میلی رئیس‌جمهور آرژانتین

ما در راستای قانونی تلاش می‌کنیم تا محاکمهٔ غیابی را

برای جدی‌ترین جنایات از جمله تأمین مالی تروریسم امکان‌پذیر سازد

این محاکمهٔ سران رژیم ایران را که در آن حمله دست داشته‌اند

امکان‌پذیر خواهد ساخت

 

روز پنجشنبه ۲۸تیرماه در آرژانتین مراسم ۳۰مین سالگرد انفجار تروریستی آمیا توسط رژیم آخوندی برگزار شد.

در آستانهٔ این سالگرد، خاویر میلی رئیس‌جمهور آرژانتین طی یک سخنرانی در روز چهارشنبه گفت: «ما از حکم دادگاه فدرال کیفری در ۱۱ آوریل استقبال می‌کنیم که در آن این حمله به‌عنوان جنایت علیه بشریت شناخته شد. این بسیار مهم و حیاتی است، چرا که آن‌را به‌عنوان یک جنایت ثبت می‌کند که جمهوری اسلامی و حزب‌الله سرانجام به‌عنوان مسئول این حمله شناخته می‌شوند»... . .

میلی اضافه کرد، ۱۸ ژوئیه امسال «نشانگر سه دهه مصونیت از مجازات... و مانورهای شخصیت‌های مخفی است» که «می‌خواستند حقیقت را پنهان کنند و پرونده را به‌فراموشی بسپارند... امروز ما انتخاب می‌کنیم که صحبت کنیم و سکوت پیشه نکنیم... ما در راستای قانونی تلاش می‌کنیم تا محاکمهٔ غیابی برای جدی‌ترین جنایات از جمله در رابطه با تأمین مالی تروریسم را امکان‌پذیر سازد؛ این محاکمهٔ سران رژیم ایران را که در آن حمله دست داشته‌اند، امکان‌پذیر خواهد ساخت...» .

(سایت ریاست‌جمهوری آرژانتین: ۲۸تیر ۱۴۰۳)

 

پاتریسیا بولریچ وزیر امنیت آرژانتین روز پنجشنبه گفت: « (رژیم) ایران مسئول این حمله بوده است... کاملاً اثبات شده است که این حمله در سفارت (رژیم) ایران در آرژانتین سازماندهی شده است... سال‌ها است که می‌دانیم آنها چه کسانی هستند... می‌دانیم چه کسانی مسئول آن بوده‌اند، یعنی (رژیم) ایران و حزب‌الله... آنها هشدارهای قرمز انترپل را دریافت کرده‌اند؛ ما هنوز منتظر مرحله محاکمه هستیم».

 

ماکسیمیلیانو فرارو نمایندهٔ پارلمان آرژانتین و ماریانا استیلمن نمایندهٔ پیشین این پارلمان در مقالهٔ مشترکی در اینفوبائه در ۳۰مین سالگرد انفجار آمیا، نوشتند: «همان‌طور که شواهد جمع‌آوری شده در پرونده نشان می‌دهد، حمله به آمیا یک اقدام تروریستی بود که توسط رژیم ایران سازماندهی و هدایت شد. بدون شک زمان پایان دادن به چندین دهه مصونیت از مجازات فرا رسیده است».

در ادامهٔ این مقاله با اشاره به دست‌داشتن بالاترین سران رژیم در حملهٔ تروریستی آمیا، تأکید شده است: «آنها به‌طور سیستماتیک از حضور در پرونده خودداری کرده‌اند... به همین دلیل... لازم است محاکمه غیابی را در قوانین داخلی خود بگنجانیم... این رژیم، تروریسم و ​​بنیادگرایی را نه تنها به کل خاورمیانه، بلکه به منطقه ما در آمریکای لاتین صادر کرده است... این همان بنیادگرایی است که مردم ایران را به انقیاد می‌کشاند تا در برابر قوانین سخت و غالباً وحشیانه حکام خود به‌ویژه نسبت به زنان قیام نکنند.

۳۰سال است که مصونیت از مجازات... ادامه دارد... . لازم است صدای خود را برای دفاع از دموکراسی، آزادی و عدالت در این کشور بلند کنیم».

(اینفوبائه: ۲۸تیر ۱۴۰۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d66b7196-d6c1-404f-838f-f3f235eb336e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات