728 x 90

هر ۳۰ ثانیه یک نفر در استان فارس به کرونا مبتلا می‌شود / تعداد بیماران اُمیکرون خیلی بیشتر از آمار اعلام شده است

بحران کرونا د رایران
بحران کرونا د رایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز: هر ۳۰ثانیه یک نفر در استان فارس به کرونا مبتلا می‌شود

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به‌سرعت بسیار بالای شیوع اُمیکرون، اعلام کرد که بررسی آمارهای ابتلا در فارس نشان می‌دهد که هر ۳۰ثانیه یک نفر در این استان به کرونا مبتلا می‌شود.

دکتر سید وحید حسینی دوشنبه ۱۱بهمن ضمن ابراز نگرانی نسبت افزایش شدید آمارهای ابتلا به کرونا، به‌دلیل شدت سرایت پذیری و گستردگی سریع سویه کرونای اُمیکرون، گفت: طی شبانه روز گذشته، با روند قابل توجه افزایش موارد ابتلا به کرونا مواجه بوده‌ایم که این آمار مجموعه سلامت را بسیار نگران کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: در حال حاضر واکسیناسیون به‌ویژه تزریق دُز سوم در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کرونا ویروس می‌تواند ابتلا به این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش دهد. (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۱بهمن).

 

رئیس اداره مراقبت وزارت بهداشت رژیم: تعداد بیماران اُمیکرون خیلی بیشتر از آمار اعلام شده است

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت رژیم گفت: تعداد بیماران واقعی اومیکرون بسیار بیشتر از آن چیزی است که در حال حاضر تشخیص داده می‌شود. 

 وی افزود آمار مبتلایان به اُمیکرون رو به افزایش است و در مرحله اپیدمی تصاعدی قرار گرفته‌ایم و اکنون در یک پنجم ابتدایی این مرحله هستیم؛ یعنی تعداد بیماران در چند هفته آینده به تدریج افزایش خواهد یافت. احتمال دارد در هفته‌های آینده روزانه تا ۱۰۰هزار مبتلا داشته باشیم (سایت حکومتی دنیای اقتصاد۱۲ بهمن).

 

۲ برابر شدن مراجعین کرونایی به مراکز درمانی نوشهر

مدیر شبکه بهداشت رژیم در نوشهر از مراجعه ۱۸۰۰نفر از مبتلایان کرونایی و ۲برابر شدن مراجعات به مراکز درمانی این شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به پیش‌بینی احتمال ورود موج ششم کرونا و درگیری با اُمیکرون گفت: متأسفانه موج ششم کرونا در حال شکل‌گیری است و این موضوع بسیار خطرناک است چرا که با آمارهای افزایشی مبتلایان به کرونا اُمیکرون در شهرستان نوشهر مواجه شده‌ایم. خبرگزاری ایسنا دوشنبه ۱۱بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c031278e-9aae-4315-8885-804d9095269f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات