728 x 90

۲۰سناتور جمهوریخواه از بایدن خواستند ۶میلیارد دلار «باج» به رژیم ایران را مسدود کند

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

فاکس نیوز روز ۱۸مهر در گزارشی نوشت: در بحبوحه جنگ مرگبار اسرائیل، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه به رهبری سناتور مارشا بلک‌برن از دولت بایدن می‌خواهند که داراییهای ۶میلیارد دلاری ایران را که ماه گذشته در ازای دریافت زندانیان آمریکایی از حساب‌های کره جنوبی به قطر آزاد شده بود، مسدود کند.

قانون‌گذاران عصر دوشنبه در نامه‌یی به بایدن نوشتند: «ایستادن و اجازه دسترسی رژیم ایران به این منابع مالی در حالی که حماس به اسراییل نفوذ می‌کند و اسرائیلی‌های بی‌شماری را قتل، تجاوز و مثله می‌کند، بی‌وجدانی است»... .
آنها نوشتند: «دولت شما مدعی است که این بودجه فقط برای استفاده بشردوستانه در دسترس است، اما پول قابل تعویض است و خطر قابل توجهی وجود دارد که بتواند برای تلاشهای بیشتر رژیم ایران یا حماس علیه اسراییل استفاده شود... . علاوه بر این، اجازه ورود ۶میلیارد دلار به اقتصاد رژیم ایران، حتی اگر هدف کمکهای بشردوستانه باشد، به رژیم ایران این امکان را می‌دهد که حتی بودجه بیشتری را برای حمایت از تروریسم تخصیص دهد»... .

گروهی متشکل از ۲۰جمهوری خواه در مجلس سنا، از جمله بلکبرن و سناتور مارکو روبیو، لیندسی گراهام، جان تون، مایک لی، آر یوتا؛ ریک اسکات، جیمز لنکفورد، جان کورنین، و تام کاتن، در میان دیگران، نامه را امضا کردند.

وزارت‌خارجه ایالات متحده روز دوشنبه تأیید کرد که... ۱۱ آمریکایی [در حملات حماس علیه اسرائیل] کشته شده‌اند.

بلکبرن در بیانیه‌یی به فاکس نیوز دیجیتال گفت: «بایدن از توقف پرداخت ۶میلیارد دلار باج به ایران امتناع می‌کند، زیرا می‌ترسد اعتراف کند که کاتالیزور حملات بوده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b07f927-2772-482b-a51f-2dae2b70657d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات