728 x 90

۱۳هزار دانشجو و دانش‌آموز سالانه از ایران خارج می‌شوند

فرار مغز ها
فرار مغز ها

معضل بیکاری که کارشناسان رژیم از آن با عباراتی مثل ابرچالش، کابوس و سونامی نام می‌برند، به نقاطی رسیده که درصد بالایی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را دربرمی‌گیرد. بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان و جوانان به ۲برابر میانگین بیکاری می‌رسد.

بهرام صلواتی، مدیر رصدخانه مهاجرت رژیم آخوندی، از افزایش آمار مهاجرت دانش‌آموزان و دانشجویان خبر داد و گفت که در ۱۰سال گذشته، به‌طور متوسط هر سال ۱۳هزار اجازه اقامت یا ویزای تحصیلی در هر دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی برای ایرانیان خارج از کشور صادر شده است». به‌گفته او، مقصد اغلب این افراد کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی است و نیمی از مهاجران ایرانی پناهنده‌اند.

هم‌اکنون حدود ۶۰هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور حضور دارند؛ در حالی که تعداد دانشجویان ایرانی خارج از ایران در سال۲۰۱۴، حدود ۵۰هزار نفر بوده است. به‌گفته بهرام صلواتی، بیشتر دانشجویانی که به کشورهای خارجی مهاجرت می‌کنند، در رشته‌های فنی و مهندسی تحصیل می‌کنند.

در خبری دیگر، کمال غانمی، معاون دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، به خبرگزاری حکومتی ایلنا گفت: «حدود ۵۰درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاههای شریف و امیرکبیر در رشته معماری کشتی (مهندسی دریا) مهاجرت می‌کنند». به‌گفته او، در رشته مهندسی دریا سالانه ۴۰ تا ۴۵ دانشجوی کارشناسی ارشد جذب می‌شود اما حدود ۵۰درصد آنان پس از پایان تحصیل به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند.

 

 

بیکاری، تورم، محرومیت از آزادی‌های فردی و مشکلات اقتصادی میل به مهاجرت را در میان ایرانیان افزایش داده است. به طوری که علاوه بر مهاجرت‌های تحصیلی، آمار مهاجرت از ایران در قالب پناهندگی و شغلی نیز افزایش یافته است.

بهرام صلواتی درباره آمار مهاجرت‌های شغلی ایرانیان به خبرگزاری حکومتی رکنا گفت: «آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در ۱۰سال گذشته سالانه حدود پنج هزار نفر به‌دلیل مسائل شغلی و حرفه‌یی از ایران خارج شدند که البته به‌دلیل فقدان موافقت‌نامه‌های مربوط به تبادل نیروی کار، احتمالاً آمار واقعی مهاجرت شغلی ایرانیان به خارج از کشور بسیار بیشتر از این مقدار است». (سایت حکومتی شعار سال ۲دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9469a3ed-e6c8-48f5-adb3-a69f4d11fa31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات