728 x 90

قیام سراسری، شماره ۲۲۶

۱۲۳ امین روز قیام، چهلم شهید در سنندج با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای، نه سلطنت نه رهبری، دموکراسی برابری

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۲۲۶

 

۱۲۳ امین روز قیام، چهلم شهید در سنندج با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای، نه سلطنت نه رهبری، دموکراسی برابری

حمله مردم تربت‌جام و تایباد به فرمانداری رژیم در اعتراض به کمبود سوخت

دوشنبه ۲۶دیماه همزمان با صد و بیست و سومین روز قیام سراسری، در سنندج مراسم چهلم شهید قیام هومن عبداللهی جوان ۲۱ساله‌ای که روز ۱۶آذر با شلیک مستقیم پاسداران به‌شهادت رسید، با حضور گسترده مردم و با شعارهایی چون «مرگ بر خامنه‌ای»، «شهید نمی‌میرد»، «نه سلطنت، نه رهبری، دموکراسی، برابری» و «کردستان گورستان فاشیستان» برگزار شد.

شب گذشته طنین شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای، لعنت بر خمینی» و «مرگ بر جمهوری اعدامی» در شهرک آپادانا و خیابان شریعتی تهران طنین‌انداز شد و جوانان شجاع در شهرک دانشگاه شریف شعارهای شبانه ضدحکومتی سر دادند.

 

از سوی دیگر از صبح امروز در حالی‌که در تربت‌جام و تایباد صفهای طولانی برای خرید سوخت تشکیل شده بود، مردم خشمگین برای تأمین وسایل گرمایش به فرمانداری و ساختمان هلال احمر رژیم با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای یورش بردند، جوانان دلیر با شعارهای بی‌شرف بی‌شرف با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند و امشب با روشن کردن آتش برخی از خیابان‌ها را به کنترل درآوردند.

 

در شرایطی که سیاست‌های غارتگرانه آخوندها باعث بحران سوخت و فلج شدن بخش اعظم کشور شده و بیش از ۲۰استان کشور از جمله تهران رسماً به‌حالت تعطیل درآمده‌اند خامنه‌ای در وحشت از شعله‌ور شدن قیام به نیروی انتظامی و سپاه آماده‌باش داده است. در همین حال وزیر خارجه رژیم در سفر به لبنان به مزدوران نیابتی خود وعده ارسال نفت و گاز بیشتری می‌دهد.

 

در یک تحول دیگر هموطنان بلوچ استان گلستان روز یکشنبه در حمایت از روحانی اهل سنت محمدحسین گرگیج در مقابل منزل وی در گالیکش تظاهرات کردند و با شعارهای الله اکبر خواهان لغو احضار وی به بی‌دادگاه ویژه روحانیت شدند.

صبح یکشنبه دختران شجاع کانون‌های شورشی در کرج روی یکی از پلهای شهر شعارهای «خلق جهان بدانند، مسعود رهبر ماست»، «مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه چه رهبر»، «آزادی میاد با می‌توان و باید»، «فقر فساد گرونی، میریم تا سرنگونی»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه، درود بر مسعود رجوی»، «پاسخ ما به اعدام، آتش سرخ قیام» را فریاد زدند.

 

خانم مریم رجوی گفت تحت حاکمیت آخوندهای اشغالگر، سوز سرما به بی‌آبی و فقر و تورم و بیکاری و بیماری و فساد و سرکوب افزوده شد. با دومین منابع گاز در جهان و روی اقیانوسی از نفت، اکثر مردم از حداقل امکانات گرمایشی محرومند اما رژیم با بذل و بخشش نفت به تروریستهای نیابتی می‌خواهد سرنگونی‌اش را به تأخیر بیاندازد. برای خامنه‌ای زندگی و آسایش مردم هیچ اهمیتی ندارد. تنها راه، سرنگونی رژیم و استقرار دموکراسی و حاکمیت جمهور مردم است که جوانان شورشگر به آن کمر همت بسته‌اند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶ دی ۱۴۰۱ (۱۶ ژانویه ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ee345d4-3ae3-41ca-8a63-5c91676cac16"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات