728 x 90

۱۱میلیارد و ۷۰میلیون دلار درآمدهای نفتی عراق، بالاترین رقم در نیم قرن گذشته

صادرات نفت
صادرات نفت

وزارت نفت عراق با انتشار گزارشی اعلام کرد درآمدهای صادرات نفت این کشور در ماه گذشته میلادی به ۱۱میلیارد و ۷۰میلیون دلار رسید، که بالاترین رقم طی ۵۰سال گذشته است. عراق در ماه گذشته به‌طور متوسط ۳میلیون و ۲۴۴هزار بشکه نفت صادر کرده است. عراق هم اکنون با تولید روزانه ۴.۳میلیون بشکه، دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک است.

بخشی از افزایش درآمد نفتی عراق به‌خاطر اوج‌گیری قیمت نفت در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و بخش دیگری به‌خاطر افزایش حجم تولید و صادرات نفت عراق است.

قیمت نفت در ماه گذشته میلادی به بالاترین رقم طی ۱۴سال گذشته رسید. اما تولید نفت عراق نیز از سال۲۰۰۸ بیش از ۱.۲میلیون بشکه در روز افزایش یافت و این کشور به بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک بعد از عربستان تبدیل شده است.

تحریم‌های آمریکا علیه رژیم آخوندی باعث شد که تولید نفت رژیم به ۲.۵میلیون بشکه و صادرات آن به زیر یک میلیون بشکه سقوط کند و رژیم ایران از دومین تولید کننده بزرگ اوپک به پنجمین تولیدکننده تبدیل شود.

اوجی، وزیر نفت رژیم، روز جمعه با انتشار توئیتی مدعی شد که «ظرفیت» تولید نفت ایران به سطح دوران قبل از تحریم‌ها رسیده است. «ظرفیت تولید» به‌معنی تولید واقعی نیست. اوجی اشاره‌ای به تولید واقعی نفت رژیم نکرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21f666ca-1baf-42a0-8300-b10f8fcb5e78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات