728 x 90

۱۱اعدام جنایتکارانه در زندانهای گوهردشت، کرمانشاه، سنندج و دستگرد توسط فاشیسم دینی

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

خانم مریم رجوی: آخوندها برای ایجاد وحشت و مهار اوضاع، در بحبوحه کرونا به اعدام روی آوردند

فراخوان بین‌المللی برای توقف اعدامها و آزادی زندانیان و ممانعت از فاجعه بزرگ انسانی

 

فاشیسم دینی حاکم بر ایران در آستانه ماه رمضان و در حالی‌که فاجعه کرونا زندانها را فراگرفته است، موج جدیدی از اعدامها را در سراسر کشور در شهرهای مختلف به راه انداخته است. تنها در روز چهارشنبه دست کم ۱۱زندانی در زندانهای گوهردشت، کرمانشاه، سنندج و دستگرد اصفهان توسط دژخیمان اعدام شدند.

 

در سنندج لقمان احمدپور، ۳۰ساله، از اهالی بانه حلق‌آویز شد. روز قبل نیز زندانی شورشی شایان سعیدپور که بهنگام دستگیری ۱۷سال داشت، از زندان سنندج به سقز منتقل و در زندان این شهر اعدام شد. ۵زندانی دیگر در سنندج در انتظار اعدام به‌سر می‌برند.

 

صبح امروز هم‌چنین ۷زندانی به‌طور دستجمعی در زندان گوهردشت اعدام شدند. یکی از اعدام شدگان از اوایل دهه ۷۰ در زندان به‌سر می‌برد. همزمان دو جوان در زندان دستگرد اصفهان و یک زندانی در کرمانشاه حلق‌آویز شدند.

 

خانم مریم رجوی با تأکید بر این‌که رژیم آخوندها ارمغانی جز سرکوب و اعدام و فقر و فساد ندارد، گفت این رژیم برای زهر چشم گرفتن و ایجاد رعب و وحشت و مهار وضعیت، در بحبوحه کرونا به‌جای آزاد کردن زندانیان به اعدام آنها روی آورده است. وی بار دیگر جامعه بین‌المللی به‌ویژه دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر و گزارشگران ذیربط ملل ‌متحد و دیگر ارگانهای مدافع حقوق‌بشر را به مداخله فوری برای توقف اعدامها و آزادی زندانیان و ممانعت از فاجعه بزرگ انسانی در زندانهای رژیم فراخواند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳اردیبهشت ۱۳۹۹(۲۲آوریل ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/558a7626-8dea-4d64-9377-d6d916abcd14"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات