728 x 90

قیام سراسری، شماره ۲۱۴

۱۰۹ امین روز قیام، به آتش کشیدن تندیس و بنر سلیمانی و مراسم چلهم و بزرگداشت شهیدان

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۲۱۴

 

۱۰۹ امین روز قیام، به آتش کشیدن تندیس و بنر سلیمانی و مراسم چهلم و بزرگداشت شهیدان

بزرگداشت شهید قیام مهدی زارع که در اثر شکنجه‌های وحشیانه در زندان به‌شهادت رسید

سحرگاه دوشنبه ۱۲دیماه در صدونهمین روز قیام، بنرهای منحوس قاسم سلیمانی دژخیم در نقاط مختلف تهران و شهرهایی چون اردبیل توسط جوانان شورشگر به آتش کشیده شد. مراسم چهلم شهید قیام «شمال خدیری پور» در مهاباد با حضور گسترده مردم و با شعارهای «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «این‌همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» و «کرد و بلوچ برادرند، تشنه به خون رهبرند» برگزار شد. مردم دهگلان برای بزرگداشت شهید قیام رضا لطفی بر مزار او تجمع کرده و شعار «مرگ بر خامنه‌ای» سردادند. مردم میاندواب مراسم بزرگداشت شهید قیام مهران شکاری را با شعارهای ضدحکومتی برگزار کردند.

شب گذشته جوانان شورشگر در تهران یک پایگاه بسیج سرکوبگر را با کوکتل مولوتوف مورد تهاجم قرار دادند. بنر بزرگ دژخیم قاسم سلیمانی روی پل اتوبان ستاری به آتش کشیده شد و در تویسرکان مجسمه قاسم سلیمانی با پرتاب کوکتل سوخت و منهدم گردید. در ایلام یک بنر حکومتی در میدان رهنورد این شهر و در انزلی پایگاه بسیج ضدمردمی به آتش کشیده شد. طنین شعارهای شبانه «مرگ بر خامنه‌ای» در تهران، اصفهان، سمیرم و گرمدره کرج طنین‌انداز شد.

صبح یکشنبه بازاریان سمیرم در اعتراض به سرکوب وحشیانه مردم این شهر اعتصاب کردند و بازاریان دولت آباد کرمانشاه در همبستگی با مردم جوانرود دست به اعتصاب زدند.

امروز هم‌چنین مراسم سومین روز شهادت مهدی زارع اشکذری در زادگاهش اشکذر یزد برگزار شد. او که ساکن تهران بود در آذرماه در تظاهرات مردم تهران دستگیر شد. دژخیمان مهدی را در حالی که بر اثر شکنجه‌های وحشیانه در آستانه مرگ قرار داشت به‌طور موقت آزاد کردند اما چند ساعت پس از آزادی به کوما رفت و جمعه ۹دی پس از حدود ۲۰روز کوما به‌شهادت رسید و روز ۱۰دی در حالی‌که بر روی بدن او کبودی‌های ناشی از شکنجه شدید و شکستگی بینی وجود داشت، در آرامستان اشکذر یزد به خاک سپرده شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۲ دی ۱۴۰۱ (۲ ژانویه ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/92465b5e-7934-4770-985b-02fb710c057d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات