728 x 90

۱۰ اعدام جنایتکارانه از جمله یک زن در زاهدان، اصفهان، شیراز، زنجان و بیرجند، قطع انگشتان دو زندانی در اوین و گوهردشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

۱۰ اعدام جنایتکارانه از جمله یک زن در زاهدان، اصفهان، شیراز، زنجان و بیرجند، قطع انگشتان دو زندانی در اوین و گوهردشت

۵۷ اعدام در ۲۰روز اول شهریور و پنجمین روز تجمع خانواده زندانیان زیر اعدام در مقابل قوه قضاییه جلادان

 

دژخیمان رژیم آخوندی یکشنبه ۲۰شهریور یک زندانی به‌نام حسن آقای محمدی را در زندان دستگرد اصفهان و یک زندانی به‌نام مهدی آغوش را در زندان زنجان، شنبه ۱۹شهریور ۵ زندانی بلوچ از جمله یک زن را در زندان مرکزی زاهدان و یک زندانی بلوچ را در زندان مرکزی بیرجند و چهارشنبه ۱۶شهریور دو زندانی را در زندان شیراز حلق‌آویز کردند. به این ترتیب شمار اعدامهای ثبت شده از اول تا ۲۰شهریور دست کم ۵۷ اعدام می‌باشد.

 

در یک تحول دیگر قضاییه جلادان در یک اقدام جنایتکارانه و قرون‌وسطایی در هفته گذشته چهار انگشت دست دو زندانی، محمد حسینی و مرتضی جلیلی را در زندان اوین و گوهردشت قطع کرد. حسینی به‌خاطر سرقت یک ملیون و هشتصد هزار تومان (حدود ۶۰دلار در بازار آزاد) در ۴مرداد ۱۴۰۱ بنا به حکم شعبه۹ دادگستری استان مرکزی به «قطع انگشتان دست راست از انتهای آن به‌نحوی که شست و کف دست او باقی بماند» محکوم شده است. این در حالیست که قضاییه آخوندها بعد از افشای اختلاس چند ملیارد دلاری در صنایع فولاد تلاش می‌کند بر آن سرپوش بگذارد.

سایت حکومتی همدلی روز اول شهریور نوشت: «فساد در فولاد مبارکه ۹۲هزار میلیارد تومان است؛ اگر تاکنون اختلاس سه هزار میلیارد تومانی رضا خاوری، رکورد پول‌شویی را شکسته بود، تخلف شرکت فولاد به‌اندازه ۳۰ تا از این اختلاس‌هاست. در این پرونده، ۱۹۰میلیارد تومان سندسازی شده برای خرید کت‌وشلوار سیاست‌گذاران اقتصادی؛ این در شرایطی است که به‌گفته پزشکان، بیماران به پزشک می‌گویند ”فقط به‌اندازه ۴۰هزار تومان دارو بنویس، بیشتر بنویسی ندارم ”».

 

روز یکشنبه ۲۰شهریور خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در پنجمین روز در مقابل قضاییه رژیم در تهران با شعارها و پلاکاردهای «اعدام نکنید» و «نه به اعدام» دست به اعتراض زدند. یکی از تجمع‌کنندگان در سخنان خود گفت: «ما قربانی فقر هستیم. عزیران ما به‌خاطر نداری و فقر به این راه کشیده شده‌اند. ما خواستار حق زندگی برای آنها هستیم. نمی‌خواهیم دیگر کسی بمیرد. حق هیچ انسانی اعدام نیست»... نیروهای سرکوبگر به تجمع خانواده‌ها یورش بردند و مادران سالخورده را مورد ضرب و شتم قرار دادند و شماری از جوانان را دستگیر کردند. مادران زندانیان با شعار یا حسین به دستگیریها اعتراض کردند.

 

رژیم اعدام و ترور و مجازاتهای قرون وسطایی، باید از جامعه جهانی طرد شود، پرونده نقض وحشیانه حقوق‌بشر در ایران به شورای امنیت ملل متحد ارجاع و سردمداران این رژیم برای چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی باید در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۱شهریور ۱۴۰۱ (۱۲سپتامبر ۲۰۲۲)

 

 

پنجمین روز تجمع خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل قضائیه رژیم

-پنجمین روز تجمع خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل قضاییه رژیم - 0

-پنجمین روز تجمع خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل قضاییه رژیم - 1

-پنجمین روز تجمع خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل قضاییه رژیم - 2

-پنجمین روز تجمع خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل قضاییه رژیم - 3
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/821d59ae-4b2e-405d-8286-6f63f541359d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات