728 x 90

یک عضو مجلس رژیم:‌ تعداد جوانان بیکار به‌مثابه بمب اتم و ابر چالشی بسیار بزرگ است

رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ارتجاع
رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ارتجاع

رسول خضری عضو مجلس رژیم از سردشت و پیرانشهر به گوشه‌هایی از چالشها و بحرانهای اجتماعی در حکومت آخوندی اعتراف کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس که اظهاراتش امروز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۷ در سایت مجلس رژیم درج شده از جمله گفت:

ـ ۱۲میلیون جوان مجرد در سن ازدواج داریم که هنوز تمهیدات لازم برای اشتغال و ازدواج آنان اندیشیده نشده است. حضور این تعداد جوان بیکار و در سن ازدواج به‌مثابه بمب اتم و ابرچالشی بسیار بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.... آسیبهای اجتماعی باید آسیب شناسی و سپس برنامه‌ریزی، استراتژی و سیاست‌گذاری راهبردی و متناسب با وضعیت جامعه برای مقابله با آنها در دستور کار قرار گیرد؛ البته به‌دلیل نبود سند ملی آمایش سرزمینی در کشور آسیب شناسی آسیبها به سختی انجام می‌شود.

ـ متأسفانه به جای علت ها به معلولها پرداخته شده بنابراین با افزایش روزافزون آسیب‌هایی مانند طلاق، سرقت، جرم و جنایت و اعتیاد در جامعه مواجه هستیم این در حالی است که تا زمانی که آسیبها ریشه‌یابی و علت‌یابی نشوند هیچ توفیقی در مدیریت آسیبهای اجتماعی به دست نخواهیم آورد.

۷۰درصد برنامه‌های به‌اصطلاح توسعه‌ای در کشور تنها بر روی کاغذ

ـ متأسفانه این برنامه‌ها تنها بر روی کاغذ وجود داشته و هیچ وقت عملیاتی نمی‌شوند که در همین راستا نیز تنها ۳۰درصد برنامه‌های توسعه‌ای کشور محقق شده زیرا هیچ‌گونه بسترسازی برای اجرای برنامه‌ها وجود ندارد.

وجود ۷و نیم میلیون بیکار در کشور

ـ ۷و نیم میلیون بیکار در کشور وجود دارد. متأسفانه در کشور حتی افرادی که دو ساعت کار می‌کنند جزو شاغلین محسوب می‌شوند بنابراین آمار دقیقی از بیکاران وجود ندارد.

یک چهارم کشور حاشیه نشین هستند

ـ ۱۵تا ۱۷هزار منطقه حاشیه نشین در کشور وجود دارد. متأسفانه حدود یک چهارم کشور حاشیه نشین هستند و که زاییده و حاصل بیکاری و فقر است

از هر ۵ازدواج ۳مورد به طلاق می‌انجامد

ـ از هر ۵ ازدواج ۳مورد به طلاق می‌انجامد.این در حالی است که ازدواج ها در کشور در حال کاهش است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb9d8d75-12d4-4e1a-be78-52d91d571778"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات