728 x 90

یک تحلیلگر حکومتی: مذاکرات سخت و پیچیده است و به همین علت هنوز نتیجه‌یی نداشته است

مذاکرات وین در بن‌بست
مذاکرات وین در بن‌بست

خوش‌چهره از تحلیلگران حکومتی، بن‌بست مذاکرات هسته‌یی را همانا موضع پایین رژیم در تعادل کنونی دانست و گزافه‌گوییها و طرح خواسته‌های نظام در این مذاکرات را دست‌نیافتنی توصیف کرد که سرانجام آبی برای نظام گرم نخواهد شد.

وی گفت: امروز دو روایت در خصوص مذاکرات وین وجود دارد که یک روایت در داخل ایران بیشتر رایج است و طبق آن عنوان می‌شود که طبق بسته‌های پیشنهادی ایران توافق صورت خواهد گرفت. یک روایت دیگر نیز بیشتر در میان غربی‌ها مطرح است و آن ابراز ناامیدی نسبت به روند گفت و گوهاست و عنوان می‌کنند که اتفاق جدیدی در مذاکرات رخ نداده است. (سران نظام) اعلام کرده‌اند تنها با هدف رسیدن به توافقی خوب برای لغو کلیه تحریم‌های غیرقانونی آمریکا به مشارکت در مذاکرات وین ادامه می‌دهند. از مجموعه این صحبت‌ها می‌توان دریافت که مذاکرات سخت و پیچیده است و به همین علت هنوز نتیجه‌یی نداشته است و مشخص نیست که سرنوشت بسته‌های پیشنهادی ایران چه شده است.»

این تحلیلگر حکومتی با اذعان به تعادل کنونی به نتیجه مذاکرات که سرانجام به باخت باخت نظام منجر خواهد شد اعتراف کرد و افزود: «به‌نظر می‌رسد توافق کلان شکل نخواهد گرفت و بار دیگر طرفین در خصوص توافق کم در برابر کم پیش خواهند رفت، زیرا مسیر بسیار دشوار است (روزنامه حکومتی آرمان ۲۳ آ‌ذر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/353f9417-8ec1-4407-84bf-734d9002bd2b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات