728 x 90

یو.اس. ای.تودی: برنامه موشکی رژیم ایران یک تهدید واقعی است

انفجار موشک ناهید ۱
انفجار موشک ناهید ۱

ایلان برمن معاون ارشد مؤسسه شورای سیاست خارجی آمریکا طی مقاله‌یی در یو اس ای تودی نوشت: اکنون ممکن است این یک شوخی باشد اما توسعه توانایی موشکی رژیم ایران در آینده ممکن است یک خطر واقعی باشد.

در ۲۹اوت رژیم ایران تلاش کرد ناهید۱جدیدترین ماهواره تجاری خود را از شمال ایران پرتاب کند و به مدار زمین بفرستد. اما این تلاش با انفجار موشک در سکوی پرتاب به شکست انجامید. این سومین بار بود که رژیم ایران ظرف یک سال اخیر با این نتیجه مواجه شده است.

-این آزمایش گرچه ناموفق بود اما باعث واکنش قوی واشنگتن شد. رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در پیامی توئیتری اشاره کرد این شکست ممکن است کار آمریکا باشد.

یک پاسخ جدی دیگر بلافاصله بعد از این داده شد به اینصورت که درست چند روز بعد دولت آمریکا آژانس فضایی رژیم ایران را رسما در لیست سیاه تحریم‌ها نامگذاری کرد.

-علت این‌که آمریکا نگران برنامه فضایی رژیم ایران است چیست؟ این برنامه می‌تواند رژیم ایران را به یک تهدید گسترده علیه کشورهای غربی تبدیل کند.

به یمن برجام در سال ۲۰۱۵ رژیم ایران توسعه بیشتری در زمینه موشکی دارد. در نتیجه کارشناسان نگرانند رژیم ایران پیشاپیش زرادخانه استراتژیک خود را گسترش بدهد. تکنولوژی لازم برای پرتاب یک ماهواره به مدار اساساً معادل تبدیل یک موشک با برد متوسط به برد قاره‌پیما خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb3ac499-97b1-408b-a256-92b929afe8e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات