728 x 90

یقه‌درانی خامنه‌ای خلیفه درمانده ارتجاع برای شیخ فضل‌الله نوری

خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع
خامنه‌ای ولی‌فقیه ارتجاع

یقه‌درانی خلیفه درمانده ارتجاع برای شیخ فضل‌الله نوری

و زوزه‌های وحشت از مجاهدان صدر مشروطه تا قیام ۳۰خرداد ۱۳۶۰

در دیدار هراسان تحت عنوان «بزرگداشت ۲۴هزار شهید تهران»

 

از فتنه‌ٔ منافقین در سی‌ام خرداد سال ۶۰ تا امروز

مردم تهران انصافاً سنگ‌تمام گذاشتند

 

آنهایی که در فتنه‌ها و در باب امنیت و در دفاع از حرم کشته شدند

خون آنها توانست ثبات این انقلاب را تضمین کند

 

سایت خامنه‌ای حرفهای خلیفه ارتجاع در روز ۳بهمن را تحت عنوان «بیانات در دیدار اعضای کنگره ملی بزرگداشت ۲۴هزار شهید تهران»، منتشر کرد که در آن از جمله به دفاع از خیانتهای جد عقیدتی‌اش شیخ فضل‌الله نوری پرداخته است که توسط مردم تهران به‌خاطر خیانتهایش به انقلاب مشروطه بدار آویخته شد.

یقه‌درانی خلیفه درمانده ارتجاع برای شیخ فضل‌الله نوری

 

خامنه‌ای ۳ بهمن ۱۴۰۲:

بعد هم آنجایی که مشروطیّت داشت دچار انحراف می‌شد که شد قیام مرحوم شیخ فضل‌اللّه و مردم و رفتن در حضرت عبدالعظیم و تحصّن در آنجا و مانند اینها، همه کار مردم تهران بود.

در قضایای انقلاب اسلامی، البتّه شهرهای مختلف نقش‌آفرینی‌های مهمّی کردند ــ مثل قم، مثل تبریز، مثل اصفهان، مثل مشهد ــ لکن اوّلاً در همه‌ٔ این قضایا تهران جزو پیشگامان بود.

در همان ۱۵۰سال که گفتم و هم‌چنین در قضایای سال ۵۷، جلوی جمعیّت هم علمای دین بودند؛ از امثال حاج ملّا علی کنی که اسم آوردم و مرحوم میرزا محمّدحسن آشتیانی و آشیخ فضل‌اللّه نوری و مانند اینها، تا شهید بهشتی و شهید باهنر و شهید مفتّح و شهید مطهّری؛ علما جلو بودند و انبوه اقشار مختلف مردم ــ از همه جور ــ پشت سرشان در حال حرکت. حتّی دانشگاه تهران؛ دانشگاه تهران محلّ تحصّن علما شد. ما رفتیم نشستیم بحث کردیم که کجا تحصّن بکنیم، چند جای مختلف گفته شد، یک نفر گفت دانشگاه تهران؛ همه تصدیق کردند، بلند شدیم آمدیم چند روز در دانشگاه تهران تحصّن کردیم، تا وقت آمدن امام...

بعد از شروع نهضت هم تا پیروزی انقلاب همین‌جور بود؛ از مسائل پانزدهم خرداد، هفدهم شهریور، فتنه‌ٔ منافقین در سی‌ام خرداد سال ۶۰، نمازجمعه‌های تکان‌دهنده‌ٔ تهران، تا حرکتهای بسیجی، آن جمعیّت صدهزار‌نفری ورزشگاه آزادی در سال ۶۵ و اجتماعات گوناگون تا امروز، مردم تهران انصافاً سنگ‌تمام گذاشته‌اند.

مجموع شهدا؛ چه آن شهدایی که در حوادث انقلاب شهید شدند، چه آن شهدایی که در دفاع مقدّس شهید شدند، چه آن شهدایی که در فتنه‌ها شهید شدند، چه آن شهدایی که در باب امنیّت یا سلامت شهید شدند، چه شهدایی که در دفاع از حرم شهید شدند ــ اینها جزو برترین‌ها هستند،

بنابراین، شهدای ما جزو برترین‌ها هستند. ۲۴هزار شهید در تهران! البتّه سال‌ها پیش برای استان تهران هم بزرگداشتی گرفته شد، ۳۶هزار شهید مال استان تهران است و شهدای دیگر جاهای کشور. چه شهدای جنگ تحمیلی، چه دفاع از حرم و چه بقیّه‌ٔ شهدایی که اسم بردیم. (سایت خامنه‌ای ۱۱بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/09d52eac-48df-44ca-9aaa-004ca09a1a4e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات