728 x 90

گنجینه و گواهی تاریخی

به‌رغم ۳۱سال انکار و پنهان‌کاری و ۳دهه تلاش برای از بین بردن رد و شناسنامه‌های شهیدان قتل‌عام، اسامی و مشخصات بیش از ۵هزار شهید سربه‌دار در تابستان ۶۷، توسط خانم مریم رجوی در کنفرانسی در پارلمان اروپا منتشر گردید.

این کنفرانس روز چهارشنبه اول آبان در مقر اروپایی پارلمان اروپا با حضور مریم رجوی و نمایندگان پارلمان از احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی، برگزار گردید.

خانم مریم رجوی در بخشی از سخنانش گفت: «قبل از هر چیز می‌خواهم انتشار یک سند خارق‌العاده را با نمایندگان مردم اروپا در میان بگذارم:‌

کتاب فهرست نامهای بیش از ۵هزار تن از زندانیان قتل‌عام شده توسط آخوندهاست. اگر بخواهم ایران امروز را ۴۰سال بعد از حاکمیت فاشیسم مذهبی در یک جمله معرفی کنم می‌گویم: ایران سرزمین قتل‌عام شده‌ای است که در آن علاوه بر زندانیان سیاسی، منابع طبیعی و فرهنگ و محیط‌زیست همه و همه قتل‌عام شده‌اند».

این سند و گواه معتبر تاریخی که حاوی اطلاعاتی از ۳۵هیات مرگ و تصاویری از گورهای جمعی است در شرایطی منتشر می‌شود که رژیم آخوندی تحت مجموعه‌ای از فشارهای داخلی و بین‌المللی، تلاش می‌کند با انکار و کوچک‌نمایی جنایت مانع از طرح موضوع در ارگانهای بین‌المللی و محاکمه جنایتکاران شوند».

خانم رجوی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «این کتاب تنها نامهای اعدام‌شدگان نیست؛ بلکه یک گواهی تاریخی است درباره به‌گروگان گرفته شدن ایران توسط فاشیسم دینی. این کتاب شرح حال ملتی است است که در میهنش تحت سرکوب ضدبشری آخوندهاست و در خارج آن حقوق‌بشر و آزادی و مقاومتش نادیده گرفته شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95bdc762-b38f-401d-b753-f3bc0cab750f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات