728 x 90

گلوب اند میل: صادر‌کننده تجهیزات آزمایشگاهی مورد استفاده در سلاح اتمی ایران محاکمه می‌شود

دادگستری آمریکا
دادگستری آمریکا

سایت گلوب اند میل روز ۱۳مرداد نوشت: اتهام صادرات تجهیزات آزمایشگاهی به ایران از اتباع ایرانی مقیم مونترال متهم شد.
گلوب اند میل افزود: یک مرد ایرانی مقیم مونترال در ایالات متحده متهم شده است که تجهیزات آزمایشگاهی از نوع مورد استفاده در توسعه سلاحهای هسته‌یی را به ایران صادر کرده است.
رضا سرهنگ پور کافرانی، معروف به رضا سرهنگ، ۴۶ساله، توسط هیات منصفه در دادگاه منطقه‌یی ایالات متحده در منطقه کلمبیا متهم شد و به ۲مورد نقض قانون اختیارات اضطراری بین‌المللی ایالات متحده (IEEPA) نیز متهم شد، یکی از توطئه‌ها، ۶فقره پولشویی و یک مورد عدم موفقیت در ارسال اطلاعات صادراتی بوده است.
وزارت دادگستری ایالات متحده در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که کافرانی در تاریخ تعیین شده به دادگاه معرفی خواهد شد.
پرونده دادگاه در تاریخ ۳۰ژوئیه می‌گوید سید رضا میرنظامی، شهروند دوتابعیتی کانادا و ایران که در ایران زندگی می‌کرد و وابسته به دانشگاه صنعتی شریف تهران است نیز متهم شد.
در بدو ورود، آنها از یک شرکت کشتیرانی مستقر در کانادا برای صادرات مجدد تجهیزات به امارات متحده عربی استفاده کردند. از آنجا، آنها یک شرکت مستقر در امارات متحده عربی را برای حمل این اقلام به ایران استخدام کردند.

آمریکا، کانادا و بسیاری از کشورهای غربی دیگر صادرات تجهیزات مورد استفاده برای تولید سلاح هسته‌یی به ایران را محدود می‌کنند.
پرونده قضایی نشان می‌دهد که این افراد از محدودیتهای شدید صادرات به ایران مطلع بوده‌اند... .
این افراد سپس سعی کردند از اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده مجوز صادرات صادر کنند تا تجهیزات آزمایشگاهی را به‌صورت قانونی به ایران صادر کنند، اما این مجوزها هرگز صادر نشد.
رفتارهای ادعایی ایالات متحده هم‌چنین به این معنی است که این افراد قوانین کنترل صادرات کانادا را نقض کرده‌اند.
این اولین بار نیست که ایالات متحده پرونده‌های مربوط به روابط کانادا و صادرات غیرقانونی به ایران را تحت تعقیب قرار می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6ae6062-0099-4bbe-82da-7ead5bda9976"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات