728 x 90

گفتگوی تلفنی بلینکن با وزرای خارجه تروئیکای اروپایی دربارهٔ چالشها با رژیم ایران و همکاری برای مقابله

بلینکن وزیر خارجه آمریکا
بلینکن وزیر خارجه آمریکا

وزارت‌خارجه آمریکا «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه۱۸ شهریور با «کاترین کولونا»، وزیر امور خارجه فرانسه، «آنالنا بارباک»، وزیر امور خارجه آلمان، و «جیمز کلورلی»، وزیر امور خارجه انگلیس به‌طور مجازی دیدار کرد.

«آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا درباره توافق هسته‌یی با ایران اعلام کرده بود که کشورش با توافقی که خواسته‌های اساسی واشنگتن را برآورده نمی‌کند، موافقت نخواهد کرد.

بلینکن در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: آخرین پاسخ ایران؛ ما را به عقب برد.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به پاسخ رسمی ایران به پیش‌نویس «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره احیای توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵ گفت: ما قرار نیست با توافقی که الزامات اصلی ما را برآورده نمی‌کند، موافقت کنیم.

بلینکن هم‌چنین تأیید خواسته‌های خارج از برجام که به خود این توافق مربوط نمی‌شود را رد کرد و گفت: آمریکا تنها مایل به انعقاد توافقی است که امنیت ملی را پیش ببرد.

بنا به خبر دیگری آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی با دبیرکل ناتو گفت: پاسخ آخر رژیم ایران در مذاکرات اتمی یک گام به عقب بود. ما نمی‌خواهیم با قراردادی موافقت کنیم که التزامات پایه‌یی ما را محقق نمی‌کند و فقط تلاش می‌کند درخواستهای خارج از کادری را دنبال کند که به برجام مربوط نمی‌شوند. (سایت وزارت‌خارجه آمریکا: ۱۸شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4aa700ba-ec53-4736-b8a8-cb74d63877a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات