728 x 90

گفتگوهای آمریکا و انگلستان برای مقابله با دخالت‌های شرورانه رژیم ایران

گفتگوهای آمریکا و انگلستان برای مقابله با دخالتهای شرورانه رژیم ایران
گفتگوهای آمریکا و انگلستان برای مقابله با دخالتهای شرورانه رژیم ایران

مایک پمپئو با مارک سدویل مشاور امنیت ملی انگلستان دیدار و درباره مقابله با دخالت شرورانه رژیم ایران گفتگو کردند

رابرت پالادینو از سخنگویان وزارت‌خارجه آمریکا روز ۱۷ اسفند ۹۷ گفت: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با مارک سدویل مشاور امنیت ملی انگلستان ملاقات کرد.

آنها در این ملاقات در مورد اولویتهای کلیدی جهانی از جمله مقابله با دخالت شرورانه رژیم ایران گفتگو کردند.

 

قابل ذکر است که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با وزرای خارجه انگلستان و فرانسه روز ۱۵اسفندماه درباره رفتار شرورانه رژیم ایران گفتگو کرد.

رابرت پالادینو معاون سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در این باره گفت: مایک پمپئو با جرمی‌ هانت درباره مقابله با رفتارهای بدخواهانه رژیم ایران صحبت کرد.

وی افزود: وزیر خارجه آمریکا همچنین با ژان ایو لودریان درباره تلاش فرانسه برای مقابله با اقدامات تروریستی مورد حمایت رژیم ایران در اروپا و خاورمیانه گفتگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به تلاش فرانسه برای مقابله با اقدامات تروریستی مورد حمایت رژیم ایران در اروپا و خاورمیانه اشاره کرد.

 

همچنین مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده روز دوشنبه ششم اسفند ضمن پیامی در توئیترش از نامگذاری تروریستی حزب‌الله توسط انگلستان استقبال کرد و گفت:‌ «اتحاد جهانی برای مقابله با رژیم ایران در حال بیشتر شدن است.»

وی نوشته است:‌«اقدام متحد ما در انگلستان برای ممنوع کردن حزب‌الله، قابل تقدیر است. این گروه تروریستی مورد حمایت ایران دستش به خون آمریکایی‌ها آغشته است و به برنامه‌ریزی برای انجام حملات در خاورمیانه، اروپا و دیگر نقاط جهان ادامه می‌دهد. »‌

 

به گزارش رویترز، ساجد جاوید وزیر کشور انگلستان، گفته است که حزب‌الله لبنان هم‌چنان به رفتار خود در متزلزل کردن وضعیت خاورمیانه ادامه می‌دهد و اضافه کرد این رفتار برای لندن قابل‌قبول نیست.

ساجد جاوید با اشاره به این‌که پیش‌تر شاخه نظامی این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داشت، گفت: «در حال حاضر امکان تفکیک میان شاخه نظامی و سیاسی حزب‌الله وجود ندارد و به همین دلیل تصمیم گرفتم کلیت این گروه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهم. »

 

لازم به ذکر است که جرمی‌ هانت وزیر کشور انگلستان روز دوشنبه ۶ اسفند ۹۷ درباره لیستگذاری تروریستی حزبالله لبنان گفت: ما نمی‌توانیم فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله را نادیده بگیریم و این کار را نخواهیم کرد. به این دلیل امروز ما اعلام کردیم که آنها امروز به‌طور کامل توسط دولت انگلستان لیست‌گذاری خواهند شد.

وزیر خارجه انگلستان گفت: واضح است که تفاوت میان بال نظامی و سیاسی وجود ندارد و با نامگذاری حزب‌الله در تمامی اشکالش، دولت یک پیام روشن می‌دهد که فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در این منطقه به‌طور کامل غیرقابل قبول و برای امنیت ملی انگلستان زیانبار است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/df713f68-56ac-4cbf-827c-7fe0d82bdeb8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات