728 x 90

گسترش کرونا در ایران؛ افزایش ۱۰۵درصدی آمار قربانیان، کودکان ۲۰درصد بستریهای کرونایی

کرونا در ایران
کرونا در ایران

در حالی که رژیم آخوندی از ایجاد محدودیتهای کرونایی خودداری می‌کند، این بیماری با سرعتی زیاد در حال گسترش است و آمار قربانیان کرونا افزایش ۱۰۵درصدی را نشان می‌دهد. بیش از ۲۰درصد بستریهای کرونایی نیز از کودکان هستند.

تلویزیون حکومتی – ۱۸بهمن - حمید سوری اپیدمیولوژیست:... ما طی یک هفته گذشته ۱۰۵درصد افزایش مرگ ومیر داشتیم درسته تعدادش کم بوده ولی بالاخره نشان‌دهنده این است که ما افزایش داشتیم برای اینها و یک چیزی حدود ۱۵۰درصد ما افزایش موارد ابتلاء داشتیم تو یک هفته و این نشان‌دهنده باز اون شیب تند است ما ورود پیدا کردیم.

مجری: پیش‌بینی می‌شود که ما هم‌چنان به سمت صعود و اوج داریم حرکت می‌کنیم.

حمید سوری اپیدمیولوژیست: احتمالاً ما طی یکی دو هفته آینده متوسط بگم ۱۰روز آینده به‌علاوه و منهای چند روزی ما به اوج خواهیم رسید ولی این‌که ارتفاع قله چقدر باشه ولی این‌که روند صعودی‌مان شیب آن چقدر تند باشه به رفتارهای ما به مدیریت ما به خیلی از عوامل بستگی دارد.

 

مسعود مردانی متخصص بیماریهای عفونی: اگر امروز ما دیدیم که ۳۹۸۱۹بیمار جدید داشتیم این فکر نکنید فقط اینها بیمار جدید ما هست اگر بخواهیم ما رقم واقعی بیمارهای جدید را داشته باشیم این رقم را باید اگر خیلی خوش‌بین باشیم ضرب در ۵ باید بکنیم اگر بخواهیم یک کمی با ولنگ و وازی صحبت کنیم باید ضرب در ۱۰ بکنیم این را یعنی یک چیزی نزدیک حداقل ما ۲۰۰ - ۳۰۰هزار تا ۴۰۰هزار شاید ما مثلا موارد جدید داشتیم و این نشان می‌دهد تعدادی از اینها ممکن است بیمارستان بروند تعدادیشون ممکن است به آی.سی.یو بکشند یک دفعه دیدید که آمار مرگ و میر ما از دو رقمی به سه رقمی افزایش پیدا کرده...

مجری: یعنی چون فراگیری بیماری زیاد میشه

دکتر مردانی: بله وقتی فراگیری زیادتر است موارد ابتلاء بیشتر میشه نکته دیگه هم که وجود داره الآن ۲۰درصد موارد بستری ما را تو ایران همین آماری ست که تو کمیته کشوری هم ارائه شد که در واقع کودکان تشکیل می‌دهد الآن کودکان آسیب پذیرتر از بزرگ سالان هستند بعد نکته دیگه‌ای که وجود داره ما واقعاً ما به اندازه آی.سی.یو بزرگ سالی که در کشور داریم پدیاتک آی سی یو، ای سی یو مختص گروه اطفال نداریم.

 

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ۱۸بهمن خبر داد: شیوع کرونا در مازندران نگران‌کننده است و ابتلای کودکان به امیکرون در استان جهش‌یافته است.

بهنام بهنوش معاون درمان بیمارستان بهارلو تهران گفت: روزهای سخت کرونایی در پیش است. اکنون با درگیری بالایی که امیکرون ایجاد می‌کند در اکثر بخش‌ها با کمبود نیرو مواجه هستیم. آمار ابتلای کادر درمان به این سویه از کرونا تصاعدی است و تا زمان بهبودی نیز باید به مرخصی استعلاجی بروند (سایت حکومتی انتخاب رژیم -۱۹بهمن).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e78478e-b06f-4d5a-8881-b1f2e25c4e51"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات