728 x 90

گسترش نفوذ رژیم ایران و حزب‌الله لبنان در آمریکای لاتین

گسترش نفوذ رژیم ایران  و حزب الشیطان لبنان در کشورهای آمریکای لاتین
گسترش نفوذ رژیم ایران و حزب الشیطان لبنان در کشورهای آمریکای لاتین

وبگاه «دیالوگو» روز ۱۴شهریور در گزارشی نوشت: رژیم ایران و حزب‌الله لبنان از طریق ماهواره، تلویزیون، اینترنت، و شبکه‌های اجتماعی در حال گسترش «شبکه نفوذ ایدئولوژیک» خود در آمریکای لاتین هستند.
خورخه سرانو، عضو کمیسیون امنیت کنگره پرو، در این باره به «دیالوگو» گفته است: «این یک جنگ روانی در مقیاس بزرگ با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ها و رسانه‌های اسپانیایی‌زبان است که با حمله به غرب، منافع رژیم ایران را در آمریکای لاتین ترویج می‌کند».

وی گفت، محسن ربانی، وابسته فرهنگی پیشین سفارت رژیم ایران در بوئنوس‌آیرس، از دهه۱۹۹۰ مشغول ایجاد شبکه‌های ارتباطی از طریق نیروهای نیابتی‌اش در آرژانتین و شیلی بوده است و این شبکه‌ها طی سه دهه اخیر با گسترش خود، به یوتیوب‌، وب‌سایتها و شبکه‌های اجتماعی منتقل شده‌اند.
وی افزود: کانال تلویزیونی «النور»، متعلق به «سازمان اسلامی آرژانتین» و «عرب تی‌. وی» در شیلی بخشی از شبکه ربانی هستند.
شخص ربانی به‌دلیل نقش وی در حمله تروریستی به انجمن دوستی اسراییل و آرژانتین موسوم به «آمیا» در سال۱۹۹۴ که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر شده بود تحت پیگرد پلیس بین‌الملل «اینترپل» قرار دارد.
این مقام امنیتی کشور پرو تأکید کرد شبکه نفوذ رژیم ایران با سوءاستفاده از نابسامانیها در آمریکای لاتین تحت تاثیر بحرانهای اقتصادی و اجتماعی، به تحریک جریانهای چپ‌گرا روی آورده است و با تحریک مردم حاشیه‌نشین علیه دولتهای کشورهای خود بتواند اهداف تروریستی خود را پیش ببرد.(العربیه ۱۴شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/725666bd-652e-43ec-a277-ccbbad354cad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات