728 x 90

گسترش سیل در ۸ استان -جان باختن ۷ هموطن در سیل جنوب

جاری شدن سیل در استان بوشهر
جاری شدن سیل در استان بوشهر

جان باختن ۷ هموطن در سیل جنوب

روز یکشنبه ۱۶ آذر، بنا به اخبار رسانه ها، دست کم ۷ تن از هموطنانمان بر اثر سیلاب و بی کفایتی مسئولان فاسد نظام در استان های بوشهر و هرمزگان جان باختند.

رئیس سازمان مدیریت بحران: بیشترین خسارات را در استان های فارس و بوشهر داشتیم و در استان بوشهر ۲ نفر و در استان هرمزگان هم ۵ نفر بر اثر سیلاب جان خود را از دست دادند.

فیلم ضمیمه شده مربوط به نجات کودک گرفتار در سیلاب در یکی از خیابانهای برازجان توسط یکی از شهروندان است.

  • فرار مردم برازجان به پشت‌بام‌ها برای در امان ماندن از خطر سیل

  • مغازه‌ای که در سیل شهرستان دشتستان بوشهر زیر آب رفته‌است

گسترش سیل و آبگرفتگی از خوزستان به بوشهر

خشم و عصیان هموطنانمان در مناطق سیلزده و بحرانی

و اعتراضات مردم به ستوه آمده از ستم آخوندی

اعتراف رژیم به گوشه‌ای از وضعیت بحرانی:

۸ استان از جمله خوزستان درگیر آبگرفتگی شدند

که در ۱۵ شهرستان، آب درون منازل ورود کرد

تعطیلی شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

در بندر ماهشهر بر اثر سیلاب

به‌دنبال خشم و شورش مردم سربندر علیه بی‌عملی کارگزاران حکومت فاسد و غارتگر آخوندها، رژیم برای جلوگیری از گسترش خشم مردم، در یک اقدام نمایشی شهردار این شهر را تعلیق کرد.

رسانه‌های رژیم گزارش دادند شریعتی، استاندار خوزستان محمد عبیاوی شهردار سربندر را تعلیق کرد.

روز گذشته مردم سربندر در مقابل ساختمانهای دادگستری، بخشداری و شهرداری تجمع کرده و خواهان برکنار کارگزاران بی‌کفایت این شهر شدند.

صبح یکشنبه با گسترش سیل و آبگرفتگی در جنوب کشور، سیل بسیاری از مناطق استان بوشهر را فراگرفت به‌طوری‌که اداره راهداری از مردم خواسته در جاده‌ها تردد نکنند. محورهای این استان به استان خوزستان به‌طور کامل دچار آبگرفتگی شده است.

رئیس هلال احمر خوزستان اذعان کرد: در اثر بارندگی‌های اخیر ۸استان از جمله خوزستان درگیر آبگرفتگی شدند که در ۱۵شهرستان، آب درون منازل ورود کرد. اهواز، بندر ماهشهر و سربندر دچار بیشترین آبگرفتگی در سطح معابر و منازل شده و خانه بسیاری از مردم در آب فرو رفت.

به اعتراف کارگزاران رژیم، آبگرفتگی و باران سیلابی تمام شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر را به تعطیلی کشاند.

به اعتراف روزنامه حکومتی مردم‌سالاری، این اتفاقات ناگوار در حالی رخ می‌دهد که شهروندان شهرک‌های این منطقه نسبت به بی‌توجهی مسئولان به مشکلات آنها معترض هستند.

این منبع حکومتی در مورد قابل پیش‌بینی و پیش‌گیری بودن این رویداد طبیعی نوشت: استان خوزستان طی ۲سال اخیر بارانهای بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند که گا‌هاً همراه با سیلاب و طغیان رودخانه‌ها است.در اواخر زمستان و اوایل فصل بهار؛ پس از نوروز سال۹۸، ورود آب رودخانه به روستا‌های خوزستان به‌خصوص در سوسنگرد، خسارت‌های زیادی را متوجه مردم کرد. شهرداری به حریم کارون تجاوز کرده است و طبیعت نیز حق (مسیر) خود را مجدد از انسان‌ها باز پس ستاند.

مردم بندر ماهشهر شنبه شب ۱۵آذر در مقابل فرمانداری و شورای شهر ماهشهر تجمع کردند و به‌شدت به بی‌عملی کارگزاران رژیم در قبال آبگرفتگی در این شهر اعتراض کردند.

یادآوری می‌کنیم که در رابطه با وضعیت بحرانی مناطق سیل‌زده، خانم مریم رجوی با صمیمانه‌ترین همدردی‌ها به هموطنان سیل‌زده در استانهای جنوب و غرب کشور و شهرهای مختلف خوزستان، از جوانان غیرتمند میهن خواست به کمک و حمایت از سیل‌زدگان به‌خصوص کودکان و زنان بشتابند.

خانم رجوی افزود: درحالیکه هموطنانمان با مصائب کرونا و سیل مواجهند، آخوندهای حاکم با سیاست‌های ضدمردمی و چپاولگرانه خود، حوادث طبیعی را صدبار خسارت بارتر کرده‌اند و سرمایه‌های کشور را در پروژه‌های ضدمیهنی اتمی، موشکی، صدور تروریسم و جنگ‌افروزی به هدر می‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e485b72-85ea-4e11-9fd1-631f0941cb5a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات