728 x 90

گسترش اعتراضات پرستاران؛ بحران عمیق در نظام سلامت ایران

اعتراضات پرستاران
اعتراضات پرستاران

سایت حکومتی اقتصاد ۲۴ در گزارشی که روز جمعه نهم شهریور منتشر شد، از گسترش اعتراضات پرستاران در ایران خبر داد. این گزارش می‌گوید که در آغاز مردادماه، خیابانهای تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ ایران شاهد فریادهای مطالبه‌گرانه پرستاران بوده است. صدها پرستار برای نخستین بار در تاریخ صد ساله نظام سلامت ایران، تصمیم به توقف کار گرفته و با برگزاری اعتراضات گسترده تلاش کردند صدای خود را به گوش مسئولان برسانند.

اعتراضات پرستاران، که از تجمعات کوچک و پراکنده در مقابل وزارت بهداشت شروع شد، به اعتصاب‌های چند روزه در شهرهایی چون شیراز، مشهد، اراک و کرمانشاه کشیده شد. این موج نارضایتی که به‌سرعت در سراسر کشور گسترش یافت، نشان از بحرانی عمیق در جامعه پرستاری دارد.

به گفته این منبع، اعتراض پرستاران صرفاً یک نارضایتی صنفی نیست؛ بلکه نمایانگر بحران عمیق‌تری است که اگر به‌موقع چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود، ممکن است پیامدهای جبران‌ناپذیری برای نظام سلامت ایران به همراه داشته باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/acf37333-6b59-4b6c-8fc0-bce556d9d772"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات