728 x 90

گزارشی از تظاهرات هزاران عراقی با سه کشته و دهها مجروح + فیلم و عکس

روز سه‌شنبه ۴خرداد هزاران عراقی در بغداد و شماری از شهرهای دیگر، در تظاهراتی ضدحکومتی با شعار من عراقیم چه کسی مرا کشت؟ شرکت کردند.

هزاران تظاهر کننده عراقی با خواست سرنگونی رژیم فرقه‌گرا و سهمیه‌بندی حاکم، از استانهای مختلف از جمله ذی‌قار، نجف، دیوانیه به‌بغداد رفتند و با برگزاری یک تظاهرات عظیم در میدانهای تحریر، فردوس و نسور علیه احزاب فاسد و دم و دنبالچه‌های رژیم آخوندی در عراق شعار سردادند.

مزدوران حکومتی و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی در میدان تحریر بغداد به‌روی تظاهر کنندگان شلیک کردند. در این اقدام جنایتکارانه ۳تن شهید و دهها تن مجروح شدند. قیام‌کنندگان عراقی به تعلل دولت در یافتن عاملان قتل فعالان سیاسی معترض بودند.

این تظاهرات در پاسخ به فراخوان کمیته مرکزی تظاهرات برگزار شد و اتوبوسها و خودروهای متعدد تظاهر کنندگان را از استانها مختلف از جمله نجف، کربلا، ذیقار، واسط و... به بغداد آوردند.

معترضان در طرف کرخ در میدان نسور و در سمت رصافه در میدان «تحریر» و «فردوس» تجمع کردند و شعارهایی با خواست افشای قاتلان تظاهر کنندگان و فعالان که آخرین آنها ایهاب الوزنی بود سر دادند. تظاهر کنندگان علیه دژخیم قاسم سلیمانی شعار می‌دادند. هم‌چنین گروههایی از استانهای الانبار و صلاح‌الدین همراه با پلاکارد به این تظاهرات پیوستند.

 

ایندیپندنت عربی در گزارشی از تظاهرات میلیونی در عراق نوشت: روز سه‌شنبه هزاران عراقی در بغداد و شماری از شهرهای دیگر این کشور، در تظاهراتی ضدحکومتی با شعار من عراقیم چه کسی مرا کشت؟ شرکت کردند. شمار زیادی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات، از شهرهای جنوبی چون کربلا، نجف، ناصریه و بصره خود را به میدان تحریر بغداد رسانده بودند. نیروهای امنیتی عراق به اجتماع معترضان در میدان تحریر بغداد حمله کرده‌اند و بر اثر درگیری و شلیک گلوله سربازان، یک نفر کشته و ۱۱نفر مجروح شدند. معترضان به تعلل دولت در یافتن عاملان قتل فعالان سیاسی معترضند.

 

الحره گفت: این تظاهرات در پاسخ به فراخوان کمیته مرکزی تظاهرات برگزار شد و اتوبوسها و خودروهای متعدد تظاهر کنندگان را از استانها مختلف از جمله نجف، کربلا، ذیقار، واسط و... به بغداد آوردند. معترضان در طرف کرخ در میدان نسور و در سمت رصافه در میدان «تحریر» و «فردوس» تجمع کردند و شعارهایی با خواست افشای قاتلان تظاهر کنندگان و فعالان که آخرین آنها ایهاب الوزنی بود سر دادند.

به گزارش الحدث گروههایی از استانهای الانبار و صلاح‌الدین همراه با پلاکارد به این تظاهرات پیوستند.

 

شعارهای تظاهرات منتشر شده در فیس‌بوک رافدین: قیام اکتبر دوباره بازگشته است/ ده ده و صد صد جان می‌بازیم اما از آرمانمان دست بر نمی‌داریم/ با جانم، با خونم فدای تو ای عراق / ریشه‌کنی ریشه‌کنی اینها همه‌شان دزد هستند / یکی پس از دیگری جان می‌بازیم ولی دست برنمی‌داریم/ آری آری به عراق. نه به احزاب. نه به خیانتکاران. نه به ارتجاع. نه به قاتلان. نه نه به فاسدین/ این یک انقلاب است یا علی/ نه مقتدی (صدر) نه هادی (عامری) تا کشورم آزاد شود/ این قیام آزادگان است ما قیام را با پول نمی‌فروشیم و اکتبر پابرجاست. حتی اگر ما جان ببازیم ولی انقلاب زنده است.

 

صحبت‌های برخی از تظاهر کنندگان: خون شهدا آرمان ماست. امروز از همه جا در این تظاهرات شرکت کرده‌ایم و تا افشای قاتلان تظاهر کنندگان که شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران هستند عقب نخواهیم نشست/ زنده باد عراق. امروز برای بازخواست خون شهدا از جمله ایهاب الوزنی به‌پا خاسته‌ایم و به آنانکه می‌خواهند عراق را ویران کنند می‌گوییم زنده باد عراق. ما صاحب آرمان هستیم و آرمان ما عراق است. امروز عراق از شمال تا جنوب متحد است. امروز همه استانها علیه این حکومت که اموال و حقوق عراق را به یغما برده قیام کرد‌ه‌اند. ما خواستار یک زندگی شرافتمندانه هستیم.

 

تظاهرات هزاران عراقی در بغداد و شماری از شهرهای - 0

تظاهرات هزاران عراقی در بغداد و شماری از شهرهای - 1

تظاهرات هزاران عراقی در بغداد و شماری از شهرهای - 2

تظاهرات هزاران عراقی در بغداد و شماری از شهرهای - 3

تظاهرات هزاران عراقی در بغداد و شماری از شهرهای - 4

تظاهرات هزاران عراقی در بغداد و شماری از شهرهای - 5

تظاهرات هزاران عراقی در بغداد و شماری از شهرهای - 6

تظاهرات هزاران عراقی در بغداد و شماری از شهرهای - 7

تظاهرات هزاران عراقی در بغداد و شماری از شهرهای - 8

تظاهرات هزاران عراقی در بغداد و شماری از شهرهای - 9

تظاهرات هزاران عراقی در بغداد و شماری از شهرهای - 10

تظاهرات هزاران عراقی در بغداد و شماری از شهرهای - 11

تظاهرات هزاران عراقی در بغداد و شماری از شهرهای - 12

تظاهرات هزاران عراقی در بغداد و شماری از شهرهای - 13

تظاهرات هزاران عراقی در بغداد و شماری از شهرهای - 14

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f82d2dd-05a6-457a-91e3-358e746a061e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات