728 x 90

گزارشگران بدون مرز: ایران بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان با تهدید، احضار و بازداشت خودسرانه

ایران بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان
ایران بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان

سازمان گزارشگران بدون مرز؛ روز چهارشنبه ۱۳اردیبهشت با انتشار گزارش جدید خود همزمان با روز جهانی آزادی رسانه ها؛ ایران را یکی از بزرگترین زندانهای جهان برای روزنامه‌نگاران و در قعر جدول آزادی رسانه‌ها دانست.
بر اساس این گزارش در ایران تحت حاکمیت آخوندی علاوه بر اعمال محدودیت و سانسور گسترده بر مطبوعات در زمینه اطلاع‌رسانی؛ روزنامه‌نگاران با تهدید، احضار، بازداشت‌های «خودسرانه»، محاکمه‌های «ناعادلانه» و احکام زندان مواجه هستند.
بر اساس گزارش جدید سازمان گزارشگران بدون مرز ایران در میان ۱۸۰کشور جهان در جایگاه ۱۷۷ قرار دارد و تنها سه کشور ویتنام؛ چین و کره شمالی وضعیت بدتری نسبت به آن دارند.
در رده‌بندی جدید گزارشگران بدون مرز درباره آزادی رسانه‌ها در سال جاری میلادی، نروژ برای هفتمین سال متوالی رتبه نخست و کشورهای ایرلند و دانمارک در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند.
خاطر نشان می‌شود که ارزیابی سازمان گزارشگران بدون مرز برای رده‌بندی آزادی رسانه‌ها در کشورهای مختلف جهان، با در نظر گرفتن شاخصهایی هم‌چون میزان آزادی رسانه‌ها در پوشش خبرهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، قوانین محدودکننده در این زمینه و تهدیدهای امنیتی و اعمال خشونت علیه روزنامه‌نگاران انجام می‌گیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27e8b783-daec-4829-b2bc-4793a265f962"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات