728 x 90

گزارشهای خبرگزاری فرانسه، واشنگتن اگزمینر، فیگارو، العربیه و الحره از افشاگری اتمی مقاومت ایران

افشاگری اتمی مقاومت ایران ۲۵مهر۹۹
افشاگری اتمی مقاومت ایران ۲۵مهر۹۹

خبرگزاری فرانسه ۲۵مهر ۹۹: بر اساس اظهارات شورای ملی مقاومت، رژیم ایران روی پروژه‌های مربوط به آزمایشهای هسته‌یی زیرزمینی کار می‌کند و تمرکز آنها شامل آزمایش برای انفجارهای اولیه برای ساخت سلاح هسته‌یی و ثبت نتایج توسط لرزه‌نگارها است.

این کار روی یک سایت اتمی واقع در سرخه حصار در شرق تهران، توسط بخشهای سازمان مرموز نوآوری و تحقیقات دفاعی موسوم به سپند (SPND) که تحت نظارت وزارت دفاع رژیم ایران است انجام می‌شود و برای انجام این کار، رژیم ایران در خرید پنهانی و غیرقانونی لرزه نگارهای حساس برای به کارگیری در صنایع نظامی از روسیه، اقدام کرده است.

در این گزارش آمده است که آخرین یافته‌ها اطلاعات فوق سری هستند که به وسیله مجاهدین خلق در داخل ایران به دست آمده است.

شورای ملی مقاومت ایران اعلام کرد: افشاگری ما یک بار دیگر این واقعیت را ثابت می‌کند که برجام از فعالیت آخوندها برای دستیابی به سلاح هسته‌یی جلوگیری نکرده و حتی رژیم به تعهداتش بر اساس شرایطی که در برجام گفته شده عمل نکرده است.

در سال۲۰۰۲ این گروه مقاومت با اعلام کشف تأسیسات غنی‌سازی هسته‌یی در نطنز در ایران، که اولین بار جهان را از وجود تأسیسات هسته‌یی آگاه کرد، اعتبار کسب کرد.

واشنگتن اگزمینر روز ۲۶مهر گزارش کرد:

گروه مخالفان ایرانی سایت سری پروژه اتمی در ایران را افشا کرد.

شورای ملی مقاومت گفت ساختن این تأسیسات جدید در سال۲۰۱۲ شروع شده و حوالی۲۰۱۷ سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی – سپند - وزارت دفاع رژیم ایران به این تأسیسات منتقل شده است.

آمریکا سپند را تحریم کرده و آنرا بعنوان «بازیگر اصلی در فعالیت‌های گذشته رژیم ایران برای برنامه اتمی توصیف کرده است».

شورای ملی مقاومت گفت: یکی از گروه‌های مرتبط با سپند، گروه چمران، توسط آمریکا تحریم شده است که در تأسیسات سرخه حصار مستقر شده و تحقیقاتی را در رابطه با الکترومغناطیس و قدرت ارتعاشات (پالس) و تولید امواج انجام داده است.

علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا به واشنگتن اگزمینر گفت: اطلاعات در مورد این سایت جدید را با مقامات آمریکایی و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در میان گذاشته است.

او گفت: «به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید اجازه دسترسی فوری به این سایت داده شود پیش از آن که این رژیم ساختمانها را منهدم و محل را پاکسازی کند» .

سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به تماس واشنگتن اگزمینر، گفت از گزارش سایت جدید مطلع شده است اما «در راستای معیارهای اقدامات حفاظتی، این آژانس در مورد چنین گزارشاتی اظهارنظر نمی‌کند».

واشنگتن اگزمینر با کاخ‌سفید در مورد گزارش سایت نظامی جدید تماس گرفت و به وزارت‌خارجه احاله داده شد که به فوریت به درخواست ما برای اظهارنظر پاسخی ندادند.

فیگارو ۲۵مهر ۹۹: مخالفان ایرانی روز جمعه گفتند آنها یک سایت نظامی مخفی جدید در نزدیک تهران را شناسایی کرده‌اند به‌گفته شورای ملی مقاومت ایران در کنفرانسی در واشنگتن یک مرکز جدید برای ادامه برنامه نظامی تسلیحات اتمی ایران ساخته شده است چیزی که به‌طور رسمی از سال۲۰۱۵ غیرنظامی بوده است.

شورای ملی مقاومت گفت این مرکز ساخته شده که برنامه هسته‌یی رژیم ایران را مسلح کند.

تلویزیون العربیه ۲۶مهر گزارش کرد: یک گروه ایرانی مخالف در تبعید اعلام کرد که یک مرکز سری نظامی را در نزدیک تهران مشخص کرده است که چه بسا مرکز آزمایشات ارتقای برنامه نظامی موشکی باشد. این گروه اپوزیسیون ایرانی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی روشن ساخت که در آنجا ساختمانی وجود دارد که در بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ در منطقه سرخه (حصار) در غرب تهران ساخته شده. این گروه اپوزیسیون ایرانی افزود، مرکز فوق توسط یکی از بخشهای وزارت دفاع که به تجاربش در ساخت سلاح هسته‌یی معروف است اداره می‌شود.

تلویزیون الحره روز ۲۶مهر در گزارشی از افشای برنامه مخفی اتمی رژیم ایران توسط شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن گفت: «موضوعی که شورای ملی مقاومت ایران فاش کرد از یک سایت نظامی سری در نزدیک تهران پرده بر می‌دارد که می‌تواند شامل مرکز آزمایشات ارتقاء برنامه‌ٔ هسته‌یی نظامی در ایران باشد. . شورای ملی مقاومت هشدار داد که این کشف اثبات می‌کند که توافق هسته‌یی وین، رژیم ایران را از فعالیت‌هایش برای دستیابی به سلاح هسته‌یی باز نداشته است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f5b2af1-8732-4c8a-9819-cc719035c78c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات