728 x 90

گزارش ویژه رویترز: روز ۲۸نوامبر، شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران دهها تظاهر کننده عراقی را به‌قتل رساندند

تظاهرات مردم ناصریه
تظاهرات مردم ناصریه

رویترز در گزارش ویژه درباره قتل تظاهر کنندگان عراقی توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی در یک گزارش ویژه نوشت: در روز ۲۸نوامبر، شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران و نیروهای تحت فرماندهی شمری دهها تظاهر کننده عراقی را به‌قتل رساندند.

 

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه ۲۵آذر در گزارشی که بر اساس مصاحبه با بیش از ۱۰تن از تظاهر کنندگان، پرسنل پزشکی و مقامات امنیتی عراقی تنظیم شده است نوشت: روز ۲۸نوامبر به‌دنبال آتش زدن کنسولگری رژیم ایران در شهر نجف شبه‌نظامیان تحت حمایت این رژیم در نجف و نیروهای ویژه وزارت کشور عراق در ناصریه دهها نفر از تظاهر کنندگان را به‌ ضرب گلوله کشتند. این خونین‌ترین روز در ۲ماه از تظاهراتهای عراق بوده است.

 

رویترز در این گزارش افزود، ژنرال جمیل شمری که توسط عادل عبدالمهدی به ناصریه اعزام شده بود به تیپ نیروهای ویژه دستور داد که به‌طرف تظاهر کنندگان بدون سلاح شلیک کنند. رویترز نتوانست نظر شمری را جویا شود چرا که شمری بعد از این کشتار مخفی شده است.

 

رویترز اضافه کرد: منابع عشایر و روحانیان شیعی عراقی گفتند به‌دنبال این کشتار آیت‌الله سیستانی به حمایت خود از دولت عراق خاتمه داد.

تظاهر کنندگان ناصریه به رویترز گفتند، نیروهای تحت فرماندهی شمری صبح ۲۸نوامبر شروع به شلیک به تظاهر کنندگانی کردند که پلی را در ناصریه مسدود کرده بودند. آنان به‌مدت ۲ساعت به شلیک به طرف تظاهر کنندگان ادامه دادند.

منابع پلیس و بیمارستان به رویترز گفتند، حمله توسط نیروهای شمری منجر به کشته‌شدن ۳۱تظاهر کننده در صحنه و ۲۹نفر دیگر از مجروحان طی ۲۴ساعت بعد شد.

پرسنل پزشکی تصاویر هولناکی از مجروحان این واقعه را به رویترز نشان دادند.

کرار هاشم، یک امدادگر پزشکی ۳۰ساله گفت: تمامی کسانی که کشته شدند گلوله به سینه و سر آنها شلیک شده بود و عمده گلوله‌ها اصابت کرده مربوط به سلاحهای بی.کی.سی بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc6de20c-b015-41d4-857d-16182716f6d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات