728 x 90

گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا در مورد قاچاق انسان توسط رژیم ایران- عضوگیری کودکان توسط سپاه و بسیج

گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا در مورد قاچاق انسان سال ۲۰۲۴
گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا در مورد قاچاق انسان سال ۲۰۲۴

گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا در مورد قاچاق انسان سال ۲۰۲۴

سپاه پاسداران و بسیج به عضوگیری و استفاده از کودکان زیر ۱۵ سال

به‌عنوان نیروهای امنیتی و ضدشورش در چندین شهر و استان ادامه دادند

 

رژیم ایران از حوثی‌ها در یمن

که کودکان سرباز را عضوگیری و استخدام می‌کند حمایت مادی کرد

 

روز دوشنبه وزارت‌خارجه آمریکا گزارش سالانه خود در مورد قاچاق انسان را منتشر کرد و رژیم ایران را در پایین‌ترین و بدترین رده‌بندی یعنی در رده سه قرار داد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی این گزارش را اعلام کرد.

در گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا درباره قاچاق انسان استفاده رژیم از کودکان برای پیشبرد سیاست‌های سرکوبگرانه و جنگ‌افروزانه آخوندها مورد تأکید قرار گرفته و آمده است:

حکومت ایران از استانداردهای حداقل برای امحاء قاچاق انسان برخوردار نیست و به همین دلیل رژیم ایران در رده سه باقی ماند.

گزارش وزارت‌خارجه آمریکا با اشاره به سیاست رژیم در بکارگیری کودکان سرباز می‌افزاید: ‍

در بازه زمانی این گزارش، یک سیاست یا الگوی دولتی برای بکارگیری یا استخدام کودکان سرباز و قاچاق انسان در ایران وجود داشت. مقامات به ارتکاب و چشم‌پوشی از جنایات قاچاق چه در ایران و چه در خارج از کشور با مصونیت از مجازات ادامه دادند.

سپاه پاسداران و بسیج وابسته به آن به عضوگیری و استفاده از کودکان زیر ۱۵ سال به‌عنوان نیروهای امنیتی و ضدشورش در چندین شهر و استان ادامه دادند. علاوه بر این، رژیم ایران از حوثی‌ها، در یمن که کودکان سرباز را عضوگیری و استخدام می‌کند، حمایت مادی کرد. با وجود چنین گزارشهایی، دولت هرگز گزارشی از تحقیق، محاکمه یا محکوم کردن مقاماتی که در استخدام یا استفاده از کودکان سرباز همدست هستند، گزارش نکرده است. نه دولت و نه رسانه‌ها گزارشی ندادند که آیا دولت در مورد اتهامات قبلی مبنی بر همدستی رسمی در حمایت و تسهیل قاچاق جنسی که هم بزرگسالان و هم کودکان را شامل می‌شود یا همدستی رسمی در استخدام اجباری بزرگسالان در گروه‌های شبه‌نظامی تحت رهبری و حمایت رژیم ایران در سوریه، عراق و یمن اقدامی انجام داده است یا خیر.

گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا درباره قاچاق انسان توسط رژیم آخوندی می‌افزاید:

در دوره گزارش قبلی، ناظران گزارش دادند که نیروهای سپاه و بسیج به‌طور فعال - از طریق اجبار و فریب - از مهاجران و پناهندگان افغان برای نبرد در شبه‌نظامیان تحت رهبری و فرماندهی سپاه پاسداران در سوریه استخدام کردند، این رویه احتمالاً در طول دوره گزارش ادامه یافته است. در سال‌های گذشته، دولت اعضای سابق نیروهای ویژه افغانستان را مجبور کرد تا برای حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران در یمن بجنگند تا اقامت قانونی خود را در ایران پس از تمدید ویزا برای ماندن در این کشور حفظ کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/62012e3e-951b-4179-b963-3b5ff8772925"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات