728 x 90

گزارش سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره ایران، بحران ارزش پول می‌تواند اعتراضات را شعله‌ور کند

گزارش سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا
گزارش سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا

سایت کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا روز ۱۷اسفند گزارش سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا که سه صفحه آن مربوط به ایران بود را منتشر کرد.

در گزارش سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد ایران آمده است: در اواخر سال۲۰۲۲ و اوایل سال۲۰۲۳، رژیم ایران با برخی از گسترده‌ترین و طولانی‌ترین موارد اعتراضات پس از انقلاب ۱۹۷۹مواجه شد. . جرقه این اعتراضات یک موضوع فرهنگی بود نه یک موضوع اقتصادی یا سیاسی - اما از آن زمان به گونه‌ای رشد کرده‌اند که نارضایتی‌ها طیف وسیعی از جامعه را در بر گرفته است.

مقامات رژیم ایران نگران طولانی شدن اعتراضات هستند و مداخله خارجی را مقصر طولانی شدن ناآرامی‌ها می‌دانند. حتی اگر رژیم ایران این دور اعتراضات را با خشونت و ارعاب مهار کرده باشد بحرانهای سال آینده احتمالاً مشروعیت و قدرت ماندگاری رژیم را به چالش خواهد کشید.

با کاهش ارزش پول ایران و نرخ تورم سالانه تقریباً ۵۰درصدی در اواخر سال۲۰۲۲، تهران احتمالاً با یک رکود اقتصادی مواجه است که جامعه اطلاعاتی ارزیابی می‌کند که می‌تواند ناآرامی‌ها را طولانی یا دوباره شعله‌ور کند و منجر به بی‌ثباتی بیشتر آن شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8984891f-3c4c-4c43-9a5e-ae999b84dab3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات