728 x 90

گزارش سالانه اداره حراست از قانون اساسی آلمان درباره توطئهٔ بمب‌گذاری دیپلمات رژیم ایران علیه گردهمایی سالانه مجاهدین خلق

گزارش سالانه اداره حراست از قانون اساسی آلمان ۲۰۱۹
گزارش سالانه اداره حراست از قانون اساسی آلمان ۲۰۱۹

  • یک دیپلمات رژیم ایران که در آلمان دستگیر شد مغز متفکر توطئه بمب‌گذاری علیه گردهمایی سالانه مجاهدین خلق ایران در ویلپنت پاریس بود.
  • اطلاعات و نیروی قدس سپاه پاسداران در آلمان کماکان فعال هستند.

در گزارش سالانه اداره حراست از قانون اساسی آلمان-سال۲۰۱۹- که روز ۱۹تیر در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک توسط وزیر کشور و رئیس اداره حراست از قانون اساسی آلمان ارائه شد، آمده است:

اطلاعات و نیروی قدس سپاه پاسداران در آلمان کماکان فعال هستند و به‌عملیات جاسوسی ادامه می‌دهند. آنها در حال آماده‌سازی عملیات هستند.

همانگونه که در گزارش سال۲۰۱۸ اداره حراست از قانون اساسی بیان شد، در اول ژوئیه ۲۰۱۸ یک دیپلمات با سفارت رژیم ایران در وین پایتخت اتریش بر اساس یک حکم دستگیری اروپایی توسط مجریان قانون بلژیک در آلمان دستگیر شد. او متهم بود که به‌عنوان یک همکار تمام وقت وزارت اطلاعات رژیم ایران مغز متفکر توطئه بمب‌گذاری علیه گردهمایی سالانه مجاهدین خلق ایران در ویلپنت پاریس در ۳۰ژوئن۲۰۱۸ بوده است.

در این رابطه، دیپلمات رژیم ایران یک زوج بلژیکی ایرانی تبار را به‌عنوان مأمور به خدمت گرفته بود و مأمور به اجرای جرم کرده بود. در اوایل ماه اکتبر۲۰۱۸، متهم به بلژیک مسترد شد.

در پی این توطئه حمله، اتحادیه اروپا در تاریخ هشتم ژانویه۲۰۱۹ یکی از بخشهای وزارت اطلاعات رژیم ایران و فرد متهم را که مغز متفکر حمله بود و یک معاون وزیر اطلاعات رژیم ایران را در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا قرار داد.

گزارش اداره حراست از قانون اساسی آلمان هم‌چنین خاطرنشان می‌کند که حملات سایبری رژیم ایران در سالهای اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته و این رژیم با این حملات دنبال اطلاعات حساس است.

وزیر کشور آلمان در این کنفرانس اعلام کرد: «بالاترین تهدید هم‌چنان تروریسم اسلامی است. تهدید تروریستی در آلمان هم‌چنان بسیار بالا است به‌رغم این‌که در ماههای گذشته موضوع اصلی حوادثی است که در مورد پاندمی کرونا در جریان بوده است. ولی ما هنوز با ۶۵۰تهدید در رابطه با خشونت بنیادگرایان مواجه هستیم. در این رابطه من خوشحالم که توانستیم به‌طور قانونی سازمان تروریستی حزب‌الله را ممنوع کنیم» ( کنفرانس وزیر خارجه آلمان و رئیس اداره حراست آلمان ۱۹تیر۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38989158-b2e3-48e0-b279-c032605ed0f2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات