728 x 90

گزارش روزنامه فیگارو از جلسه دوم محاکمه دیپلمات تروریست رژیم

محاکمه اسدالله اسدی  دیپلمات تروریست رژیم
محاکمه اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم
  • گزارش روزنامه فیگارو از جلسه دوم محاکمه دیپلمات تروریست رژیم آخوندی و همراهانش در بروکسل.
  • وکلای (رژیم برای) امیر سعدونی و نسیمه نعامی: بمبی که از آنها گرفته شده به حد کافی برای کشتن قوی نبوده است.
  • شورای ملی مقاومت و شاکیان خصوصی: دستگیری نعامی و سعدونی در روز گردهمایی شورای ملی مقاومت در پاریس از یک حمام خون جلوگیری کرد.

روزنامه فیگارو ۱۴آذر۹۹ نوشت: دادگاه آنتورپ روز ۲۲ ژانویه حکم خود را در مورد اسدالله اسدی صادر خواهد کرد. وی متهم به طرح سوءقصد علیه گردهمایی مخالفان رژیم تهران در فرانسه در سال ۲۰۱۸ -۱۳۹۷ است. این مطلب را روز ۳ دسامبر وکیل وی به AFP گفت. روز جمعه گذشته درخواست ۲۰سال زندان علیه اسدالله اسدی، که در زمان وقوع این حوادث در سفارت رژیم ایران در وین کار می‌کرده، صورت گرفته است. اسدی از شرکت در جلسه دادگاه خودداری کرد تا همراه با سه همدست مورد محاکمه قرار گیرد. از جانب دادستانی برای این سه نفر درخواست ۱۵ و ۱۸سال زندان شده است.

روز پنجشنبه در دومین و آخرین روز محاکمه، وکلای نسیمه نعامی و امیر سعدونی که با یک بمب در ماشنیشان در حالی‌که راهی فرانسه بودند دستگیر شدند اظهار داشته‌اند ماده منفجره بحد کافی برای کشتن قوی نبود. یکی دیگر از متهمان مهرداد عارفانی فردی نزدیک به اسدی است. اسدی، وی را موظف کرده بود در محلی که قرار بود بمب منفجر شود در انتظار این زوج باشد . وکیل وی نیز خواستار تبرئه او شد. یک سوءقصد با بمب قرار بود روز ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ -۹تیر۱۳۹۹ در ویلپنت، نزدیک پاریس، گردهم‌آیی عظیم سالیانه شورای ملی مقاومت ایران، یک ائتلاف مخالفان شامل مجاهدین خلق را، هدف قرار دهد. نعامی و سعدونی در همان روز در آخرین لحظه در بروکسل دستگیری شدند. امری که به‌گفته شاکیان یعنی شورای ملی مقاومت و حدود ۲۰تن از شخصیتهای سیاسی حامی آن از یک حمام خون جلوگیری کرد.

دادگستری بلژیک بسیار سریع به اسدی رسید، که دو شب قبل از این واقعه در لوگزامبورگ در حال تحویل دادن بسته حاوی بمب به زوج مذکور مشاهده شده بود. وی روز ۱ ژوئیه در آلمان، جایی که از مصونیت دیپلماتیکش برخوردار نبود، دستگیر شد.

حکم دادگاه روز ۲۲ژانویه ساعت ۱۳بوقت محلی اعلام خواهد شد.

این پرونده ملغمه جاسوسی و تروریسم موجب تنشهایی بین رژیم ایران و چندین کشور اروپایی شده است. در اکتبر ۲۰۱۸، پاریس وزارت اطلاعات رژیم ایران را متهم به قرار داشتن در پشت این سوءقصد شکست‌خورده کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c3426561-5fee-49c0-ae36-f77d37f5c502"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات