728 x 90

گزارش رسانه‌های عربی از حمایت ۷۵تن برندگان نوبل از برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی

برندگان جایزه نوبل
برندگان جایزه نوبل

گزارش رسانه‌های عربی از حمایت ۷۵تن برندگان نوبل

از برنامه ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی

منعکس کننده تمایل مردم ایران برای یک جمهوری

بر اساس جدایی دین از دولت

 

السیاسه کویت –خبرگزاری حضر الموت

مرکز مطبوعاتی سوریه- بالبلادی - رساله پست

نیوز فورمی- الاهرام (کانادا)

حدود ۷۵برنده جایزه نوبل با ارسال پیامی به رهبران جهان از آنها خواستند که «از مردم ایران در مبارزه برای دموکراسی و آزادی در کشورشان حمایت کنند».

آنها در این نامه نگرانی عمیق خود را از وخامت وضعیت حقوق‌بشر در ایران، که ۸۰درصد جمعیت آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند و اعدام هر شش ساعت یک شهروند ایرانی، ابراز و خاطرنشان کردند:

برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی منعکس‌کننده تمایل مردم ایران برای یک جمهوری است. این برنامه بر جدایی دین از دولت، آزادی، دموکراسی، حق رأی عمومی، انتخابات آزاد، برابری زن و مرد، آزادیهای مذهبی و قومیتی، یک ایران غیرهسته‌یی و سیاست خارجی مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز تأکید می‌کند

برندگان نوبل ضمن ابراز همبستگی با مبارزات مردم ایران برای آزادی و دموکراسی خواستار لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران از طرف دولتهای آزاد جهان شده و تأکید کردند (مردم ایران) با چهار دهه مبارزه خود در مقابل رژیم ملایان نشان دادند که هم دیکتاتوری سرنگون شده شاه و هم آخوندهای حاکم را رد می‌کنند.

برندگان جایزه نوبل پیام خود را به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، شارل میشل، رئیس شورای اروپا، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلستان و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا و رهبران ۲۷کشور عضو اتحادیه اروپا ارسال کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9eceea5-e8b0-4abb-9d17-055031c749fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات