728 x 90

گزارش خبری از سقوط پهپاد رژیم ایران توسط آمریکا

ناو آمریکایی یواس.اس باکسر
ناو آمریکایی یواس.اس باکسر

به‌دنبال طفره رفتن حکومت آخوندی در اذعان به ساقط شدن یک پهپادش در خلیج‌فارس و توسل به هزل و تکذیب این واقعه، دونالد ترامپ و جان بولتون اعلام کردند که در سرنگونی پهپاد رژیم هیچ شکی وجود ندارد.

دونالد ترامپ در یک سخنرانی در کاخ سفید گفت: ما آن را سرنگون کردیم، هیچ شکی وجود ندارد.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: کشتی‌های آمریکایی که در خلیج‌فارس وجود دارند مرگبارترین کشتی‌های جنگی هستند. امیدواریم که رژیم به‌خاطر منفعتش دست به کارهای احمقانه نزند. اگر آنها چنین کاری بکنند قیمتی خواهند پرداخت که مشابه آن را هرگز کس دیگری نپرداخته است. روشن است؟

جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا که در این جلسه حضور داشت به‌دنبال صحبت‌های ترامپ گفت:

هیچ جای تردیدی وجود ندارد که پهپاد رژیم ایران توسط ناو یو.اس.اس باکسر ساقط شده است همان‌طور که رئیس‌جمهور اعلام کرد این اقدام ناو باکسر به‌دنبال تهدیدی بود که این پهپاد برای کشتی و خدمه آن ایجاد می‌کرد و این اقدام کاملاٌ درستی بود.

 

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد دولت ترامپ گفت آمریکا هر گونه پهپاد رژیم ایران را که به کشتی‌های آمریکا در تنگه هرمز نزدیک شود سرنگون می‌کند.

رویترز افزود: این مقام گفت سند خیلی واضح داریم که ناو باکسر نیروی دریایی آمریکا یک پهپاد رژیم ایران را سرنگون می‌کند. و پنتاگون ممکن است فیلم آن را منتشر کند.

 

در همین حال وال استریت ژورنال در گزارشی از رویارویی ناو یو.اس.اس باکسر با نیروهای رژیم در تنگه هرمز نوشته است:

بلافاصله بعد از ورود به تنگهٔ هرمز در ساعت ۷صبح به وقت محلی در روز پنجشنبه، یک گروه شامل ۶کشتی نیروی دریایی آمریکا سریالی از درگیریهای پرتنش با ارتش رژیم ایران داشت که به سرنگونی یک پهپاد آنها انجامید...

یک هلیکوپتر بل-۲۱۲نیروی دریایی رژیم ایران که مسلح نبود در کنار باکسر و به فاصلهٔ تنها چند متر از عرشه پرواز کرد تا آن که توسط یک هلیکوپتر آمریکایی از آنجا دور شد. فرماندهٔ باکسر، این رودررویی را “عجیب” خواند...

ناوگان بدون هیچ حادثه‌یی از کنار قایق‌های سریع عبور کرد اما توسط یک شناور بزرگ ارتش رژیم ایران دنبال شد که تا ۴۶۰متری باکسر نزدیک شد، فاصله‌یی که نیروی دریایی آمریکا معمولاً شروع به ارتباط با کشتی مربوطه می‌کند که دیگر نزدیکتر نیاید.

هلیکوپترهای آمریکایی بین کشتی رژیم ایران و باکسر پرواز کردند تا به آن هشدار دهند که دور شود و بعد یک هواپیمای شناسایی رژیم ایران را دنبال کردند.

سرانجام یک مقام آمریکایی در اواخر روز پنجشنبه گفت که بفاصلهٔ کمی، حدوداًً ۱۰صبح به وقت محلی، ناوگان باکسر یک پهپاد رژیم ایران را سرنگون کرد.

وال استریت ژورنال می‌افزاید: مانور نیروی دریایی آمریکا در عبور از تنگه هرمز هر چند ماه یکبار انجام می‌شود... مقامات آمریکایی گفتند قدرت‌نمایی روز پنجشنبه، طی این مدت تنشهای فزاینده، به‌منظور فرستادن یک پیام بود.

سرتیپ متیو ترولینگر که بر این ناوگان نظارت داشت گفت، “عبور ما ۱۰۰% به‌منظور اطمینان دادن به متحدانمان بود که کماکان به این منطقه متعهد هستیم.”

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2254ff8-cbfc-4a73-b1d4-290a65af2150"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات