728 x 90

گزارش بازدید خبرنگار نشنال اسکاتلند از قرارگاه اشرف ۳- یک ایران آزاد بسیار نزدیک است

اشرف ۳
اشرف ۳

نشریه نشنال اسکاتلند گزارش بازدید گریگ راسل خبرنگار اعزامی خود به قرارگاه اشرف ۳ را در دو شماره منتشر کرده است.

وی در این بازدید از قسمتهای مختلف اشرف ۳ بازدید کرده و با مسئولان و کادرهای مجاهدین مصاحبه‌هایی ترتیب داده است.

 

مهدی براعی یک عضو ارشد سازمان مجاهدین خلق ایران با شش سال سابقه زندانی زمان شاه

مهدی براعی یک عضو ارشد سازمان مجاهدین خلق ایران با شش سال سابقه زندانی زمان شاه

 

 

اقتصاد ایران بعد از این‌که پرزیدنت ترامپ از برجام بیرون کشید و تحریم‌ها را از سر گرفت از مشکلات رنج می‌برد.

کمپ اشرف۳ بر فراز یک تپه بعد از عبور از یک میدان یادبود لاله واقع شده است.

 

وضعیت تحریم‌ها به‌طور خاص به صنایع نفتی آسیب وارد کرده اما پول ملی ایران به‌طور شدیدی بالا و پایین داشته است که باعث شده خیلی‌ها در معیشت روزانه‌شان دچار مشکل شوند و اعتراضات پراکنده‌یی را جرقه زده است که کامیون‌داران و کشاورزان و تاجران و معلمان را شامل می‌شده است.

 

یک عضو ارشد سازمان مجاهدین خلق ایران پیش‌بینی کرده است که دیکتاتوری مذهبی در ایران رو به پایان است.

مهدی براعی که ۶سال از عمرش در زندانهای شاه سپری شده از سال ۱۹۷۹ همان سال سقوط شاه در سازمان مجاهدین خلق ایران فعال بوده است.

وی طی مصاحبه‌یی اختصاصی با نشنال از اشرف۳ در آلبانی گفت تظاهرات مردم علیه گرانی، بیکاری و تورم نقش مهمی در تضعیف رژیم آخوندی ایفا کرده است.

وی گفت بر اساس آنچه در ایران اتفاق افتاد سال ۲۰۱۸ سال مهمی بود زیرا با وجود تلاش رژیم و هر کاری که می‌توانست کرد تا قیام را متوقف کند، اما قیام ادامه یافت.

براعی گفت همان‌گونه که خود علی خامنه‌ای ولی‌فقیه این رژیم گفته است سال ۲۰۱۹ حیاتیست. براعی گفت کسی باور نمی‌کرد که روند قیام به این صورت ادامه پیدا کند.

وی گفت این قیامها از اواخر دسامبر۲۰۱۷ در سراسر ایران شروع شدند و نشان داده که مردم در سرنگون کردن ملاها مصمم هستند.

اکنون مردم ایران همه روزه در همه جای ایران تظاهرات می‌کنند.

وی افزود واضح است که حاکمیت رژیم ایران نمی‌تواند ادامه پیدا کند و سرنگون می‌شود.

براعی گفت ماهیت واقعی این رژیم حالا برای جهان روشن شده است که یک رژیم تروریستی است و مقامات آمریکایی نیز می‌گویند ایران اصلی‌ترین حامی تروریسم است و صلح بین‌المللی را تهدید کرده است.

وی افزود دولت ایران تلاش کرده به تظاهرات خاتمه دهد اما شکست خورده است بنابراین به شیطان‌سازی علیه اپوزیسیون روی آورده است.

مهدی براعی گفت: «آنها برای شیطان‌سازی علیه سازمان مجاهدین خلق اقدام کرده‌اند و تلاش می‌کنند تا مقاومت مردم ایران را بدنام کنند تا جامعه بین‌المللی را متقاعد کنند که هیچ آلترناتیوی برای این رژیم وجود ندارد.»

رژیم ایران تلاش کرد در مارس ۲۰۱۸ در آلبانی و در ماه ژوئن هم در پاریس به گردهمایی این مقاومت حمله کنند که خوشبختانه هر دو توطئه‌یی که داشتند خنثی گردید و جامعه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه این رژیم اعمال کرد.

جامعه بین‌المللی بایستی اطلاعات ایران و سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار بدهد.

وی افزود فکر می‌کند یک ایران آزاد بسیار نزدیک است. هیچکس فکر نمی‌کرد مقاومت مردم ایران در ۲۰۱۸ در این نقطه باشد و وضعیت این رژیم در حال حاضر حساس و بحرانیست.

رژیم آخوندی به‌شدت نگران است و این از طرف مقامات مختلف رژیم ایران از جمله خود خامنه‌ای ابراز شده که گفته است دولت ضعیف شده است».

آنها هیچ پاسخی به این بحرانهای سیاسی و اجتماعی ندارند. فقر در سراسر کشور گسترده است و بیکاری بسیار بالاست و هیچ راه خروجی برای رژیم ایران وجود ندارد

 

نشنال اسکاتلند در دومین گزارش خود از اشرف ۳ می‌نویسد:

 

از راست فروغ معزی - سیما باقرزاده - پروین پوراقبالی

 

فضای سایبری یک میدان جنگ اصلی برای اطلاع‌رسانی است که بین مقاومت ایران و رژیم آخوندی در ایران در جریان است و زمینه‌یی است که هر دو طرف به آن زمان و انرژی کافی را اختصاص داده‌اند.

آنچه به‌عنوان قیام در ایران توصیف می‌شود که شامل تعداد بیشماری از تظاهرات حول فقر، تورم و اقتصاد به‌طور عام برگزار می‌شود عمدتاً در داخل کشور نادیده گرفته شده است.

 

فروغ معزی بعد از این‌که در اشرف در عراق به سازمان مجاهدین خلق ایران پیوست حدود دو سال است در مکان اشرف۳در آلبانی همراه با خواهرش کار می‌کند.

فروغ معزی گفت رژیم ایران به خانه ما حمله کرد فقط به این دلیل که من و خواهرم به اشرف آمده بودیم. پدرم در زندان بیش از ۱۰سال شکنجه شد.

با وجودی که پدرم دچار سرطان بود اما آنها تلاش کردند او را بکشند صرفاً به این خاطر که دخترانش حامی مجاهدین خلق بودند. این رژیم عموی ۲۳ساله مرا نیز به همین دلیل اعدام کرد.

اینجا اشرف۳ نه یک کمپ پناهندگان بلکه محل استقرار یک جنبش مقاومت است بنابراین زندگی ما و کار ما بخشی از مبارزه ما علیه رژیم ایران است. ما در اینجا با هم زندگی می‌کنیم و طرح آینده را می‌ریزیم.

ما خواهان بازگشت به ایرانیم، ایرانی آزاد و فکر می‌کنم این خیلی زود خواهد بود زیرا که ما شاهد تحریم‌های بین‌المللی و فشار بر این رژیم هستیم. من بر این باورم که آزادی بسیار نزدیک است».

 

همکار او سیما باقرزاده نیز با او موافق است که می‌گوید «نسل جدیدی از مردم ایران هستند که به سازمان مجاهدین پیوسته‌اند. ما با انتخاب خودمان ایران را ترک نکردیم بلکه با فشار رژیم آخوندی ایران بود که وطنمان را ترک کردیم اما خواهان بازگشت به ایرانیم چون می‌خواهیم زندگی بهتری را برای مردم‌مان فراهم کنیم».

پروین پوراقبالی که در ۱۹۸۰ در ایران تحصیل کرده گفت بعد از انقلاب ۱۹۷۸ تا ۱۹۷۹ به‌دنبال دو سال خشونت علیه مخالفان، اعدامها شروع شدند.

 

پروین پوراقبالی گفت «من در یکی از شهرهای کوچکتر در ایران بودم در کرمان و ما حدود ۱۸۰نفر از دختران بودیم و همه‌مان دستگیر شدیم. از این تعداد یا همگی کشته یا ناپدید شدند. برخیها هم به سایر کشورها توانستند بروند و تنها شمار معدودی هنوز در ایران مانده‌اند.

من احساس می‌کنم مسئولیت سنگینی نسبت به مردم دارم، مردم ما گرسنگی می‌کشند و در کشوری خیلی غنی، غذای روزانه‌شان را در میان زباله‌ها می‌جویند.

کارگران می‌پرسند چرا حقوقشان را چندین ماه است نگرفته‌اند و صرفاً برای گرفتن حقوق و دستمزدها دست به تظاهرات می‌زنند.

ما راهی طولانی و سخت را طی کرده‌ایم اما حالا مطمئنیم که بازگشت ما نزدیکتر شده است.

زمان بازگشت ما به ایرانی آزاد چندان دور نیست».

 

محمد شفایی

محمد شفایی

 

محمد شفایی گفت هشت ساله بود که این رژیم اکثر اعضای خانواده‌اش را کشت و فقط او و خواهرش زنده ماندند. پدرش که یک پزشک بود به‌خاطر کمک به اعضای این مقاومت به ضرب گلوله کشته شد و برادرش هم در زندان رسوای اوین در تهران زیر شکنجه جان باخت.

شفایی گفت «خواهرم و شوهر خواهرم زمانی که در خیابان تردد داشتند به ضرب گلوله کشته شدند. تنها من و خواهرم زنده ماندیم.

من نمی‌خواستم دیگر در ایران تحت نظام دیکتاتوری بمانم و برای ادامه تحصیلاتم به آمریکا رفتم و حدود ۲۰سال قبل به مجاهدین خلق پیوستم. سپس به کمپ اشرف و لیبرتی رفتم و حالا هم در اشرف در آلبانی هستم».

اما ایران از اپلیکشنهای جعلی استفاده می‌کند و آنها را به میان کاربران در داخل گسترش می‌دهد تا ارتباطاتشان را ردیابی کند و بنابراین ما تلاش می‌کنیم این فعالیت‌های شریرانه در فضای سایبری را افشا کنیم.

البته رژیم ورژن و نسخه تلگرام خودش را دارد و از آن برای جمع آوری اطلاعات کاربران استفاده می‌کند و ما همه اینها را مورد تحقیق قرار می‌دهیم و گزارشاتی را حول فعالیت‌های این‌گونه اپ ها [رسانه‌های پیام‌رسان] ارائه می‌کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/647f8537-228f-4eb0-9df4-8bffe93b5617"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات