728 x 90

گروه موسیقی اوکراین برنده مسابقه فستیوال موسیقی یوروویژن

گروه موسیقی اوکراین برنده مسابقه فستیوال موسیقی یوروویژن
گروه موسیقی اوکراین برنده مسابقه فستیوال موسیقی یوروویژن

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس (۲۵اردیبهشت)، گروه اوکراینی کالوش (Kalush Orchestra) برنده مسابقه آواز یوروویژن در اولین ساعات روز یکشنبه شد. این یک نمایش آشکار از برخورداری از حمایت مردمی از کشور ویران شده از جنگ و فراتر از موسیقی بود.

رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، از این پیروزی که سومین پیروزی اوکراین از زمان اولین حضورش در یوروویژن در سال۲۰۰۳ است، استقبال کرد و گفت: «ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا میزبان مسابقه سال آینده در شهر بندری پر مناقشه ماریوپل باشیم».

او بر «ماریوپل اوکراین» تأکید کرد و افزود: یک ماریوپل «آزاد، صلح آمیز، و بازسازی شده!».

زلنسکی در پستی در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام گفت: «مطمئن هستم که نغمه پیروزی ما در نبرد با دشمن دور از دسترس نیست».

رهبر ارکستر کالوش، اوله پسیوک، از تماشاگران جهانی که در سال گذشته بیش از ۱۸۰میلیون نفر بودند، استفاده کرد و تقاضایی پرشور برای آزاد کردن مبارزانی که هنوز در زیر کارخانه بزرگ فولاد در ماریوپول گیر افتاده بودند، ارائه داد ... .

تیمور میروشنیچنکو، مفسر اوکراینی، که صداگذاری زنده پخش یوروویژن اوکراین را انجام می‌داد، به جای استودیوی تلویزیونی معمول خود، از زیرزمینی در مکانی نامعلوم شرکت کرده بود.
او گفت: «در روز پنجم یا چهارم جنگ، برج تلویزیونی ما را در کی‌یف هدف قرار دادند. برای ادامه پخش، باید به جایی در اوکراین به زیرزمین رفتیم.
او گفت که نمایش یوروویژن در اوکراین، به‌صورت آنلاین و تلویزیونی مهم بود.
میروشنیچنکو گفت: «امسال، فکر می‌کنم نمادین‌تر از همیشه است».
او گفت که اوکراین به لطف نیروهای مسلح اوکراین و مقاومت مردم ما توانست در مسابقه موسیقی شرکت کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/749a3d3c-f0d1-4ad8-9af5-a18f74a464ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات