728 x 90

گروسی: تا زمانی که رژیم ایران توضیحات لازم را ارائه نکند پرونده‌های باقی‌مانده در آژانس باز خواهند ماند

رافائل گروسی مدیرکل آٰژانس
رافائل گروسی مدیرکل آٰژانس

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۱۱اسفند به خبرنگاران گفت: پرونده‌های باقی‌مانده ایران در آژانس همچنان باز است و تنها در صورتی حل و فصل می‌شود که رژیم ایران همکاری و شفاف‌سازی کند.

رافائل گروسی به خبرنگاران گفت: این پرونده‌ها هرگز به دلیل مسائل سیاسی بسته نخواهند شد و باید فارغ از مذاکرات وین برای احیای برجام حل شوند. او درباره این موضوع "ابراز خوش‌بینی" کرد.

پرونده‌های پادمانی رژیم ایران در آژانس به چهار مکان در تاسیسات قدیمی هسته‌ای از جمله تورقوزآباد مربوط می‌شود که آژانس در آن آثاری از مواد مشکوک یافته است. این پرونده‌ها با عنوان "ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران" در آژانس در حال بررسی است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت درباره پرونده‌های رژیم ایران افزود: تا زمانی که رژیم ایران توضیحات لازم را ارائه نکند پرونده‌ها باز خواهند ماند و آژانس "هرگز پرونده‌ای را که به دلیل لزوم شفاف‌سازی درباره مکان‌های مشخصی در ایران باز کرده، به دلایل سیاسی نخواهد بست."

رافائل گروسی گفت تنها راه حل و فصل موضوع این است که رژیم ایران پای میز گفت‌وگو با آژانس حاضر شود و مسئله را روشن کند. (سایت آژانس بین‌المللی اتمی ۱۱ اسفند۱۴۰۰)

 

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه رژیم سه روز پیش گفته بود بسته شدن پرونده‌های "ادعایی" علیه نظام از شرایط اصلی جمهوری اسلامی برای توافق در مذاکرات وین برای احیای برجام است.

رهبران و مقام‌های کشورهای غربی حاضر در مذاکرات هشدار داده‌اند که زمان رژیم ایران برای تصمیم‌گیری درباره پیش‌نویس توافق به سرعت روبه پایان است.

اولاف شولتس صدر اعظم آلمان در کنفرانس مطبوعاتی در اسرائیل گفت رسیدن به توافق در وین بیش از این نمی‌تواند به تاخیر بیفتد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c3156e7-e06c-4519-9dc4-a79ea92686f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات