728 x 90

گردهمایی جهانی ایران آزاد؛ سخنرانی ژان‌میشل کلمان، فرانسوا لوگاره، ژان پیرمولر، مارتین والتون، ژاک بوتو و فلورانس برتو

ژان‌میشل کلمان - ژان فرانسوا لوگاره - ژان پیرمولر - مارتین والتون - ژاک بوتو - فلورانس برتو
ژان‌میشل کلمان - ژان فرانسوا لوگاره - ژان پیرمولر - مارتین والتون - ژاک بوتو - فلورانس برتو

سخنرانی یکی از اعضای مجلس ملی فرانسه، شهرداران منطقه ۵پاریس و ویلپنت، معاون شهردار مرکز پاریس و عضو شورای شهر والدواز و ایل دوفرانس

ژان‌میشل کلمان، عضو کمیسیون امور خارجه مجلس ملی فرانسه

خانم رجوی عزیز،

دوستان عزیز مقاومت ایران،

به‌عنوان یک نماینده مجلس فرانسه، عضو گروه آزادی و سرزمین، با شما صحبت می‌کنم، دو کلمه‌ای که برای جنبش شما آشنا هستند.

در حالی در گردهمایی سالانه برای دموکراسی در ایران شرکت می‌کنیم که می‌دانیم وقایع سیاسی مهمی در کشور تان رخ داده است. انتخاباتی که قدرت را به یک رئیس‌جمهور فوق‌محافظه‌کار داده است،

اسلام‌گرایان حاکم در تهران کسی را رئیس‌جمهور کرده‌اند که برای کسانی که وقایع کشور تان را از مدتها قبل دنبال می‌کنند بسیار شناخته شده است: ابراهیم رئیسی.

ابراهیم رئیسی چهره شاخص دستگاه سرکوب حکومت آخوندها از روز اول بوده است.

رئیسی در همه جنایتها شرکت داشته، از اعدامهای دستجمعی مخالفان در سالهای ۸۰، به‌خصوص کشتار دهها هزار زندانی سیاسی در سال۱۹۸۸ (۶۷) که خاطرات شومی بر جا گذاشت تا سرکوب خونین تظاهرات نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۹۸).

رئیسی همواره در جلو صحنه بوده. فکر می‌کنم حضور مستمر او در دستگاه سرکوب دلیلی است بر ترفیع مقام او تا پست ریاست‌جمهوری اسلامی و این باید مورد توجه و موضوع نگرانی ما باشد. با انتصاب وی در رأس دولت، ولی‌فقیه، علی خامنه‌ای، نقشه راه خود را برای ماههای آینده برملا می‌کند: تشدید اقدامات سرکوبگرانه در داخل کشور و رفتاری متجاوزتر در صحنه بین‌المللی، به‌طور خاص علیه کشورهای منطقه که مورد تهدید سیاست کشورگشایی رژیم ایران هستند و با حمایت از گروه‌های تروریستی در خاورمیانه که شعبه‌های آن برای ما به‌خوبی شناخته شده‌اند.

با این‌حال من فکر می‌کنم که نقطه مثبت این گرایش به افراط، برملا کردن چهره فاشیسم مذهبی و واقعیت حکومت آخوندها است. بدین ترتیب و همان‌گونه که ایرانیان در سالهای اخیر در شعارهایشان در تظاهراتهای خود تکرار می‌کردند، بازی اصلاح‌طلبان مهربان علیه محافظه‌کاران بدجنس تمام شده است. دنیای آزاد، اروپا و به‌طور خاص فرانسه باید قاطعانه خواهان پایان تجاوز به حقوق‌بشر و پایان دادن به دخالت‌های منطقه‌یی آخوندها باشند، و هم‌چنین آزادی گروگانهای غربی، از جمله برخی از هموطنان فرانسوی ما که از سال‌ها پیش به ناحق زندانی شده‌اند. تحولات ۳دهه اخیر نشان داده است که فقط قاطعیت نتیجه می‌دهد.

در روند منطقی اوضاع بر این عقیده هستم که کشورهای دمکراتیک باید حساب کنند روی ایرانیانی که همیشه در مبارزه‌یی قابل تحسین برای یک جمهوری دمکراتیک بوده‌اند، و شما خانم (رجوی) به همراه کسانی که در اطراف شما هستند، الگوی این مبارزه هستید.

در این راستا، من البته از طرح ۱۰ ماده‌ای شما برای یک ایران آزاد حمایت می‌کنم. درودها و همبستگی و حس جمهوریخواهی من به همراهتان می‌باشد. از شما متشکرم

ژان فرانسوا لوگاره- عضو شورای منطقه‌یی ایل دوفرانس

خانم رئیس‌جمهور، مریم رجوی عزیز، دوستان عزیز اشرف و مقاومت و آزادی همان‌گونه که می‌بینید، ما وفادار به شما باقی مانده‌ایم، بهمراه ژان پیر مولر و مارتین والتون ما مجدداً در کنار شما هسیتم. امروز اینجاییم تا در خشمتان، در نگرانی‌هایتان و در امیدهایتان با شما شریک باشیم.

خشم، چرا که این به‌اصطلاح انتخابات ۱۸ژوئن یک اهانت و تقلب می‌باشد؛ اهانت به دموکراسی. انتخاباتی که در آن همه چیز پیشاپیش تعیین شده بود و همه چیز تقلبی بود حتی رقم شرکت‌کنندگان که بنا به‌گفته ناظران بی‌طرف ۱۰درصد بود و توسط رژیم آخوندها ضرب‌در ۵ شد.

اهانت است، چون دموکراسی یک ساختار است که در تمامیت به اجرا گذاشته می‌شود و نمی‌توان چنین مسخره بازی را انتخابات نامید. تقلب است که منصبی که ابراهیم رئیسی به‌عهده گرفته، ریاست جمهوری، سر تا پا دروغ است. جمهوری ضداستبداد است. اما حکومت آخوندها یک استبداد است که در آن جایی برای آزادی در هیچ زمینه‌ای وجود ندارد. علاوه بر این‌که این مسئول جدید این حکومت تا قبل از آن رئیس قوه قضاییه رژیم ایران بوده. بانا به‌گفته ناظران سازمان ملل، در سال۲۰۲۱، ۱۳۲ حکم اعدام صادر و به اجرا گذاشته شده.

غیر از این کووید قلع و قمع می‌کند. حکومت آخوندها در مقابله با این پاندمی کاملاً ناتوان بوده. هم‌چنین از مقابله با بحران اقتصادی ناتوان بوده. خیلی خوب می‌دانیم که در شهرهای زیادی، شورش و اعتراضات در حال گسترش است و حکومت را تهدید می‌کند.

ما هم‌چنین در نگرانی‌هایتان شریک هستیم. گفته می‌شود که این رئیس‌جمهور جدید به جناح سخت‌سران تعلق دارد. این واژه را در نقطه مقابل اعتدالیها استفاده می‌کنند. خود اعتدالیها چی بودند؟ آنها مسئول همه این نقض‌های حقوق‌بشر و اعدامها و سنگسارها و بی‌کفایتی در اداره ایران هستند. بنا بر این با حکومت سخت‌سری مواجهیم که گفته می‌شود با آنچه تا امروز دیدیم متفاوت خواهد بود.

دوستان عزیز، این دلیل مضاعفی است برای شریک شدن در امیدهایتان. امید در مقاومتی که شما نمایندگی می‌کنید تبلور می‌یابد. امید در مریم رجوی تبلور می‌یابد که برنامه‌اش برای آینده ریختن پایه‌های یک دستگاه دمکراتیک و جمهوریخواه است.

ژان پیرمولر- عضو شورای استان وال دواز

خانم رئیس‌جمهور، مریم رجوی عزیز!

دوستان عزیز مجاهد خلق!

انتخابات ریاست‌جمهوری که در تاریخ ۱۸ژوئن در ایران برگزار شد، در یک فضای سنگین همراه با فشارهای شدید و تهدیدها، ابراهیم رئیسی را به قدرت رساند؛ یک فوق‌محافظه‌کار در بین فوق‌محافظه‌کاران در حکومتی که دشمن حقوق‌بشر است. ابراهیم رئیسی یکی از وحشی‌ترین، فعالترین و بی‌رحم‌ترین مسئولان کشتار وحشتناک ۱۹۸۸ بود که به‌قتل ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی منجر شد که اکثراً از وابستگان سازمان مجاهدین خلق ایران بودند. در رابطه با این قتل‌عام، یکی از وفاداران به خمینی، حسینعلی منتظری، همان موقع هشدار داد که این اعدامها به‌عنوان یکی از بزرگترین جنایتهای جمهوری اسلامی به‌ثبت خواهد رسید.

مردم ایران و ایرانیان بشکل بی‌شرمانه‌ای توسط سران کشورشان در مبارزه با کوید۱۹ به‌حال خود رها شده‌اند ولی آنها دیگر نمی‌خواهند بیش از این رنج کشیده و زورگویی‌های آخوندها و نیروهای خشک‌مغزشان را تحمل کنند، . رژیم ایران یکی از حکومتهای شومی است که مجازاتهای تحقیرآمیز را به اجرا در می‌آورد و حکم اعدام در آن حکمی عادی تلقی می‌شود. برای بیرون کشیدن از این رنجها، مسلماً مردم ایران که علاوه بر بحران نبود دموکراسی که توسط دیکتاتوری به آنها تحمیل شده، با یک بحران بی‌سابقه اقتصادی مواجه هستند، شورشهای گسترد‌ه‌تری را به‌عمل خواهند آورد، برای تدارک قیامهایی که بلاشک ابعاد وسیعتری از قیامهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ خواهند داشت.

گسست بین مردم و حاکمیت ایران در جهان نمونه ندارد. سرنگونی در پیشانی چنین شرایطی نوشته شده.

آنچیزی که به من و به ما برمی‌گردد، به همراه ژان فرانسوا لوگاره که با هم رئیس کمیته شهرداران هستیم و در طرف مردان و زنان ایران قرار گرفته‌ایم، ما حمایت بی‌شائبه‌ای در این چشم‌انداز تغییر رژیم از مریم رجوی به‌عمل می‌آوریم.

برنامه مریم رجوی که در ده محور برای ایران فردا خلاصه شده است، از نظر ما هم پاسخگوی مطالبات مردم ایران است، هم همسان است با معیارهای ملل دمکراتیک: استقرار یک دستگاه چند حزبی با آزادی احزاب و آزادی تجمع، لغو مجازات اعدام، جدای دین و دولت، برابری کامل زن و مرد، سیاست خارجی مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز، صلح و همکاری بین‌المللی و منطقه‌ای، احترام به اعلامیه حقوق‌بشر سازمان ملل و پذیرش ایران بدون سلاح هسته‌یی و بدون سلاح کشتار جمعی.

ما خود را شریک این برنامه می‌دانیم چون آنرا بازگشت به ایرانی می‌دانیم که دوست داریم و نه ایران اندوهگین، مسموم و خطرناک آخوندها.

مارتین والتون - شهردار ویلپنت - فرانسه

من امروز این افتخار را ندارم که از شما در ویلپنت استقبال کنم، با این‌حال مصر بودم که حمایتم را به‌شما ابراز دارم، به‌طور خاص حمایت از جوانان و زنان.

ایران کشور بزرگی است با فرهنگ و تاریخی غنی. مردم آن حق برخورداری از زندگی در صلح و آرامش و آزادی و دموکراسی را دارند؛ همان دموکراسی که به‌کرات زیر پا گذاشته شده و این‌را بار دیگر در تاریخ ۱۸ژوئن در انتخابات ریاست‌جمهوری دیدیم.

من قویاً از خانم رجوی و مجاهدین خلق حمایت می‌کنم. خسته نباشید و به‌مبارزه خود ادامه بدهید.

زنده‌باد ایران آزاد و دمکراتیک.

ژاک بوتو - معاون شهرداری مرکز پاریس

سلام، خانم رئیس‌جمهور، خانم‌ها و آقایان منتخبین، مردم عزیز ایران. امروز به‌عنوان یک دوست و حامی با شما صحبت می‌کنم، ولی هم‌چنین به‌عنوان یک مدافع محیط‌زیست و یک عاشق حقوق‌بشر و شهروندی.

ما درباره این رژیم خونخوار و قتل‌عام۱۳۶۷ مطلعیم که طی آن ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی، در سیاه‌چالها جان خود را از دست دادند

ایران هم‌اکنون با بحران نابودی عمدهٔ محیط‌زیست مواجهست که نشأت‌گرفته از مدیریت بد به‌خاطر فساد، بیکاری و فقر است. ثروتهای کشور به‌هدر می‌رود و برای سرکوب مردم، بی‌ثباتی دولتهای خارجی و حمایت از تروریسم مورد استفاده قرار می‌گیرد، نه برای مردم و زمین.

رژیم آخوندها ۵۰درصد جنگل‌های خانین را که بسیار با ارزش و در سطح جهانی بسیار شناخته‌شده بود از بین برده است. صحراها دست‌کم ۱۵درصد گسترش یافته، ظرفیت تجدیدپذیری ضایع شده، آب خالص در همهٔ کشور کمیاب شده، دریاچهٔ ارومیه یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های خاورمیانه در حال خشک‌شدن و مردن است. خشک‌شدن زاینده‌رود این رودخانهٔ سرزنده در اصفهان و دریاچه‌های دیگر نیز هر کدام غم‌انگیز است. امروز دیگر هیچ منطقهٔ مرطوب و هیچ دریاچهٔ زنده‌یی در کشور باقی نمانده است.

در شهرها آلودگی‌هوا به‌مرزهای خطرناک رسیده است، در تهران و دیگر شهرهای بزرگ کیفیت هوا مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد می‌کند. طوفان شن باعث خشکسالی به‌خصوص در استان خوزستان، این وضعیت را وخیم‌تر می‌کند.

ارقام منتشر شده از سوی «گلوبال کربن پروجکت» نشان می‌دهد که ایران به‌هفتمین آلوده‌کنندهٔ هوا در جهان تبدیل شده، با انتشار سالانهٔ ۶۴۸میلیون تن گاز کربن. این در حالی است که (رژیم) ایران امضاکنندهٔ توافقات بین‌المللی محیط‌زیست است و به‌قرارداد کوپ۲۱ همان قرارداد پاریس در مورد محیط‌زیست پیوسته؛ اما آنها را رعایت نمی‌کند؛ و امروز، آینده و فردای ایران در خطر است اگر به‌این اهمیت مسائل محیط‌زیستی برای مردم و آینده آنها توجه نشود.

لذا می‌خواهم این‌جا همراه با شما، حمایت و دوستی تمام‌عیارم را به‌مردم ایران در مبارزه آن برای دموکراسی و و کیفیت زندگی و به‌خصوص برای محیط‌زیست و اکو سیستم آن، ابراز کنم. با تشکر فراوان.

فلورانس برتو - شهردار منطقهٔ ۵ پاریس

. خانم رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، خانم‌ها، آقایان، شخصیتهایی که امروز گردهم آمده‌اید، . برخی می‌دانند که من چه‌قدر خوشبختم که می‌توانم با نمایندگان شورای ملی مقاومت ایران و همهٔ کسانی باشم که از مردم ایران در مبارزه عادلانه‌اش برای آزادی و دمکراسی، رهایی و شکوفایی بیشتر حمایت می‌کنند. خلق‌ها چه می‌خواهند؟ خلق‌ها خواهان آزادی‌های پایه‌یی هستند. آنها خواهان شکوفایی بیشتر هستند. ، آزادی عقیده، قضاوت عدالت و دسترسی به‌بهداشت. دسترسی به‌آموزش، هم آموزش ابتدایی و هم آموزش عالی در دانشگاه. تمامی این حقوق امروز در ایران نقض می‌شوند و در زمان شاه نیز چنین بوده است.

خانم پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران شما دهها سال است که در حال مبارزه هستید، همراه با تمام کسانی که به‌حق و عدالت اعتقاد دارند. شما مبارزه می‌کنید تا مردم ایران حقوق و رفاه خود را به‌دست بیاورند. من مسلماً در کنار شما و مبارزه پرافتخار شما هستم، شکی نیست که هزاران شخصیت در سراسر جهان هم با شما هستند. امیدوارم که به‌زودی زود مردم ایران به‌یمن اقدامات شورای ملی مقاومت ایران و همهٔ دوستان ایران، به‌صلح و رفاه دست یابند. گردهمایی خوبی داشته باشید و امیدوارم به‌زودی همدیگر را ببینیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37f51b66-226f-4965-bff8-5655c657c8ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات