728 x 90

گردهمایی جهانی ایران آزاد؛ سخنرانی لارش ریسه، کایرا فیلیپس، مارک گینزبرگ، عطا ابداح، صالح القلاب و احمد جارالله

لارش ریسه - کایرا فیلیپس - سفیر مارک گینزبرگ - عطا ابداح - صالح قلاب - احمد جارالله
لارش ریسه - کایرا فیلیپس - سفیر مارک گینزبرگ - عطا ابداح - صالح قلاب - احمد جارالله

سخنرانی نمایندهٔ پیشین پارلمان نروژ، خبرنگار و محقق ای‌بی‌سی و سی‌ان‌ان، سفیر پیشین آمریکا در مراکش، نماینده پارلمان اردن، وزیر پیشین تبلغات اردن و سردبیر روزنامه السیاسه کویت

لارش ریسه – نمایندهٔ پیشین پارلمان نروژ

بسیار سپاسگزارم.

خانم رئیس‌جمهور برای من افتخار بزرگی است که در این گردهمایی شرکت داشته باشم. خواهران و برادران عزیزم در اشرف، در ایران و در سراسر جهان من واقعاً خوشبخت و سپاسگزارم که در این گردهمایی تأثیرگذار حاضر هستم که شرکت کنندگانی از سراسر جهان در آن حضور دارند. کنفرانسی با هدف گرامی‌داشت مقاومت هم‌چنان که همه سال برگزار می‌کنیم.

من روز گذشته در روز اول این کنفرانس شرکت داشتم و متوجه شدم که کنفرانس ایران آزاد در روز گذشته یکی از عالی‌ترین برنامه‌های مقاومت بود که در آن ۵۰هزار نقطه از سراسر جهان را داشتیم با حضور صدها هزار نفر

به‌ویژه وقتی که ما میهمانان و سخنرانانی داشتیم در سطوح بالا از قبیل وزیر خارجه پیشین آمریکا مایک پمپئو و هم‌چنین نخست‌وزیر (اسلوونی) آقای یانشا. من هم‌چنین در خبرها دیدم که رژیم آخوندی در ایران بسیار به خشم آمده که این سطح از سیاستمداران از کشورهای مختلف در این کنفرانس در میان صدها هزار نفر از حضار شرکت کرده‌اند. اما این بار به‌موازات فعالیت‌های کانون‌های شورشی در داخل ایران، رژیم ایران توطئه‌چینی خود را ادامه خواهد داد یا به‌شکل تروریسم علیه مقاومت، یا تهدید علیه افراد خارجی که از این مقاومت حمایت می‌کنند.

فردی به‌اسم ابراهیم رئیسی که ۳۰هزار زندانی سیاسی را در سا۶۷ اعدام کرد به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید رژیم توسط خامنه‌ای منصوب شده است.

به‌دلیل شرایط وخیم رژیم دیکتاتوری ما به حمایت از سرنگونی این رژیم توسط مجاهدین و شورای ملی مقاومت با سرعت هر چه بیشتر متعهد هستیم. ما فکر می‌کنیم چنین روزی دور نیست.

موضوع این مبارزه دمکراسی در ایران است. من بسیار شاهد بوده‌ام که استراتژی رژیم در خارج این است که سازمانهای غیردولتی تشکیل دهد (با برچسب) دموکراسی. مثلاُ در آمریکا یک سازمان غیردولتی هست به اسم «ایرانیها برای دمکراسی»، یا «زنان برای صلح»، «ایرانیها برای حقوق بشر». و ما از رژیم شنیده‌ایم که می‌گوید ما مأمور خود را در کسوت مأمور به خارج نمی‌فرستیم. ما آنها را در لباس نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال حقوق‌بشر اعزام می‌کنیم. بنابراین نباید فریب خورد. اینها مأمورانی هستند که حقوقهای بالا از رژیم دریافت می‌کنند. ما هم‌چنین دیده‌ایم که این به‌اصطلاح رئیس‌جمهور رژیم چگونه در جایی کاملاً اشتباه قرار گرفته است. به‌نظرم من او باید در دادگاه جنایات بین‌المللی در لاهه باشد. ما می‌دانیم که رژیم ایران هم‌چنین نه فقط یک عضوی از پلیس بین‌الملل (سازمان بین‌المللی تحقیقات جنایی) است بلکه آنها معاهده دادگاه جنایی بین‌المللی را امضا کرده‌اند اگر چه هنوز تأیید نشده است اما رژیم ایران به‌عنوان یک دولت بنیانهای دادگاه جنایی بین‌المللی را پذیرفته است و حالا رئیس‌جمهوری دارند که یکی از اولین کسانی است که باید به‌لاهه فرستاده شود. من به‌رئیس‌جمهور مریم رجوی تبریک می‌گویم به‌خاطر تلاشهایش برای تحقق دمکراسی، آزادی و حقوق‌بشر برای ایران. ما همگی معتقدیم که در آینده نزدیک این‌چنین خواهد شد. حاضر. حاضر. حاضر

کایرا فیلیپس- خبرنگار و محقق ای.بی‌.سی و سی.ان.ان

خانم رئیس‌جمهور با تشکر زیاد

و از همهٔ شما در اشرف-۳ می‌خواهم که از همهٔ شما تشکر کنم که به من اجازه دادید که امروز مجری شما باشم.

من واقعاً شگفت‌زده‌ام که چگونه همهٔ شما به‌صورت مجازی گردهم آمدید؛ ۶۵ سخنران، میلیون‌ها بیننده که نه فقط از اکناف جهان، بلکه از داخل ایران که کسانی‌که هنوز برای یک ایران آزاد مبارزه می‌کنند آن شجاعت را داشتند که با این اجلاس در اینجا تماس بگیرند. واقعاً شگفت‌انگیز است.

لذا امیدوارم که سال آینده بتوانم برای اجلاسی در ایران، در میدان آزادی، به شما بپیوندم!

از بزرگواری شما متشکرم. شما نه تنها انگیزشی برای تمامی ایرانیان، بلکه برای تمامی ما زنان هستید!

متشکرم، خانم رئیس‌جمهور.

سفیر مارک گینزبرگ – سفیر پیشین آمریکا در مراکش

بسیار عالی است که در حضور شما باشم خانم رجوی. باعث افتخار است که در حضور همه شما باشم تا شجاعت و توان کسب کنم از این همه راهبران برجسته به‌ویژه دوست و مربی‌ام سناتور لیبرمن.

من می‌خواهم در ابتدا بهترین آرزوهایم را از جانب همگی، نثار کسانی کنم که در جریان پاندمی کرونا رنج دیدند و برای خانواده‌های شما آرزوی سلامتی بکنم؛ چرا که ما با چالشهای آن در سراسر دنیا و در جامعهٔ خود روبه‌رو هستیم.

برآمده از اعتقادی بی‌تزلزل و اعتماد به رهبری شما است که من می‌خواهم به شما و صدها هزار رزمندهٔ آزادی در شهر اشرف و در سراسر جهان تبریک بگویم برای این‌که در برابر رژیم دیکتاتوری تروریستی و شکست‌خوردهٔ حاکم بر ایران تسلیم نشدید.

هم‌چنان که جان بولتون گفت برای این‌که استراتژی مناسبی برای ایران داشته باشیم، آمریکا باید چند افسانه در مورد رژیم ایران را که حامیانش هنوز پراکنده می‌کنند در نظر داشته باشد.

اولین افسانه البته این است که به رژیم اتهام مدراسیون می‌زنند. باید یادآوری کنم پرونده سیاست‌های داخلی و خارجی رژیم را، سرکوب در داخل، تروریسم دولتی آن در خارج، حمایتش از رژیم قاتل اسد، مداخلهٔ مخرب در لبنان و یمن، حمایتش از تروریستهای نیابتی از قبیل حوثی‌ها و حزب‌الله و حماس، پناه دادن به‌القاعده، حملاتش به کشتی‌های تجاری در خلیج‌فارس. من از هر کس می‌پرسم: آیا اینها سیاست‌های یک رهبری مدره در ایران است؟ خنده‌دار است! این یک افسانه مخرب است که هم‌چنان توسط مدافعان رژیم تبلیغ می‌شود. ما می‌گوییم اگر به این وضعیت به‌طور عینی نگاه کنید فقط می‌توان به‌حال کسانی که می‌خواهند به ترتیبی به این پرونده کریه چشم بپوشند و آنرا علامت ظهور مدراسیون در این رژیم وانمود کنند افسوس خورد. این پرونده مدره شدن نیست. این پرونده یک موجودیت طرد شده جهانی است که تنها حرفه‌اش تروریسم است. برای اثبات این حقیقت به چه چیزی بیشتر از گزینش رئیسی نیاز داریم؟ کسی که توسط آمریکا محکوم شده است و جلاد اصلی ولی‌فقیه رژیم است.

افسانه دوم که تبلیغ می‌شود این است که اگر ما به ترتیبی به توافق اتمی با رژیم ایران در سال۲۰۱۵ برگردیم همه چیز درست می‌شود. رژیم ایران مدره خواهد شد و رفتارش را در خاورمیانه و سراسر جهان تغییر خواهد داد.

قبل از این‌که دولت قبلی آمریکا از توافق اتمی خارج شود، رژیم ایران به‌طور پنهانی توافق اتمی را نقض می‌کرد، پنهان از چشم همه امضا کنندگان و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال ساختن کارخانه‌های سانتریفوژ بود. از بازرسی آژانس جلوگیری می‌کرد. اورانیوم غنی می‌کرد و در عین‌حال برای فریب جامعه بین‌المللی می‌گفت: «نه. من از برجام تبعیت می‌کنم». آنچه که باقی می‌ماند این است که همه امضا کنندگان از خودشان بپرسند آیا می‌توانند به‌رژیم ایران اجازه بدهند که مدعی تبعیت از توافقی شود که از اولین روز آن را نقض کرده است؟ رژیم با میلیاردها دلاری که از رفع تحریم‌ها به‌چنگ آورد چه کرد؟ آیا آن را خرج مردم و بهبود وضعیت زندگی آنها کرد؟ نه! آیا این پولها را خرج بهداشت و تحصیل مردم ستمدیده کرد؟ نه! مردم می‌دانند که رژیم با میلیاردها دلاری که از رفع تحریم‌ها به‌دست آورد چه کرد. بله آن پولها را به سپاه پاسداران داد. به نیروهای نظامیش داد. به‌تروریستهایش داد تا علیه گردهمایی مخالفان در پاریس توطئه کنند. به‌حساب بانکی ولی‌فقیه سرازیر کرد. فریبی که هم‌چنان توسط رژیم ایران تبلیغ می‌شود این است که این رژیم هر کاری خواهد کرد تا از بمب اتمی اجتناب کند. این یک جعل است تا گسترش برنامه بمب اتمی را دنبال کند.

من می‌دانم و باید بگویم دوستان عزیزی در دولت بایدن دارم و به‌عنوان یک دموکرات می‌دانم که آنها در مورد ماهیت این رژیم ساده‌لوح نیستند. آنها می‌دانند چه خطری متوجه جهان خواهد بود اگر رژیم ایران را قادر کنند که خیلی ساده به قرارداد قبلی بر روی کاغذ برگردد بدون پذیرش وارد شدن به‌یک توافق بهتر، قوی‌تر و دراز مدت‌تر. رژیم ایران چنین چیزی را رد کرده است. رئیس‌جمهور رژیم ایران، این رئیس‌جمهور نامشروع چنین چیزی را رد کرده است. پس بنابراین می‌پرسم که چه چیزی برای مذاکره وجود دارد؟ توپ در زمین رژیم ایران است نه در زمین آمریکا.

افسانه سوم این است که این رژیم قوی‌تر از آن است که فروپاشیده شود. بله درست است که آنها دست به‌هر کار تروریستی می‌زنند تا مخالفان خود را سرکوب کنند از طراحی بمب‌گذاری در پاریس تا نقض فاحش حقوق‌بشر. اما استدلال بسیار روشن است. بسیاری از ایرانیان خواستار سرنگونی این دیکتاتوری هستند. آنها جان خودشان را در خیابانهای تهران و سراسر ایران کف دست گرفته‌اند تا نشان دهند که نه تنها آماده جانباری هستند بلکه حتی انتخابات خامنه‌ای را هم تحریم کردند. انتخاباتی که جعلی بود.

یک آلترنایتو دمکراتیک وجود دارد که از حمایت میلیونها ایرانی رنجدیده برخوردار است و در داخل و خارج کشور توسط خانم رجوی، سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران نمایندگی می‌شود. ما می‌دانیم که این دیکتاتوری نظامی قصدش از بین بردن این جنبش و پیدا کردن راهی است تا مانع خانم رجوی برای دسترسی به‌آرمانهایی شود که مردم ایران تحت هدایت ایشان خواستار آن هستند (ایرانی). بنا شده بر اصول حقوق‌بشر، آزادی و دمکراسی. شاهد حمایت اجتماعی از خانم رجوی و سازمان مجاهدین خلق ایران، تلاشهای مستمر رژیم و حامیانش برای بی‌اعتبار کردن این اپوزیسیون محیوب دمکراتیک است.

این افسانه‌ها توسط کسانی صورت می‌گیرد که یک دستور کار پنهانی برای تقویت این رژیم دارند. اما مردم ایران هرگز به‌آزادی دست پیدا نخواهند کرد مگر این‌که این افسانه‌ها به‌طور بی‌امان افشا و رد شوند.

من می‌خواهم سخنانم را با بهترین آروزها برای همه شرکت‌کنندگان به‌پایان ببرم و تشکر کنم از این‌که این افتخار را به‌من داده‌اید که همیشه با شما باشم. می‌خواهم شما خانم رجوی بدانید که حتی ما که دموکرات هستیم به‌مبارزه خود برای مردم ایران و برای موفقیت شما و سازمان مجاهدین خلق ایران ادامه خواهیم داد. بسیار سپاسگزارم.

عطا ابداح: نماینده پارلمان اردن

بسم الله الرحمن الرحیم

خانم مریم رجوی گرامی، خانم‌ها و آقایان شرکت‌کننده در این گردهمایی،

من از شرکت در این گردهمایی همراه با همکاران پارلمانی‌ام از کشورهای عربی مفتخر هستم زیرا می‌توانیم از این فرصت مشترک استفاده کنیم و صدا و خواسته‌های مردم منطقه را به‌گوش جهان برسانیم.

واقعیت این است که مشکل هر یک از ما و به‌خصوص در کشورهای منطقه، دخالت‌های رژیم ایران به شکلهای مختلف است که تلاش می‌کند توسط جیره‌خواران محلی‌اش به اهداف پست خود برسد. این وضع اسفناک در سوریه و یمن و عراق و لبنان به‌طور مشخص نتیجه این دخالت‌هاست.

این رژیم، گروه‌های شبه‌نظامی را از جیب مردم ایران تقویت کرده و تجهیز می‌کند و همه دارایی و ثروت مردم را خرج می‌کند. این در حالیست که بیشتر خانواده‌های ایرانی حتی قدرت خرید برنج و نان را ندارند که غذای اساسی هر خانواده به‌شمار می‌رود.

پس چرا یک کشور ثروتمند و سرشار از نفت و گاز مانند ایران، مردمش در این وضع فاجعه‌بار و مصیبت‌بار هستند؟ حقیقت این است که از روزی که این رژیم سر کار آمد با شعار صدور انقلاب که در واقع صدور ارتجاع و تروریسم بود با هدف تشکیل امپراطوری اسلامی در منطقه دخالت کرد.

اما با وجود همه این اعمال، این رژیم الآن بسیار ضعیف و شکننده شده است به‌دلیل ضرباتی که در سطح منطقه خورده است و شرایط غلیان و قیام در داخل کشور و انزوای بین‌المللی که رژیم در آن قرار دارد.

زمان آن رسیده است که مردم و کشورهای عربی و اسلامی و منطقه به یک حرکت بین‌المللی فراخوان دهند به‌منظور خلع ید از رژیم ایران و شبه‌نظامیان و مزدورانش از منطقه و از مناطق نفوذش در عراق و سوریه و لبنان و یمن و ریشه‌کن کردن آنها.

تا زمانی که این رژیم بر سر کار است، امنیت و ثبات و صلح در منطقه محقق نمی‌شود. به‌عقیده من راه‌حل مشروع و آلترناتیو واقعی، حمایت از این مقاومت به‌رهبری خانم مریم رجوی است. این تصادفی نیست که اکثریت اعضای پارلمان اردن از سال۲۰۰۷ همواره بیانیه‌هایی در حمایت و همبستگی با این مقاومت داده‌اند و هیأ‌ت‌های پارلمانی و شخصیت‌های اردنی در گردهمایی‌های این مقاومت در سالهای گذشته شرکت کرده‌اند.

ما در کنار همه آزادگان در جهان هستیم و به جامعه جهانی فراخوان می‌دهیم که این مقاومت را به‌رسمیت بشناسد و جلوی توسعه‌طلبیهای رژیم ایران را بگیرند.

در پایان از خانم رجوی تشکر می‌کنم که در این سالیان در برابر این رژیم، از منافع مردم ایران و مردم منطقه دفاع کرد و دردها و رنج‌های آنان را به گوش جهانیان رساند.

والسلام علیکم ورحمه الله

صالح قلاب -وزیر پیشین تبلیغات اردن

بسم الله الرحمن الرحیم

به این مناسبت باشکوه، مناسبت گردهمایی بین‌المللی مقاومت ایران در سال۲۰۲۱ درود می‌فرستم به سازمان مجاهدین خلق که کماکان مبارزه خلق ایران را طی سالیان طولانی رهبری می‌کند.

با تقدیر و احترام بسیار به مبارز کبیر مریم رجوی و به مجاهد کبیر مسعود رجوی. من به‌عنوان یک برادر به شما می‌گویم: «وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ / إِن یَمْسَسْکُمْ قَرْح فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْح مِّثْلُهُ وَتِلْکَ الأیَّامُ نُدَاوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللّهُ الَّذِینَ آمَنُواْ وَیَتَّخِذَ مِنکُمْ شُهَدَاء وَاللّهُ لاَ یُحِبُّ الظَّالِمِینَ»

خواهران و برادران عزیز،

مردم بزرگ ایران با شما و با مبارزه شما هستند و ما با شما هستیم و همه جهان آزاد با شماست. و بدون شک رژیم آخوندی رفتنی است. و ولایت فقیه ضد مسیر تاریخ است چرا که یک حرکت ارتجاعی عقب‌مانده و خون‌ریز است و شاخصش این رئیس‌جمهور جدید ابراهیم رئیسی و هم‌چنین علی خامنه‌ای است. او که از مسیر صحیح منحرف شده و دست در دست سایر جنایتکارانی گذاشت که سرنگونی‌شان حتمی است.

ای مبارزان،

محال است این باند مرتجع و عقب‌مانده به حاکمیت خود بر این مردم بزرگ ادامه دهد. خواهران و برادران عزیز!

مردم این منطقه و در رأس همه خواهران و برادران عرب شما باید در کنار شما و مردم شما بایستند و جلوی نفوذ این فرقه‌گرایان و تاریک‌اندیشان در برخی کشورهای عربی را بگیرند.

من در این مراسم اعلام می‌کنم که شما و مردم بزرگ بر این فرقه مرتجع ظالم پیروز می‌شوید و خدا شما را کمک می‌کند. کسی را یارای غلبه بر شما نیست. پایان این قاتلان نزدیک است.

پیروزی از آن شماست، پیروزی از آن مردم بزرگ شماست، و سیر تاریخ با شما و به‌سوی شماست.

و السلام علیکم برادرتان صالح القلاب

احمد جارالله – سردبیر روزنامه السیاسه کویت

سلام بر شما

خانمها و آقایان، حضار محترم، خوشوقتم و باعث افتخارم است که در این رویداد بزرگ با شما هستم. اجازه دهید صمیمانه از رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران، بانوی بزرگوار مریم رجوی، برای دعوتم برای شرکت در این کنفرانس تشکر کنم.

کشورها و مردم منطقه که همسایه ایران و ملت بزرگ ایران هستند، در ۴۰سال عمر رژیم ولایت فقیه مورد هجوم این رژیم و دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم آن در امور داخلی‌شان بوده‌اند. هم‌چنین در معرض جنگ‌افروزیهای فرقه‌گرایانه و صدور دائمی تروریسم رژیم بوده‌اند.

ولی اکنون خامنه‌ای، که دچار ترس و وحشت از خیزشهای داخلی و اوضاع انفجاری جامعه شده و قادر به مهار درگیریهای داخلی رژیم خود نیست، تصمیم گرفته که آخوند "ابراهیم رئیسی" را بیاورد که مردم ایران او را به‌عنوان جلاد سال۱۳۶۷ علیه زندانیان سیاسی می‌شناسند. این تصمیم نشان می‌دهد که خامنه‌ای در پی هیچ راهی برای آشتی و ایجاد روابط خوب همسایگی با کشورهای منطقه نیست. بلکه کاملاً برعکس، اداره کشور با سیاست سرکوب و کشتار در داخل، نیاز به حرکت به سوی جنگ‌افروزی بیشتر و ایجاد ناامنی بیشتر در منطقه دارد.

به همین دلیل، من از همه می‌خواهم که در کنار مردم بزرگ ایران و مقاومت ایران بایستند تا سرنوشت خود را تعیین کنند و آزادی و دموکراسی را در ایران برقرار کنند.

کاملاً برخلاف شرایط در سوریه و لبنان و برخلاف ادعای حامیان رژیم آخوندی که نسبت به‌وقوع هرج و مرج گسترده غیرقابل‌کنترل در صورت سرنگونی رژیم آخوندی هشدار می‌دهند و نتیجه می‌گیرند که بقا و ادامه این رژیم بهتر است، ولی چنین وضعیتی در مورد ایران صدق نمی‌کند و دلیل آن وجود یک جایگزین شناخته‌شده، آماده و شایسته برای رژیم آخوندهاست.

این آلترناتیوی است که یک برنامه اعلام‌شده و شناخته‌شده و مورد توافق دارد و شخصیتهای رهبری‌کننده سالم و شناخته‌شده و معتبری دارد که از بالاترین شفافیت برخوردار هستند. هم‌چنین شبکه گسترده‌یی از کانون‌های شورشی در همه شهرهای ایران دارد.

به همین دلیل ما باید با تمام قوا از بانوی بزرگوار خانم مریم رجوی و برنامه ده‌ماده‌ای ایشان برای آینده ایران حمایت کنیم. سیاست‌مداران و رجال عرب باید حمایت خود را از مقاومت ایران و خانم رجوی به‌عنوان تنها جایگزین برای نظام ولایت فقیه اعلام کنند.

اسلام بردباری که جنبش مجاهدین خلق معرفی می‌کند و خانم مریم رجوی به‌عنوان یک زن رهبر مسلمان متعهد، سمبل آن است، آنتی‌تز تمام‌عیار افراط‌گرایی مذهبی در منطقه را ارائه می‌دهد. این رنسانس تضمینی برای نجات اسلام حنیف از چنگال ارتجاع و دجالیت رژیم ولایت فقیه است.

حرف آخر این‌که جهان عرب و اسلام باید از این رژیم ویرانگر و تروریستی خلاص شوند. رژیمی که میلیاردها دلار صرف تشکیل شبه‌نظامیان در ایران و عراق و یمن و سوریه و لبنان می‌کند هم‌چنین در همه کشورهایی که می‌تواند به‌نحوی به آنها دسترسی پیدا کند.

درود مجدد بر شما و برای بانوی بزرگوار خانم مریم رجوی. آرزو می‌کنم که خداوند او را موفق کند و به این کشور زیبا، زیبایی‌اش را برگرداند و خوشبختی مردمش را برگرداند و آنها را در خیر و نیکی موفق بدارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a069d6bc-6f1a-4e24-b3f3-5c855ae9b807"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات