728 x 90

گردهمایی جهانی ایران آزاد؛ سخنرانی زینت میرهاشمی، کاک بابا شیخ حسینی، طارق مهدی عبدالتواب، فوزیه گلدره‌یی، خدیجه الزومی و صابر رستم‌خانلی

گردهمایی جهانی ایران آزاد
گردهمایی جهانی ایران آزاد

سخنرانی عضو کمیته مرکزی سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران، دبیر کل سازمان خبات کردستان ایران، رئیس نیروی پدافند هوایی مصر در ۲۰۰۵، عضو مجلس نمایندگان افغانستان، عضو مجلس سنای مراکش و عضو پارلمان جمهوری آذربایجان

 

 

زینت میرهاشمی‌ سردبیر نشریه نبرد خلق، عضو کمیته مرکزی سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران، عضو شورای ملی مقاومت ایران

درود بر همه شما که در این گردهمایی شرکت دارید، درود بر شما خانم مریم رجوی، درود و احترام بر خانواده شهدای زندانیان سیاسی و ماندگار با یاد و نام سربداران قتل‌عام زندانیان سیاسی در تابستان سال۶۷. درود بر کارگران، معلمان، کشاورزان، پرستاران، دانشجویان و همه زنان و مردانی که با اعتصاب و اعتراض در محل کار و در خیابان برای به‌دست آوردن حقوق مسلم خود و تحقق ایرانی بدون ستم و تبعیض مبارزه می‌کنند و گام برمی‌دارند.

طوفان خشم و نفرت مردم که این روزها در همه حکومت جریان دارد نتیجه بادهایی هست که رژیم جنایتکار ولی‌فقیه کاشته است. بله رژیم باد کاشت و امروز طوفان درو می‌کند رژیم دیکتاتوری ولایت فقیه همه چیز را طی ۴۲سال دار زد. از جانهای شیفته برای آزادی، آب، برق، جنگ، کار، معیشت، امنیت و آزادی. بله همه چیز را به پای امنیت خود و سیاست‌های سرکوبگرانه و تروریستی خود دار زد و نابود کرد اما یک چیز را نتوانست نابود کند مقاومت و امید به آینده و تغییر و تحول برای تحقق زندگی انسانی، اما مقاومت سازمان‌یافته مردمی‌ که از روز اول به نظام حاکم نه گفت بذرهایی را کاشت که در خیزشهای مردمی‌ جوانه زد و امروز نهال بارور شده آن را بر سر هر کوی و برزن می‌توان دید. هزینه مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم اگر چه خیلی سنگین بود اما در... جنبشهای اجتماعی ثمره آن را می‌توان دید. سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران افتخار می‌کند که طی ۵۰سال حیات خود همواره به دیکتاتوری نه گفته و با تکیه بر ارزشها و آرمانهای جنبش فدایی به مبارزه علیه استبداد مذهبی ادامه داده و خواهد داد. گردهمایی بزرگ برای ایران آزاد که اکنون روز سوم آن جریان دارد با شکوه و موفق برگزار شد این موفقیت گامی‌ در تقویت جنبش ضددیکتاتوری و تغییر تعادل‌قوا به سود مقاومت و مردم است. این همایش ایمانی از تعهدات آلترناتیو مقاومت برای ایران آینده را در مقابل چشم همگان قرار داد ایرانی بر اساس یک جمهوری دمکراتیک غیردینی و بدون تبعیض طرفدار عدالت و برابری و بدون سلاح اتمی‌ و مداخله‌های آشوب گرانه.

 

خانم مریم رجوی در سخنرانی افتتاحیه این گردهمایی به درستی گفت: (ما برای به‌دست آوردن آزادی به اتفاق و تصادف یا معجزه‌ای که اختناق را در هم بکشند امید نبسته‌ایم. کارزار سرنگونی بنایی است که ما آن‌را با رنج ها و خون دل‌های بسیار می‌سازیم استراتژی این مقاومت مبتنی بر ماهیت و سیاست رژیم است). پس باید گفت این یک اتفاق یا معجزه نیست که مردم ایران شعار اصول‌گرا اصلاح‌طلب دیگر تمومه ماجرا را در خیزشهای خود سر دادند و در نمایش انتخابات اخیر با تحریم گسترده در عمل آن را نشان دادند و مهر باطل شد بر تمامیت حکومت زدند. بر این... . بار دیگر باید گفت که این زنان و مردان برآشوبیده و شورشگران ایران‌زمین هستند که پیروزی را می‌سازند و تاریخ را ورق می‌زنند نه آنهایی که تسلیم سکون و سکوت قبرستانی با ادعاهای خشونت پرهیز شده‌اند. سپاس از فرصتی که به من دادید موفق باشید.

 

کاک بابا شیخ حسینی – دبیرکل سازمان خبات کردستان ایران

هم میهنان گرامی‌، دوستان عزیز با تشکر از شما مبارزین راه آزادی و با سلام و درود بر آقای مسعود رجوی و خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران. در آغاز با اعلام پشتیبانی از گردهمایی جهانی ایران آزاد خوشحالی و مسرت خودم و سازمان خه‌بات کردستان ایران برای شرکت در این همایش ستودنی و سیاسی عظیم که به شیوه آنلاین برگزار می‌گردد اعلام می‌دارم

سازمان خه‌بات کردستان ایران سازمان مبارز و انقلابی است که از جانب ماموستا سید جلال حسینی در پنجم شهریور سال۱۳۵۹شمسی ۱۹۸۰ موجودیتش را اعلام کرد سازمان خه‌بات مصادف بود با نیروهای تا دندان مسلح و سرکوبگری که به فرمان جهاد خمینی به شهرها و روستاهای کردستان گسیل داشته شده بود سازمان خه‌بات و جناب ماموستا از همان آغاز ماهیت پلید رژیم خمینی را شناختند و به ترفندها و وعده‌های سردمداران رژیم برای مذاکره و مماشات اهمیت ندادند و جناب ماموستا سید جلال حسینی درخواست خمینی و خلخالی برای در دست گرفتن امور کردستان ایران تحت سلطه حکومت شوم را با تصمیم به مبارزه بی‌امان برای سرنگونی این رژیم پاسخ دادند رژیم خمینی از آغاز زمامداری‌اش مردم کردستان را با قساوت و شکنجه و سرکوب مورد ستم مضاعف هم قرار داده که بعد از ۴۳سال از زمامداری‌اش به جنایت و سرکوب علیه مردم کردستان ادامه می‌دهد و جوانان مبارز و زندانی را اعدام می‌کند و کولبران را به گلوله می‌بندند و زنگنه‌های کردستان را به آتش می‌کشد. مردم کردستان ایران حاکمیت آخوندی را دشمن و جانی می‌دانند و برای سرنگونی و نابودی‌اش می‌کوشند.

 

دوستان گرامی‌، رژیم آخوندی حاکمیتی ضدمردمی‌ می‌باشد که تاریخ ایران چنین حاکمیت و سردمداران فاسد و جنایت‌کاری را به خود ندیده است. ۴۳سال حیات تداوم این حکومت با توسل به سرکوب و اعدام و زندانی کردن مبارزین و جنایتهای ددمنشانه و سرکوب ملیتهای ایران و به یغما بردن سرمایه‌های مردم با فساد اداری به شیوه‌ای لرزان این حکومت هنوز پابرجاست. آخوندهای جنایتکار و در رأس آنها خامنه‌ای هر چند سال یکبار با برگزاری نمایش و سیرک انتخاباتی می‌کوشند جامعه جهانی و شماری از عواملش را قانع سازند که حکومتی بر پایه رأی مردم بنا نهاده‌اند. آخوندهای مکار و سردمداران رژیم این بار و در ۲۸خرداد ۱۴۰۰ سیرک و نمایش مسخره به‌اصطلاح انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر و روستا را برگزار کرده‌اند که از ابتدا نتیجه آن معلوم بود، زیرا خامنه‌ای و اطرافیانش ابراهیم رئیسی این آخوند جنایتکار را می‌خواستند به‌خاطر هزاران انسان مبارز و مجاهد انقلابی را در تابستان سال۱۳۶۷ هجری شمسی اعدامشان کرد. جای بسی خوشحالی و مسرت است که مردم ایران و مردم کردستان ایران این نمایش و سیرک انتخاباتی را بایکوت و حتی آمارسازی خود رژیم برعدم حضور مردم بر صندوق رأی حکایت دارد. عدم شرکت مردم در نمایش انتخابات اخیر عدم مشروعیت حاکمیت آخوندی و سردمدارانشان را نشان می‌دهد. شکی نیست که انتصاب رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور آخرین تیر بر این ترفند آخوند خون‌آشام و به‌مثابه پایان و سرنگونی محتوم رژیم قرون وسطابی آخوندی می‌باشد.

 

حضار گرامی‌، سازمان خه‌بات کردستان با هم پیمایی با سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای مقاومت ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی و به کرسی نشاندن رأی مردم و برپایی دمکراسی برای ایران و خودمختاری برای کردستان ایران به مبارزه ادامه خواهد داد و هر گونه مماشات و مذاکره را با رژیم آخوندی به زیان مبارزه حق‌طلبانه مردم کردستان و ملیتهای ایران می‌داند. ما براصل مبارزه مشروع و انقلابی و نه به رژیم آخوندی و نه به شاه و مبارزه برای سرنگونی رژیم آخوندی و هم‌پیمانی با نیروهای انقلابی کردستان، هم‌پیمانی با آلترناتیو مشروع یعنی شورای ملی مقاومت ایران که حقانیت مردم ایران و جامعه جهانی را به اثبات رسانده است ادامه می‌دهیم.

درود بر روح پر فروغ جناب ماموستا سیدجلال حسینی بنیانگذار سازمان خه‌بات که ۳۰تیر یازدهمین سالگرد ایشان می‌باشد. براستی برادر مسعود رجوی خوب و به جا گفتند که ماموستا سید جلال حسینی بعد از شهید قاضی محمد از معدود شخصیتهای مبارزات مردم کردستان ایران است که با پاکی و راستی تا نهایت به مبارزه ادامه دادند.

با تشکر و با درود به پیشمرگان قهرمان و رهروان سازمان خه‌بات و مجاهدان و مبارزان در سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت ایران و با تشکر از سیاستمداران کشورهای اروپایی و آمریکا و جهان و کلیه دوستان و پشتیبانان مقاومت ایران.

 

سرلشگرستاد طارق مهدی عبدالتواب-رئیس نیروی پدافند هوایی مصر (۲۰۰۵)

بسم الله الرحمن الرحیم

حقیقت این است که آنچه برای تمامی ما در این دنیا واجب است، ایده حفاظت از انسانیت و حفاظت از انسان‌ها و حفظ زندگی آنها و بهره‌مندی آنها از زندگی و سعادت و خوشبختی آنهاست.

بنابراین در این چارچوب هر تلاشی که باعث شود که در آن بنیادگرایی و تروریسم و تجاوز به حقوق انسان‌ها را به‌همراه داشته باشد، محکوم است.

امروزه تلاشهایی صورت می‌گیرد برای وارد کردن ایران در سیستم بین‌المللی، از جمله مذاکرات مختلفی که درباره آن صحبت می‌شود در ژنو و درباره توافقنامه اتمی در حقیقت همه اینها موجب نگرانی‌هایی شده است که روی همه تأثیر می‌گذارد از جمله در مصر.

آنچه در طول تاریخ به ما (مردم مصر) و مردم ایران برمی‌گردد مبارزه‌یی است که علیه استعمار داشته‌ایم. مردم ایران و مردم مصر ریشه‌های تمدن مشترک و تلاشهای مشترکی با یکدیگر دارند.

ایده به‌جود آوردن اختلاف و تفرقه تحت عنوان شیعه و سنی، تحت عنوان حمایت از گروهها با عناوین مختلف خارج از چارچوب قانون و کشور، محکوم است.

سلب آزادیها و محروم کردن مردم از ابراز عقیده و آزادی بیان و از نوع زندگی که شایسته آن هستند، چیزی است که مورد تأیید ما نیست.

من از هر آنچه به سود منافع مصر باشد و هر آنچه به سود منافع (مردم) ایران باشد حمایت می‌کنم.

آنچه به‌سود مصر باشد این است که منطقه باثبات باشد؛ از مشکلات جلوگیری کنیم و با اقداماتی که باعث ایجاد مشکلات تروریسم و بنیادگرایی از درون خودمان می‌شود مقابله کنیم. دیگر کافی است آنچه را که افراد بی‌خرد و اندیشه‌های بنیادگرا انجام می‌دهند. ما هیچ منفعتی از حمایت از آنها نخواهیم برد.

درود به همه آنهایی که به‌دنبال خیر برای میهن خود و فردایی هستند که به سود نسلهای آینده باشد.

درود می‌فرستم به تمامی مبارزان شریف،

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته- سرلشگر ستاد، طارق مهدی التواب، وزیر و استاندار پیشین

 

فوزیه گلدره‌ایی – عضو مجلس نمایندگان افغانستان

بسم الله الرحمن رحیم

خانم مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران! حضار محترم!

برای من افتخار بزرگی است که به‌نمایندگی از مردم افغانستان و به‌خصوص زنان مبارز افغانستان در کنفرانس سالانه مقاومت ایران اشتراک می‌کنم. برای من به‌عنوان یک زن مسلمان بسیار مایه مباهات و سربلندی است که می‌بینم شورای ملی مقاومت توسط یک زن مسلمان و مبارز خانم مریم رجوی رهبری می‌شود. جنبشی که جایگاه زنان در آن آن‌قدر برجسته است که در هیچ کشور مسلمان و هیچ جنبش مبارز دیگری در جهان پیدا نمی‌شود

حضار گرامی. ما با کشور ایران هم به‌لحاظ زبان و هم به‌لحاظ دینی پیوندهای ریشه‌دار و عمیقی داریم بنابراین به‌خوبی می‌توان فهمید که دردها و رنج‌ها و هم‌چنین آرمان و آرزوهای ملت ایران و افغاستان یکی است. کشور من افغانستان سالهاست که از بنیادگرایی مذهبی رنج می‌برد همان‌گونه که شما می‌دانید زن‌ستیزی مهمترین ویژگی بنیادگرایی مذهبی است. زنان افغانستان و همه مردم افغانستان سالهاست که قربانیان این ستمگری و ارتجاع بنیادگرایی بودند همان‌گونه که زنان ایران در زن‌ستیزی رژیم آخوندی ایران رنج می‌برند و هزاران خواهر ایرانی ما به‌خاطر آزادی و عدالت به‌شهادت رسیده‌اند اهدافی را که شما در مقاومت ایران برای آزادی و عدالت دنبال می‌کنید در واقع همان اهداف و آرمانهای مردم افغانستان و به‌خصوص زنان افغانستان است

حضار گرامی از فرصت استفاده کرده حمایت خود را از خانم رجوی و برنامه‌های ده‌ماده‌ای ایشان که منشور آزادی و عدالت و برابری می‌باشد اعلام می‌کنم. که همه این برنامه‌ها پاسخ‌های ما مردم افغانستان و به‌خصوص زنان افغانستان است. خانم مریم رجوی ما زنان افغانستان از شما حمایت می‌کنیم مبارزه شما برحق است دنیای جهل و بردگی و زن‌ستیزی پایان می‌یابد پیروز و سربلند باشید.

 

خدیجه الزومی-عضو مجلس سنای مراکش

بسم الله الرحمن الرحیم

خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی

حضار محترم

خوشحالم که در این کنفرانس سخنرانی می‌کنم که آنرا «باشکوه» می‌نامم. کنفرانسی که تعداد مهمی از کشورها را گردهم آورده است تا با خانم رئیس‌جمهور این جنبش آزادیبخش علیه دیکتاتوری در ایران اعلام همبستگی کنند.

بله! من احترام زیادی برای شما بانوی مبارز با ویژگیهای بسیار بالا قائل هستم. زن مبارزی که سقفهای بسیار بالابلندی زده است. کسی که همه موانع را به چالش کشید تا بایستد و بگوید: «نه» به هر دیکتاتوری، نه به‌قتل دموکراسی و سلب آزادیها. آن هم در حالی‌که در تبعید به‌سر می‌برد، او هم‌چنین توانسته است مجموعه بسیار بزرگی از مردم که از او حمایت می‌کنند را بسیج کند.

پس فرخنده باد بر شما، فرخنده باد به شما این دستاورد بزرگ که ما زنان باید به آن افتخار کنیم. اول، ما زنان جهان.

این یک نمونه عالی خواهد بود از این‌که زنان بی‌عدالتی و سلب کرامت و سلب آزادی و دمکراسی را نمی‌پذیرند.

زیرا خداوند از ابتدا ما را آفرید تا در آزادی زندگی کنیم. در بالابلندترین معانی و شکلهای آن. بنابراین دفاع از آزادیها و دموکراسیها به‌عقیده من، مسئولیت بزرگی بر دوش همه مردم است.

ما در برابر ویژگیهای سیاسی و مبارزاتی بسیار کمیابی قرار داریم و باید از شما خانم رئیس‌جمهور، حمایت کنیم و به شما بگوییم که راه رسیدن به آزادی، همواره سهل نیست. بدون شک راهی پر از رنج و سختی است. اما فکر نمی‌کنم کسی که هدفی داشته باشد، شانس و سرنوشت به او خیانت کند. هم‌چنین خداوند هم او را ترک نخواهد کرد.

بنابراین، خجسته باد این مسیر که ما به آن افتخار می‌کنیم و به آن سربلند هستیم.

خانم رئیس‌جمهور به شما می‌گویم که بدون شک شما پیروز خواهید شد. زیرا می‌دانم هنگامی که زنان تصمیم بگیرند، پس پایداری می‌کنند و همه چیز را نثار می‌کنند تا به هدف برسند؛ به‌ویژه که آن هدف، بالابلند و عالی باشد مانند عدالت اجتماعی و آزادی و دموکراسی و کثرت‌گرایی و شنیدن نظر دیگران و پذیرش دیگران؛ تمامی اینها مکانیزمهایی است که باعث می‌شود خلقها در گشایش و محبت و دوستی زندگی کنند؛ به‌جای آن که در برابر خفقان و یک نظر و یک قدرت و یک ابزار، سر فرود آورند.

از این‌رو خانم رئیس‌جمهور، از خداوند می‌خواهم که شما را یاری کند و عزمتان را بیشتر کند و به شما خوبی را الهام کند و شما را در نزدیکترین زمان پیروز گرداند. والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

 

صابر رستم‌خانلی – عضو کمیتهٴ روابط بین‌المللی و ارتباطات بین‌المجالس پارلمان جمهوری آذربایجان

برای کنگرهٔ شما آرزوی موفقیت دارم.

وقتی فرصت بود در پاریس در گردهمایی‌های بزرگ شما شرکت کرده‌ام و دوستان زیادی در آنجاداریم.

از این فرصت استفاده می‌کنم و به‌خانم مریم رجوی سلام می‌کنم. برای او در این کار بی‌نهایت پر مسئولیت و دشوار اما مقدس (آرزوی موفقیت دارم) و من می‌گویم «مقدس»، چرا ۸۰میلیون انسانی که برای تاریخ ایران و آینده ایران تلاش می‌کنند بی‌اندازه پرارزش است؛ و به‌ایشان از صمیم قلب سلام می‌کنم و به‌خاطر این گردهمایی زیبا تبریک می‌گویم. مجاهدین خلق از جمله تشکیلاتی است که در تاریخ ایران نقشی جدی ایفا کرده است. من قادر نیستم کار این تشکیلات را ارزش‌گذاری کنم، ولی ما همراه با شما نگران آینده ایران هستیم. حکومت آخوندها و شیوهٔ ادارهٔ کشور توسط آن‌ها، بی‌احترامی به‌خلق ایران است. ایران خلقی بزرگ و جنگاور و با لیاقت دارد. امور این خلق را هم باید با لیاقت اداره کرد. در سال۱۳۹۸ این خلق جنبشی داشت که رئیسی در کشتار ۱۵۰۰نفر از آنها مشارکت داشت. در قتل‌عام ۳۰هزار نفر، از نفرات اصلی آن همین رئیسی بود. به‌همین دلیل در ایران نارضایتی جدی در این زمینه وجود دارد. خلق ایران خواهان نوع دیگری از انتخابات است.

برای ایشان آرزوی موفقیت دارم. برای همهٔتان آرزوی سلامتی دارم. انشاالله این بیماری (کرونا) هم سریع‌تر بگذرد تا در کنگره‌های حضوری بتوانیم با هم دیدار کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50eb3295-df04-45ff-8e84-ed334693feae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات