728 x 90

گردهمایی جهانی ایران آزاد - دکتر متیو آفورد، استیو مک‌کیب، باب بلکمن، مارتین پاتسلت، ودی اسگرو و جیمز بزن

گردهمایی جهانی ایران آزاد
گردهمایی جهانی ایران آزاد

گردهمایی جهانی ایران آزاد

همبستگی با قیام مردم ایران

حمایت از کانون‌های شورشی و ارتش آزادی

دکتر متیو آفورد - نمایندهٔ پارلمان انگلستان، رئیس گروه فراحزبی پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک

باعث مسرت است که می‌توانم امروز با شما صحبت کنم. اما اجازه بدهید سخنانم را با ابراز احترام به مردم ایران شروع کنم که هم‌اکنون تحت حاکمیت این رژیم رنج می‌کشند. و می‌خواهم هم‌چنین همبستگی‌ام را با آنها ابراز کنم در حالی‌که آنها با سرکوب و ظلمی بی‌رحمانه مواجهند؛ چرا که به‌سادگی خواهان تغییر در کشورشان هستند.

در یک بیانیهٔ اخیر در رابطه با ایران، ۱۲۰عضو مجلسین عوام و اعیان حمایتشان را از اعتراضات مردمی در ایران علیه فساد و سرکوب ابراز کردند؛ و به حمایت از طرح ۱۰ماده‌یی برای ایران آزاد فردا پرداختند که توسط رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت خانم مریم رجوی ارائه شده است. اقدامات بی‌ثبات‌کنندهٔ (حکومت) تهران از سوریه تا (عراق) و لبنان و یمن، حمایت آن از تروریسم و یک مورد بسیار مهم، اقداماتش علیه مخالفان ایرانی در اروپا و نیز پیگیری برنامهٔ موشک بالستیک و اتمی که همگی ناقض قطع‌نامهٔ ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، تحریم تسلیحاتی ملل متحد علیه (رژیم) ایران، توافق اتمی و قوانین ضدتروریسم در انگلستان هستند، همهٔ این‌ها به‌خوبی در موضع‌گیریهای اخیر دبیرکل ملل متحد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و بسیاری از دولتهای غربی ثبت شده‌اند. به‌همین دلیل دولت انگلستان را فرا می‌خوانم تا به کارزار فشار حداکثری علیه رژیم (ایران) بپیوندد. این کارزار تا به‌حال جلوی میلیارد‌ها دلارِ (حکومت) تهران را که می‌توانست به‌شیوه دیگری برای بی‌ثبات‌کردن بخش‌هایی از خاورمیانه و فراتر از آن استفاده شود گرفته است. اما به‌یمن این فشار، (حکومت) تهران در حال از دست‌دادن سلطه‌اش در مکانهایی چون عراق، سوریه و لبنان است.

اما دولت انگلستان باید هم‌چنین با متحدانش در اتحادیه اروپا و سازمان ملل کار کند برای حمایت از تمدید فوری تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه (رژیم) ایران و نیز اعمال مجدد تحریم‌های سازمان ملل و تحریم‌های بین‌المللی علیه (حکومت) ایران که به‌عنوان بخشی از توافق اتمی برداشته شده بود. علاوه بر این، انگلستان باید تمامیت سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی، ممنوعه اعلام کند، تا جلوی پولی را که برای سرکوب مردم ایران و صدور ترویسم به خارج نیاز دارد بگیرد. جامعهٔ بین‌المللی مسئولیت دارد به این معنا که باید جلوی پول‌هایی را که رژیم ایران برای ادامهٔ رفتار غیرقابل قبول و شرورانه‌اش در داخل و خارج از کشور به‌آن نیاز دارد بگیرد. به‌منظور کسب شجاعت سیاسی برای انجام این کار، جامعهٔ جهانی باید به‌مردم ایران و جنبش مقاومت به‌رهبری خانم مریم رجوی نگاه کند که راه را نشان داده است.

بنابراین، اکنون زمان آن فرا رسیده؛ زمان برای تغییر فرا رسیده است. زمان آن است تا همگی بگوییم: حاضر، حاضر، حاضر.

متشکرم

(گردهمایی ایران آزاد – کهکشان ۱۷ژوییه ۲۰۲۰-۲۷تیر۹۹)

استیو مک‌کیب – نمایندهٔ پارلمان انگلستان، عضو هیأت رؤسا در پارلمان

عصر به‌خیر، مایهٔ افتخار است که به این همه سخنران برجسته در کنفرانس بین‌المللی امروز بپیوندم تا به‌عدالت برای شهدای قتل‌عام۱۹۸۸ (۶۷) فراخوان بدهم. جنایتی که پس از ۳۲سال هنوز مجازات‌ناشده است. در ۲۰ژوئن من در کنفرانس بزرگداشت روز شهدا و زندانیان سیاسی ۴۰سال مقاومت علیه آخوندها سخنرانی کردم. در آن روز در مورد اقدامات رژیم برای شیطان‌سازی علیه مقاومت صحبت کردم. این کارزار شیطان‌سازی توسط وزارت اطلاعات به‌راه افتاده. امروز می‌خواهم به‌رابطه قتل‌عام۱۹۸۸ با کارزار وزارت اطلاعات بپردازم.

در ۹اوت سال۲۰۱۶، کمی بعد از فراخوان خانم رجوی به کارزاری که خواهان عدالت برای قربانیان قتل‌عام بود، یک نوار صوتی از ملاقاتی منتشر شد که ۱۸روز بعد از شروع قتل‌عام در ۱۵اوت سال۱۹۸۸ (۲۴مرداد۶۷) صورت گرفته بود. این ملاقات، دیداری بود بین آیت‌الله حسینعلی منتظری جانشین وقت خمینی با تمامی اعضای هیأت مرگ که مسئول اجرای فتوای خمینی برای ریشه‌کنی مخالفان سیاسی بود. این نوار به‌وضوح نشان می‌دهد که این یک اشتباه نبود. قتل‌عام طی چند سال برنامه‌ریزی شده بود. هم‌چنین نشان‌دهندهٔ مشارکت جناح‌های مختلف درونی رژیم در آن است. این یک مشکل جاری برای آخوندها است که همواره به‌دنبال انکار نقش خود در این جریان و در تلاش برای پنهان‌کردن ابعاد قتل‌عام بوده‌اند.

این افشاگریها منجر به‌یک بازنگری از سوی دولتهای غربی شده. تلاش‌های رژیم برای ممنوع‌کردن شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدین خلق اکنون شکست‌خورده و در عوض، جنبش‌های فعالی در آمریکا و اروپا ایجاد شده برای ممنوعیت کامل سپاه پاسداران و گروه‌های تروریستی وابسته به (رژیم) ایران مانند حزب‌الله. این نوار نه تنها سؤال‌های جدی دربارهٔ دست‌داشتن مقام‌های ارشد رژیم در این کارزار نابودسازی بر می‌انگیزد، بلکه نیات همیشگی آنها را برای از میان برداشتن مخالفانی برملا می‌کند که حاضر به‌تن‌دادن به‌ایجاد یک حکومت مذهبی قرون‌وسطایی در تهران مدرن نشدند. قتل‌عام۱۹۸۸ برملاکنندهٔ نیات آخوندها و تلاش برای پنهان‌کردنش، بیانگر نیاز به کارزار دروغ‌پراکنی توسط وزارت اطلاعات به‌منظور بی‌اعتبار کردن و به‌سکوت‌کشاندن مقاومت است.

دوست گرامی و فقید من لرد رابین کوربت، هشدار در قبال چنین کارزاری را از چندین سال پیش مطرح کرده بود. او می‌دانست که آنها دنبال چه هدفی هستند.

افشاگریهای این نوار، منجر به‌عذرخواهی از سوی رژیم نشد. بلکه منجر به‌هشدار شرورانهٔ خامنه‌ای شد که مردم باید مواظب باشند. این عین کلمات او است. مردم مواظب باشند که جای جلاد و قربانی را عوض نکنند. این یکی را راست می‌گوید. ما جای جلاد و قربانی را قاطی نمی‌کنیم. هر قدر هم تبلیغات دروغ و حیله‌های احمقانه توسط مأموران رژیم به‌کار گرفته شود، ما می‌دانیم جلاد کیست و چه چیزی باید تغییر کند.

نمی‌توان همه را زندانی کرد و کشت. آزادی باقی می‌ماند و قدرت در حال چرخش به‌سمت مردم ایران است. در سی و دومین سالگرد قتل‌عام۱۹۸۸ (۱۳۶۷) به‌یاد بیاوریم جان‌باختگان را؛ آنها که برای این مبارزه جان دادند. فداکاری آنها مقاومت را تقویت کرده. افشای طراحی عامدانهٔ این قتل‌عام، سایه‌یی تیره بر این رژیم افکنده. عدالت باید اجرا شود. متشکرم.

(دومین اجلاس ایران آزاد –جلسه دادخواهی۹۹۰۴۲۹)

باب بلکمن - نمایندهٔ پارلمان انگلستان

متشکرم دوستان عزیز و خوشحالم از پیوستن به‌شما از طریق فضای مجازی. تبریک به‌مریم رجوی به‌خاطر سخنرانی‌های ممتاز ایشان در روز جمعه و امروز و به‌آنان که در این کنفرانس شگفت‌انگیز مجازی حضور داشته‌اند. قدردانی می‌کنم از تمام سازمان‌دهندگان و همهٔ آنچه اینجا رخ می‌دهد. هم‌چنین فکر می‌کنم باید قدردانی و تشکر خودمان را از رهبران تمامی احزاب سیاسی در آلبانی ابراز کنیم. شما به‌این افراد در اشرف‌۳ خانه داده‌اید و برای سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت امکانات فراهم آوردید، جهت اطمینان از این‌که صدای واقعی مردم ایران، روشن و رسا در سراسر جهان شنیده می‌شود.

پس، این یک افتخار بزرگ است برای من تا بار دیگر به‌جوامع ایرانیان و همکاران از سراسر دنیا بپیوندم برای برگزاری این کنفرانس بین‌المللی در حمایت از یک ایران آزاد و دموکراتیک. طبق سنت، ما این گردهمایی‌های بین‌المللی ایران آزاد را تابستان هر سال در پاریس برپا می‌کنیم. سال پیش این امتیاز را داشتیم تا به‌اعضای سازمان مجاهدین در اشرف۳ در آلبانی بپیوندیم، برای گردهمایی بزرگ ایران آزاد. در ژوئیهٔ ۲۰۱۸، من عضوی از هیأت برجستهٔ انگلستان بودم که در گردهمایی بزرگ شورای ملی مقامت به‌همراه ۱۰۰هزار نفر دیگر در پاریس شرکت کردیم. می‌دانیم رژیم تلاش کرد در آن گردهمایی بمب‌گذاری کند، از طریق یک دیپلمات (رژیم) ایران که به‌علت فراهم‌کردن مواد منفجره برای تروریستها دستگیر شد، او حالا در بلژیک برای پیگرد قانونی انتظار می‌کشد. بنابر‌این، از آنجا که رژیم ناتوان از سد کردن ترویج پیام امید و تغییر دموکراتیک شورای ملی مقاومت است، در جامعه ایران به‌خصوص در میان جوانان، تلاش کرد پیام‌رسان را بکشد. من یکی از شاکیان در دادگاه علیه دیپلمات دستگیر شدهٔ رژیم در بلژیک هستم.

این یک قدم اساسی است تا رژیم به‌خاطر تروریسمش، در یک دادگاه مستقل به‌پای عدالت کشیده شود؛ و خانم رجوی در یک سخنرانی در یک کنفرانس بین‌المللی در ماه گذشته گفتند، آغاز این دادگاه، یک شکست سنگین برای رژیم و توطئه‌ها و تلاش‌های گستردهٔ ۲سالهٔ آن برای نجات دیپلمات دستگیر شده‌اش در بلژیک است. شکی نیست که رژیم ایران خواهان فرار از عدالت است. اما به‌عنوان یکی از شاکیان در این دادگاه می‌خواهم اعلام کنم، ما اجازه نخواهیم داد چنین شود. ما شواهد فراوانی داریم تا دست‌داشتن گستردهٔ این رژیم را در فعالیت‌های تروریستی در خاک اروپا نشان دهیم. با ارائهٔ تمام این شواهد به دادگاه، تضمین خواهیم کرد تا این به‌اصطلاح دیپلمات مورد حسابرسی قرار بگیرد، آن‌هم به‌خاطر جنایت شرورانه‌یی که برای ارتکاب به‌آن به‌دستور اربابش جواد ظریف و شخص خامنه‌ای، طراحی کرده بود.

امیدوارم که این دادگاه در بلژیک فقط آغازی از سلسله‌یی از روندهای حسابرسی علیه این رژیم باشد. امری که جامعهٔ بین‌المللی در انجامش طی ۴۰سال گذشته شکست‌خورده است. این هم‌چنین به‌این دلیل بسیار مهم‌است که نقطهٔ عطفی هست و خواهد بود در سیاست خارجه در پیش گرفته شده تاکنون توسط دولتهای اروپایی در قبال حکومت ایران. بنابراین، هم‌چنین امیدوارم دولت من، دولت انگلستان، به‌زودی به‌متحدان آمریکایی‌مان بپیوندد برای ممنوعه‌کردن سپاه پاسداران در تمامیتش به‌عنوان یک گروه تروریستی؛ این توصیف واقعی این گروه شبه‌نظامیست که فقط به‌ولی‌فقیه پاسخگو است. علاوه بر این، هم‌چنین امیدوارم شاهد بسته شدن سفارتخانه‌های رژیم ایران در تمام پایتخت‌های اروپایی و بازگشت دیپلمات‌هایشان به‌ایران باشم؛ قبل از همه در لندن.

احترام و قدردانی خود را به‌تمامی کسانی ابراز می‌کنم که در این کنفرانس بزرگ بین‌المللی شرکت دارند که اعتقاد دارم یک رکورد جهانی است و نشانگر پشتیبانی جهانی از شورای ملی مقاومت، مجاهدین و مردم آزادهٔ ایران برای بازگرداندن ایران به‌دموکراسی تحت (هدایت) رئیس‌جمهور منتخب مریم رجوی است.

سخنانم را همان‌گونه به‌پایان می‌برم که همیشه باید آن‌را انجام بدهیم: بیایید سال بعد، کنفرانس را در در تهران، در یک ایران آزاد برپا کنیم. حاضر، حاضر، حاضر!

(سومین اجلاس ایران آزاد ـ کنفرانس بین‌المللی در مورد تروریسم رژیم ۹۹۰۴۳۰)

مارتین پاتسلت – عضو کمیتهٴ حقوق‌بشر مجلس فدرال آلمان

سلام ایران. سلام دوستان عزیز در اشرف۳. خانم رئیس‌جمهور گرامی، رجوی. ما همگی بر روی پرده هستیم؛ ما در جهان پراکنده شده‌ایم و اکنون یک اجتماع بزرگیم. همراهان و همرزمان گرامی ایران آزاد، صمیمانه به‌همگی شما خوشآمد می‌گویم. ما در کجا قرار داریم؟ سران رژیم ایران نسبت به «قیام بزرگ» هشدار می‌دهند و «ترسی بزرگ» از آن «قیام بزرگ» دارند. اما منشأ این توفان را خودشان فراهم کرده‌اند: ۴۰سال جنایت علیه بشریت. ۴۰سال فساد. ۴۰سال بهترین فرزندان کشور را کشتند، شکنجه کردند و از کشور راندند. ما نمی‌دانیم این قیام چه زمانی در کشور رخ خواهد داد. اما اجتماع امروز ما و اتحاد دوستی‌مان در سراسر جهان، روشن می‌کند که خلق ایران خواهان تغییر است و می‌خواهد سرانجام به‌دموکراسی، حقوق‌بشر و رفاه اقتصادی به‌دور از گرسنگی برسد و ارادهٔ یک خلق بسیار قوی‌تر از هر گونه اقدام مأیوس‌کنندهٔ رژیم ایران است. برخی از ما و همکاران من نگرانند که مقاومت در ایران خشونت‌آمیز شود. اما آیا این رژیم ایران نیست که ۴۰سال است بر مردم، بدون این‌که مجازات شود، خشونت اعمال می‌کند؟ چه‌کسی خشونت اعمال می‌کند؟ و آیا باید نگران خشونتی باشیم که می‌خواهد به سیستمی خشونت‌بار پایان دهد؟ مسألهٔ ما خشونت نیست و ما نمی‌خواهیم خشونت را توصیه کنیم. این داستان انقلابی است که خود را در ایران نمایان ساخته است. اکثریت شهروندان ایران، دیگر رژیم آخوندی را نمی‌خواهند. چون رژیم آخوندی دیگر قادر به‌هیچ‌گونه تغییری در سیاست‌هایش نیست. آنها دیگر قادر به‌تغییر نیستند و همهٔ فراخوانها به‌یک سیاست جدید، فقط کلمات هستند و نه بیشتر. ما به‌اندازه کافی برای اقدام عملی انتظار کشیده‌ایم و آخوندها باید بروند، اگر قرار باشد وضعیت غیرانسانی در ایران پایان یابد. ۲سال است همواره در ارتباط با ایران به‌یک نام اشاره می‌شود: سازمان مجاهدین خلق ایران. به‌مدت ۴۰سال، بیان کردن این نام در ایران به‌شدت ممنوع بود. مردم ایران قرار بود این نام را فراموش کنند و همراه با آن، قرار بود امید به‌تغییر در سرزمینشان را نیز فراموش کنند. اما نقش فعال مجاهدین، قابل چشم‌پوشی نبود. اعتراضات اجتماعی در کشور و در سراسر جهان آن‌را آشکار کرد. ما در کمیتهٴ همبستگی‌مان در کنار شما ایستاده‌ایم. ما می‌خواهیم شما را حمایت کنیم. می‌خواهیم به امیدتان نزدیک شویم و می‌خواهیم در تمام دنیا بگوییم که مردم ایران باید در آزادی و کرامت زندگی کنند. اکنون سران رژیم، خامنه‌ای و روحانی، سرانجام اعتراف می‌کنند. هیچ قدرت دیگری تا به‌حال آنان را این‌طور به‌چالش نکشیده است؛ هیچ قدرت دیگری این‌قدر پایدار همانند ارادهٔ شکست‌ناپذیر مقاومت مجاهدین خلق نبوده است. به‌همین دلیل دوستان عزیز، بگذارید ۲پیام بدهم. اولی خطاب به آلمان و اتحادیه اروپاست؛ یعنی سرزمین من. ما همگی باید تغییر در ایران را هم‌زمان با همهٔ قدرتهای دموکراتیک داخلی و خارجی حمایت کنیم. یک آلترناتیو صلح‌جو در دسترس است. این امید به‌من قوت می‌دهد که باور کنم، همین در جایی دیگر هم امکانپذیر است. رئیس‌جمهور مریم رجوی در برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خود همین امید را نمایندگی می‌کند. آینده ایران فقط می‌تواند در یک موجودیت دموکراتیک زنده باشد. یک ایران آزاد می‌تواند برای همگی ما، برای انسانهای سراسر جهان، مکانی برای امنیت و صلح جهانی باشد. خلق آلمان نشان داد چگونه از یک حکومت مستبد، توانستیم از طریق ارادهٔ مردم، در یک آلمان یکپارچه و صلح‌جو متحد شویم. جایی که مردم در آن با مسرت زندگی می‌کنند و آینده خوبی دارند. من می‌توانم همان‌گونه که اکنون خورشید در آسمان می‌درخشد، همواره امیدمان را تقویت کنم. دوستان عزیز، باران و خشونت می‌گذرد و حتی برای همهٔ شما هم، روزی خورشید بر میهنتان خواهد تابید. خورشید آزادی و انسانیت. متشکرم.

(گردهمایی ایران آزاد – کهکشان ۱۷ژوییه ۲۰۲۰-۲۷تیر۹۹)

جودی اسگرو – رئیس کمیتهٴ تجارت بین‌المللی پارلمان کانادا

از شما بسیار متشکرم. افتخار بزرگی است که اینجا هستم. به‌دوست عزیزم خانم مریم رجوی و تیم شما، به‌تمامی هواداران شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق و تمامی ایرانیان مقیم کانادا که در برنامه شرکت یا آن‌را تماشا می‌کنند می‌گویم، بسیار خوشایند است که با همه شما و هزاران نفری باشم که از سراسر جهان به‌ما ملحق شده‌اند. من کار سختی در پیش دارم، بعد از سخنرانان برجسته‌یی که قبل از من بودند و دربارهٔ علت حضور ما امروز در اینجا صحبت کردند. ولی هم‌چنین مفتخرم که می‌توانم این منظور را در یک جمله کوتاه خلاصه کنم. هم‌چنان‌که سناتور فقید دیوید اسمیت می‌گفت: حمایت با دل و جان از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی و خواست او برای یک ایران آزاد و دموکراتیک.

برای آن دسته از ما که جنبش شما را می‌شناسند و سال‌های زیادی با آن مشارکت داشته‌اند، کسانی که در تمامی آزمایش‌های این سالیان سخت با شما بوده‌اند، فداکاری و تعهد شما بیش از همیشه آشکار شده است. تمامی ما که از تلاش‌های شما برای آزادی، دموکراسی و حاکمیت قانون حمایت کرده‌ایم، از نزدیک، کارزار شیطان‌سازی علیه جنبش شما را در شکل‌های مختلف تجربه کرده‌ایم. در کانادا نیز ما سهم خود را از جنایاتی داشته‌ایم که سران رژیم ایران علیه شهروندانمان مرتکب شده‌اند. فقط به‌چند مورد اشاره می‌کنم: شکنجه و قتل زهرا کاظمی، مرگ پروفسور کاووس سید امامی، زندانی‌کردن دو تابعیتی‌های ایرانی-کانادایی و تازه‌ترین مورد، مرگ غم‌انگیز ۵۷کانادایی مسافر پرواز پی.اس.۷۵۲، ساقط‌شده توسط موشکهای سپاه پاسداران.

ولی مایلم با یک نکته مثبت سخنانم را تمام کنم؛ با استمرار تأیید رهبری شگفت‌انگیز خانم رجوی و همهٔ تیم همراه او، البته هیچ‌یک از این فداکاریها بیهوده نیست. نفس حضور چنین جنبش مستمر و سازمان‌یافته، نه‌تنها به‌مردم ایران امید می‌بخشد، بلکه امیدبخش تمام کسانی است که مدتها از یک ایران آزاد و دموکراتیک پشتیبانی کرده‌اند. امید فراوانی برای پیروزی نزدیک، وجود دارد. بیایید به‌تحقق این پیروزی سرعت ببخشیم با پیوند زدن صدایمان به‌صدای جوانان مبارز در ایران که فریاد می‌زنند: «آزادی حق مسلم ماست».

حاضر، حاضر، حاضر. خداوند همهٔ شما را حفظ کند. هم‌چنان سلامت و امن و قوی باشید، تا دیداری دوباره. متشکرم.

(گردهمایی ایران آزاد – کهکشان ۱۷ژوییه ۲۰۲۰-۲۷تیر۹۹)

جیمز بزن – نایب‌رئیس کمیتهٴ دفاع ملی پارلمان کانادا، وزیر دفاع سایه

مایهٔ افتخار است که در گردهمایی جهانی ایران آزاد، قیام ایران برای آزادی شرکت می‌کنم. می‌خواهم قدردانی کنم از شجاعت و پایداری رزمندگان آزادی ایرانی که در برابر یکی از سرکوبگرترین رژیم‌های جهان ایستاده‌اند، یعنی جمهوری اسلامی شما از حمایت کامل من و دهها هزار نفر دیگر برخوردارید، در حالی‌که به‌مبارزه خود برای آزادی، دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران ادامه می‌دهید.

پاندمی کرونا بلافاصله پس از سرنگون‌کردن پرواز پی.اس.۷۵۲ واقع شد که باعث مرگ بسیاری در ایران از جمله تعداد زیادی از ایرانیان مقیم کانادا شد. من همدردی خودم را با همهٔ کسانی ابراز می‌کنم که از ویروس کرونا و سرنگونی هواپیما آسیب دیده‌اند. نباید به‌رژیم ایران اجازه بدهیم تا از این بیماری به‌عنوان بهانه‌یی برای فرار از مسئولیت استفاده کند.

محافظه‌کاران کانادا فراخوان می‌دهند به: استفاده از قانون تحریم‌های مگنیتسکی برای مسدود کردن دارایی‌های مقام‌های ارشد رژیم که مسؤل ساقط‌کردن هواپیمای تجاری مسافربری اوکراینی هستند، لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک گروه تروریستی، اعمال تحریم علیه مقام‌های ارشد رژیم ایران به‌این دلیل که آنها بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم بین‌المللی در جهان هستند و در نهایت بیایید امکان مطرح شدن مسألهٔ ازسرگیری روابط رسمی دیپلماتیک با رژیم ایران را منتفی کنیم. مماشات باید متوقف شود.

حسابرسی و تحریم سران رژیم ضروری است، نه فقط به‌خاطر ساقط‌کردن پرواز پی.اس.۷۵۲، بلکه به‌خاطر حمایت مداوم آخوندها از تروریسم بین‌المللی و بی‌ثبات‌کردن سیاسی و امنیتی منطقهٔ خاورمیانه؛ این‌ها شامل قتل‌عام۱۹۸۸ (۶۷) زندانیان مخالف است آنها به‌طور عمده، دهها هزار تن از اعضای بی‌گناه سازمان مجاهدین خلق را هدف قرار داده و کشتار کردند.

خامنه‌ای، و روحانی و وزرای کابینهٔ رژیم باید به‌خاطر جنایاتشان علیه بشریت مورد حسابرسی قرار گیرند.
در پایان، می‌خواهم تشکر کنم از خانم رجوی که افتخار داشتم چند سال پیش با او دیدار کنم. تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شما و برنامهٔ ۱۰ماده‌یی‌تان برای تحقق استقلال، دموکراسی، آزادی و حقوق‌بشر در ایران، باید الهام‌بخش تک‌تک ما باشد.

طبعاً این به‌سود کانادا و جهان است که شاهد برقراری یک ایران آزاد در دورهٔ نسل ما باشد. ما شانه به‌شانهٔ شما ایستاده‌ایم، در حالی‌که شما این نبرد بی‌وقفه را ادامه می‌دهید تا ایران را برای مردم ایران باز پس بگیرید و آن‌را از چنگال‌های خونین این مستبدان بیرون بکشید که برای مدتی بیش از حد طولانی، آن‌را به‌گروگان گرفته‌اند.

من صدایم را به‌صدها تن از همکارانم اضافه می‌کنم که این‌جا و در سراسر جهان در همین راستا تلاش می‌کنند. متشکرم و خدا شما را حفظ کند.

(گردهمایی ایران آزاد – کهکشان ۱۷ژوییه ۲۰۲۰-۲۷تیر۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/193ac281-5485-4a6d-88f2-b7dbd299d9c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات