728 x 90

گردهمایی جهانی ایران آزاد - اروپا و خاورمیانه در حمایت از مقاومت - ۲۰تیرماه - گزارش تصویری

اجلاس بزرگ جهانی ایران آزاد، در دومین روز با شرکت ۱۵هیأت پارلمانی اروپایی، کانادایی و استرالیایی، پنج مقام سابق عربی و هشت هیأت پارلمانی عربی، در مجموع با بیش از ۷۰ سخنران آغاز گردید. این گردهمایی که با حضور مریم رجوی و هزاران تن از مجاهدین در اشرف۳ و از طریق آنلاین با دهها هزار نقطه و تجمعات ایرانیان و حامیان مقاومت در ۱۰۵کشور برگزار گردید.

در این اجلاس هیأت‌های پارلمانی و نمایندگانی از انگلستان، فرانسه، آلبانی، پارلمان اروپا، آلمان، ایتالیا، سوئد، نروژ، دانمارک، فنلاند، سوئیس، ایرلند، بلژیک، پرتغال، هلند، کانادا، استرالیا، اردن، فلسطین، بحرین، کویت، لبنان، یمن، سودان، تونس، مراکش، موریتانی، افغانستان، الجزیره و آذربایجان شرکت و سخنرانی کردند.
سخنرانان بر همبستگی مردم این کشورها با مقاومت ایران برای آزادی و حاکمیت مردمی تأکید کردند و از برنامه ده ماده‌یی مریم رجوی برای یک جمهوری دمکراتیک، صلح‌جو، غیر‌اتمی و مبتنی بر جدایی دین و دولت و حسن همجواری تأکید کردند.
مریم رجوی، در سخنان خود در این اجلاس، به‌کار گماردن رئیسی و تک‌پایه کردن رژیم را یک آرایش جنگی و سرکوبگرانه توصیف کرد که هدفش از یک‌سو مقابله با قیامهای مردمی و از سوی دیگر داشتن دست باز در برنامه‌های اتمی و موشکی و جنگ‌افروزیهای منطقه‌یی و ماجراجویی‌های بین‌المللی است.

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات