728 x 90

گردهمایی جهانی ایران آزاد - ارتشبد جرج کیسی، ژنرال جک کین، ارتشبد جیمز کانوی، کنت بلکول و پروفسور آلن درشوویتز

گردهمایی جهانی ایران آزاد
گردهمایی جهانی ایران آزاد

گردهمایی جهانی ایران آزاد

همبستگی با قیام مردم ایران

حمایت از کانون‌های شورشی و ارتش آزادی

ارتشبد جرج کیسی – رئیس پیشین ستاد ارتش آمریکا، فرمانده نیروهای چندملیتی در عراق ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷

خوشحالم که امروز با شما هستم، هر چند فقط از طریق ویدئو. امروز مایلم اطلاعات دست‌اول خودم را با شما به‌اشتراک بگذارم، دربارهٔ این‌که چه‌طور رژیم ایران در کشورهای دیگر دخالت می‌کند و آنها را بی‌ثبات می‌سازد.

برخی از ما در ارتش آمریکا، یک دیدگاه منحصر به‌فرد در رابطه با (رژیم) ایران از دورانی که در عراق بودیم داریم.

به‌عنوان فرمانده نیروهای ائتلاف، من از نزدیک شاهد بودم که چه‌طور رژیم ایران از تروریسم برای دامن‌زدن و استمرار خشونت فرقه‌یی بین سال‌های۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ استفاده می‌کرد که منجر به‌مرگ صدها تن از نیروهای ائتلاف و هزاران عراقی شد. از این‌رو قویاً معتقدم که این رژیم هم‌چنان یک نیروی عمیقاً بی‌ثبات‌کننده در منطقه و در سراسر جهان باقی خواهد ماند، مادامی که در قدرت باشد.

این چیزیست که من در دورانی که در عراق بودم دیدم: دیدم که رژیم ایران نفوذ سیاسی می‌خرد، آن‌هم با پرداخت‌های مالی به‌احزاب سیاسی و رهبران سیاسی عراقی. دیدم که چه‌طور آنها حمایت مردمی را با پشتیبانی اقتصادی از جوامع در جنوب کشور می‌خریدند و دیدم که آنها از تروریسم استفاده می‌کردند و به شبه‌نظامیان عراقی آموزش می‌دادند.

و آنچه من می‌گویم، حدس و گمان نیست. ما اطلاعات مشخص و دقیق داشتیم دربارهٔ تسلیحات و تکنولوژی‌هایی که آنها وارد کشور می‌کردند. اطلاعات دقیق و مشخص دربارهٔ کمپ‌های آموزشی شبه‌نظامیان که آن‌را در ایران دایر کرده بودند و اطلاعات محکمی دربارهٔ حضور نیروی قدس در عراق داشتیم. در واقع ما ۶مأمور نیروی قدس را در عراق دستگیر کردیم که در مرکز فرماندهی آنها، اطلاعاتی با جزییات دربارهٔ ارسال بسته‌های تسلیحات به داخل عراق وجود داشت و یک نقشه روی دیوارشان بود که برنامهٔ آنها را برای کوچ اجباری خانواده‌های بی‌گناه عراقی از خانه‌هایشان نشان می‌داد.

ما آنها را حین ارتکاب جرم دستگیر کردیم نیروی قدس هم آن زمان و هم الآن، یک نیروی تروریستی است که توسط (رژیم) ایران برای دخالت و بی‌ثبات‌کردن کشورهای سراسر منطقه به‌کار گرفته می‌شود. امروز آنها در عراق، سوریه، یمن و لبنان فعال هستند.

از این‌رو من کاملاً معتقدم که هر رژیمی که به‌طور فعال از تروریسم برای رسیدن به‌اهداف بین‌المللی خود استفاده می‌کند، یک مشکل، نه فقط برای مردم آن کشور، بلکه برای کل جامعهٔ بین‌المللی است؛ و تجربه‌ام به‌من نشان می‌دهد که رژیم کنونی در ایران، تغییر نخواهد کرد، و یک نیروی بی‌ثبات‌کننده در منطقه و سراسر جهان باقی خواهد ماند، مادامی که در قدرت باشد.

حکومتی که فعالانه به‌خشونت فرقه‌یی دامن می‌زند و از تروریسم برای رسیدن به اهدافش استفاده می‌کند، نمی‌تواند یک بازیگر سازنده در جهان امروز ما باشد. تغییر باید به ایران بیاید. متشکرم.

(سومین اجلاس ایران آزاد – کنفرانس بین‌المللی در مورد تروریسم رژیم ۹۹۰۴۳۰)

ژنرال جک کین - معاون پیشین ستاد نیروی زمینی ارتش آمریکا

متشکرم. خیلی عالی است که امروز، بار دیگر می‌توانم با شما دوستان ایرانی‌ام باشم. من همواره از این اوقات که با هم هستیم لذت برده‌ام. مفتخرم که با شورای ملی مقاومت ایران و رهبر شجاع و استثنایی شما، خانم مریم رجوی باشم. من به‌همکاران آمریکایی خود و رهبران از سراسر جهان می‌پیوندم در حمایت کامل از جنبش مقاومت شما و تعهدتان به‌سوی یک ایران آزاد.

به‌واقع جهت وزش باد به‌نفع ما است. شتاب تغییر تحولات فقط در سال گذشته قابل توجه و شگفت‌انگیز است. ما این‌را می‌بینیم و حس می‌کنیم. کارزار فشار حداکثری دولت ایالات متحده مؤثر بوده است. رژیم بسیار ضعیف‌تر، منزوی‌تر و آسیب‌پذیرتر از هر زمان دیگری در ۴۰سال حکومت استبدادی خود است.

۹۰درصد نفت امکان صادر شدن ندارد. محصولات حیاتی دیگر نیز متوقف شده‌اند. اقتصاد فروپاشیده. تورم از کنترل خارج می‌شود. قطعی برق تبدیل به‌امری عادی شده است. فساد و بازار سیاه در وضعیت انفجاری هستند. ناآرامی‌های مدنی و قیام‌ها نه تنها در تهران، بلکه در سراسر کشور توسط گروه‌های اجتماعی-اقتصادی مختلف در جریان است. مردم، آخوندها را مسئول آنچه رخ می‌دهد می‌دانند. متأسفانه ۱۵۰۰تن از مردم ایران در اعتراضات علیه رژیم فقط در نوامبر گذشته (آبان۹۸) جان باختند.

رژیم تلاش کرد جریان نفت در خلیج‌فارس را با انفجار و یا توقیف تانکرها متوقف کند، ولی به‌نحو مفتضحانه‌یی شکست خوردند. رژیم تلاش کرد حمایت بین‌المللی کسب کند تا با کارزار فشار حداکثری آمریکا مقابله کند، ولی شکست خورد. البته که آنها بیش از قبل منزوی هستند.

در چند ماه گذشته دهها انفجار و آتش‌سوزی در بسیاری تأسیسات و سایت‌های رژیم رخ داده است، مهم‌تر‌ین آنها سایت اتمی سانتریفیوژ‌های پیشرفته در نطنز و یک مرکز تولید موشک بود. رژیم می‌گوید که اینها حادثه بوده است. این حرف اعتباری ندارد. این یک دروغ است. متخصصان بر این باورند که در نتیجهٔ این حوادث برنامهٔ اتمی رژیم به‌مدت دست‌کم یک سال و احتمالاً تا دو سال به‌تعویق افتاده است. تحولات شتاب می‌گیرند، ما این‌را می‌بینیم و حس می‌کنیم.

در شهر بهبهان، در منطقهٔ نفت‌خیز ایران، مردم بهبهان در خیابان‌ها بودند، شعارشان این بود: «خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن»، «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران». به‌این جمله فکر کنیم: جانمان فدای ایران. هیچ‌چیز انگیزاننده‌تر از این نیست که هر روز افرادی را ببینیم که آماده‌اند برای آزادی جان فدا کنند. من همیشه احترام عمیقی برای این موضوع قائلم. آنها آماده‌اند تا هر آنچه را که برایشان در زندگی‌شان اهمیت دارد به‌خطر بیندازند تا یک زندگی کامل به‌دست بیاورند این شرافت حقیقی است. و ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم چنین از خود گذشتی را عادی تلقی کنیم و می‌دانم که هیچ‌وقت هم این کار را نخواهیم کرد.

و در پایان، مردم بهبهان بلندترین شعار خود را وقتی سر دادند که همراه با هم می‌گفتند: «آخوند برو گم‌شو! آخوند برو گم‌شو!». ما در آمریکا بسیار تحت‌تأثیر شجاعت ناب مردم ایران و رهبری مریم رجوی هستیم. تحولات شتاب می‌گیرند، ما این‌را می‌بینیم و حس می‌کنیم.

به‌شما دوستان عزیز ایرانی‌ام می‌گویم، با جملاتی از مردم خودتان: آخوند برو گم‌شو! ایران را آزاد کنید، ایران را آزاد کنید!

(گردهمایی ایران آزاد – کهکشان ۱۷ژوییه ۲۰۲۰-۲۷تیر۹۹)

ارتشبد جیمز کانوی – فرمانده پیشین نیروی تفنگداران دریایی آمریکا

سلام بر میهن‌پرستان ایران و حامیان آنها در سراسر جهان.

سایر سخنرانان دربارهٔ معترضان شجاع در خیابان‌ها در نوامبر و ژانویه (آبان و دی۹۸)، صحبت کردند. من داستان شجاعت آنها را تکرار نمی‌کنم. ولی من همهٔ ما را که اینجا حضور داریم به‌چالش می‌طلبم که یک کشور متمدن را نام ببرند که وقتی مردمش برای بیان نارضایتی به‌خیابان می‌ریزند به‌آنها شلیک می‌کنند و آنها را در خیابان‌ها به‌قتل می‌رسانند. پاسخ این است که هیچ حکومت دیگری چنین کاری نمی‌کند جز (رژیم) ایران.

رژیم ایران یک استراتژی را در پاییز و زمستان آزمایش کرد و به‌زیرساختهای نفتی در خاورمیانه حمله کرد تا آمریکا و عربستان سعودی را تحریک کند و آنها واکنش بیش از حد نشان بدهند. ما در این دام گرفتار نشدیم و این استراتژی، شکستی مفتضحانه خورد.

نکته دوم: شورای ملی مقاومت ایران طی سالیان، فعالیت بسیاری انجام داده تا آنچه را که در ایران جریان دارد تصحیح کند .

نکته آخر، در سوم ژانویه امسال به‌نظر من جنبش شما هدیه‌یی بسیار بزرگ به‌دست آورد که مرگ قاسم سلیمانی بود. او نیات شوم یک قاتل را داشت و در اجرای مأموریت‌هایش فوق‌العاده وحشی بود. گفته می‌شود که او فرد شمارهٔ دو در ساختار قدرت (رژیم) ایران بود. به‌نظر من او قطعاً بی‌رحم‌ترین فرد در حکومت و در ارگانهای نظامی بود. قویاً بر این باورم که خامنه‌ای طرح‌های بزرگی برای سلیمانی، بعد از ترک سپاه داشت که شامل منصب‌های بالا در سیستم رهبری حکومت می‌شد.

او به‌خاطر کارهایی که داشت انجام می‌داد کشته شد که عبارت بود از گسترش مرگ و نابودی در سراسر خاورمیانه از جانب رژیم ایران.

آنچه که می‌توانم با قطع و یقین بگویم این است که وقتی هموطنان شما در نبرد آخرین، به‌خیابان‌ها بریزند، دیگر با قاسم سلیمانی در رأس سپاه پاسداران مواجه نخواهند بود.

از فرصتی که به‌من دادید متشکرم. خداوند هم‌چنان به‌آرمان شما برکت بدهد.

(گردهمایی ایران آزاد – کهکشان ۱۷ژوییه ۲۰۲۰-۲۷تیر۹۹)

کنت بلکول - سفیر پیشین آمریکا در کمیسیون حقوق‌بشر ملل متحد

از آمریکا به‌شما سلام می‌کنم. همگی ما به‌خوبی با فهرست بالابلند جنایات علیه بشریت توسط رژیم آدمکش (حاکم بر) ایران آشنا هستیم، جنایات تروریستی علیه شهروندان این کشور و سایرین در سراسر جهان.

ما باید این رژیم و حکومت ترور آنها را از هر طریق در هر کجا که می‌توانیم افشا کنیم. باید در خیابان‌ها تظاهرات کنیم. باید با ارگانهای حکومتی در کشورهای خودمان کار کنیم تا این رژیم سرکوبگر را زیر فشار اقتصادی و سیاسی قرار دهیم. باید از دادگاه جهانی بخواهیم که این جانیان را به‌خاطر جنایاتشان علیه بشریت محاکمه کند.

باید از مردان و زنانی حمایت کنیم که حاضرند هر کاری که از دستشان بر می‌آید در داخل کشور در برابر رژیم سرکوبگر انجام دهند. باید با حمایت از آنها، به‌پذیرش خطر در راه آزادی ترغیبشان کنیم. ما در واقع به‌انسانیت و آزادی امکان می‌دهیم که در هیأت این انسانهای بزرگ به‌نبرد برخیزد. باید نقاط نورانی در سایه‌های تیره‌یی باشیم که جهان و کشور بزرگ ایران را فرا گرفته‌اند. ما باید عناصر تغییر باشیم. باید ریسک‌پذیر باشیم، حمایت کنیم و قویاً خواهان اقدام بین‌المللی علیه این رژیم ظلمت و ترور باشیم.

از همهٔ شما می‌خواهم که از طریق گردهمایی ما، گردهمایی شما، در قبال یکدیگر متعهد شویم که نیروی تغییر باشیم، نقطه‌یی نورانی و حامی کسانی که امروز در ایران انسانیت را به‌پیش می‌برند.

(دومین اجلاس ایران آزاد –جلسه دادخواهی۹۹۰۴۲۹)

پروفسور آلن درشوویتز - استاد دانشکدهٔ حقوق دانشگاه هاروارد

بزرگ‌ترین بحران حقوق‌بشری جهان امروز در ایران است. رژیم ایران بزرگ‌ترین و جدی‌ترین ناقض حقوق‌بشر بر روی زمین است، با وجود این، مشکل می‌توان گفتمان موضوعی علیه رژیم ایران و به‌سود مخالفان و مردم عادی ایران در رسانه‌ها و دانشگاههای امروزی مطرح کرد. راه و روش درست سیاسی روز، شامل متمرکز کردن توجهات جهانی روی ایران نمی‌شود؛ در حالی‌که این موضوع باید در اولویت توجهات تک‌تک انسانهای خوبی قرار گیرد که حقوق‌بشر و صلح را ارج می‌نهند.

رژیم ایران خطرناک‌ترین رژیم جهان است. و هنوز، لااقل ما فکر می‌کنیم که هنوز، زرادخانهٔ اتمی ندارد. تصور کنید که رژیم، اگر اتمی‌شود، چه کارها که می‌تواند بکند، نه تنها در خاورمیانه بلکه در سراسر جهان. می‌دانیم که تلاش رژیم برای سرکوب مخالفان و نقض حقوق‌بشر، بسیار فراتر از مرزهای خودش می‌رود. هم‌چنین می‌دانیم که به‌هیچ قیمتی از حفظ حکومت نامشروع و غیردموکراتیک خود دست بر نمی‌دارد. بنابراین همهٔ انسانهای خوب جهان را فرا می‌خوانم که توجهات خود را بر مشکل امروزی ناشی از رژیم متمرکز کنند.

سپاسگزارم که مرا دعوت کردید. (مجاهدین) یک سازمان بسیار مهم است که اقداماتش برای مطرح کردن مسألهٔ حقوق‌بشر ایران در سطح جهان، بیش از هر ارگان دیگر است و عملکرد مؤثری در برابر نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران دارد.

بنابراین اگر به‌کرامت انسانی و حقوق‌بشر اهمیت می‌دهید، اگر زندگی، رفتار متمدنانه و آزادی برایتان اهمیت دارد، به کارزار علیه رژیم کنونی در ایران، بپیوندید. بله برای ما تغییر رژیم ضروریست. برای جهان تغییر رژیم ضروریست. برای مردم ایران تغییر رژیم ضروریست. امیدواریم این تغییر به‌صورت مسالمت‌آمیز از طریق روندهای دموکراتیک محقق شود. ولی این امر بیش‌از‌پیش بعید به‌نظر می‌رسد. زیرا مخالفان، زندانی می‌شوند و به‌قتل می‌رسند.

پس خواهش می‌کنم به این کارزار بسیار مهم بپیوندید. اگر حامی حقوق‌بشر هستید، لاجرم باید ضد رژیم کنونی در ایران باشید.

به‌انجام کارهای مهم ادامه بدهید. مبارزه را پیش ببرید. جهان، این سازمان را به‌یاد خواهد سپرد و آن‌را محترم خواهد داشت. تاریخ نشان خواهد داد که شما در سمت درست و رژیم ایران در سمت غلط تاریخ است.

متشکرم.

(دومین اجلاس ایران آزاد –جلسه دادخواهی۹۹۰۴۲۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/06d3e45d-91c4-4345-9998-d33927911b13"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات