728 x 90

گردهمایی جهانی ایران آزاد، در ارتباط زنده از ۵۰هزار نقطه در ۱۰۵کشور جهان با مجاهدین در اشرف۳ - گزارش تصویری

روز شنبه ۱۹تیر ۱۴۰۰، اجلاس جهانی سه روزه ایران آزاد ۲۰۲۱، با شرکت ایرانیان و حامیان مقاومت از بیش از ۵۰هزار نقطه در ۱۰۵کشور جهان در اشرف۳، آلبانی آغاز شد. شرکت‌کنندگان از سیدنی تا هاوایی با ۲۰ساعت اختلاف به‌صورت آنلاین گردهم آمدند.

همزمان با شروع اجلاس ایران آزاد، هزاران ایرانی در میدان براندنبورگ برلین دست به تظاهرات زدند و تجمع‌های ایرانیان در ۱۶ پایتخت و شهر بزرگ از جمله در پاریس، واشنگتن، لندن، آمستردام، استکهلم، اسلو، وین، رم و ژنو به‌طور همزمان و در ارتباط زنده با اجلاس ایران آزاد جریان داشت و شرکت‌کنندگان به‌صورت آنلاین و از طریق لد اسکرینهای بزرگ در اجلاس جهانی ایران آزاد شرکت نمودند.

در ابتدای این اجلاس، پیام‌های تصویری از بیش از ۱۰۰۰ عضو کانون‌های‌شورشی مجاهدین از قلب میهن در زنجیر و از میان فضای اختناق و سرکوب آخوندی بر روی لد اسکرین به نمایش گذاشته شد، که طی آنها جوانان شورشی بر آمادگی خود برای سرنگونی دیکتاتوری مذهبی تأکید کردند. ارتباط زنده و سخنرانی تعدادی از اعضای کانون‌های‌شورشی شرکت‌کنندگان در اجلاس را به‌شدت تحت تاثیر قرار داد.

در این اجلاس، دهها تن از سناتورها و نمایندگان برجسته کنگره آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه و چند تن از وزرای سابق اروپایی از جمله وزرای خارجه سابق فرانسه، ایتالیا، لهستان، وزرای دفاع سابق انگستان و فرانسه، و رهبر بزرگترین حزب مردم اروپا سخنرانی کردند.
مریم رجوی در سخنرانی خود در این اجلاس خواست مردم و مقاومت ایران را در سه کلمه، آزادی، دمکراسی و برابری، خلاصه کرد و از جامعه جهانی خواست که مبارزه مردم ایران برای سرنگونی رژیم و برای تحقق همین سه کلمه را به‌رسمیت بشناسند.

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات