728 x 90

گرانی پیاپی و افسارگسیختهٔ گوشت

گرانی گوشت قرمز
گرانی گوشت قرمز

سایت حکومتی بازار در گزارشی به گرانی پیاپی و افسارگسیختهٔ گوشت و حذف مواد پروتئینی از سفره‌های مردم ایران اعتراف کرد. این سایت حکومتی هم‌چنین علت اصلی این وضعیت را گرانی عمدی گوشت توسط دلالان و مافیای حکومتی، برای غارت مردم عنوان کرده است.

بخش‌هایی از این گزارش:

«از مدتها قبل گرانی گریبانگیر بازار گوشت قرمز شده، قیمتها سر به فلک گذاشته و مردم کم‌درآمد توان خرید حتی یک کیلو گرم گوشت را هم ندارند و این کالای پروتئینی از سفره و سبد خوراک خانواده‌های بی‌بضاعت و متوسط جامعه حذف شده. وضعیت (گرانی باز هم بیشتر گوشت) مثل یک حباب در حال ترکیدن است.

مشکلات تأمین خوراک و نهاده‌های دامی هم زنگ هشدار گرانی بیشتر گوشت را به صدا درآورده و امسال هم گرانی گوشت بازار را قبضه خواهد کرد. قیمت خوراک دام هم روزبه‌روز در حال افزایش است.

یک دامدار می‌گوید: چند روز پیش «خوراک دام را کیلویی سه هزار و ۲۵۰تومان کرده‌ام اما روز شنبه (سوم مهرماه) کیلویی سه هزار و ۶۵۰هزار تومان آن را به منمی‌فروختند!».

در سال جاری قیمت گوشت تا بیش از ۵۰درصد افزایش داشته است و دلالان با سوء‌استفاده قیمت گوشت را باز هم افزایش داده‌اند». (سایت بازار ۳مهر۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43645951-4c0a-4220-b9ee-a521e08c5d9c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات